CD kaart activatie Problemen

X

xAndyx

Net een Canal Digitaal kaartje aanschaft en heb op meerdere boards al lopen zoeken naar extra tips maar ik krijg het maar niet voor elkaar.

Dit is wat ik gedaan heb:
verse image erop (hydra 1.09 phoenix),
newcamd 6.01 erop,
newcamd uitgezet,
settings geedit (newcamd.conf & cardserv.cfg),
newcamd gestart
kaart met de chip naar onderen in het onderste slot gedaan,
Reboot en op internet een puls aangevraagd.
Zit nu al een uur of 2 - 3 op sbs6 te wachten maar geen beeld :(

ps ik heb geen andere reciever tot mijn beschikking om het kaartje daarop te activeren.

pps ik heb de settings op dit plaatje ook al geprobeerd link

Probeer het eens met radegast dan.
Ook die kruisjes zetten waar ze in je linkje ook staan.

Radegast 4.0/premium geinstalleerd
in het setup menu bij reader, 1st bottom slot, 2nd disabled 3rd disabled
andere settings laten staan

nu maar weer even wachten..

Bij aankoop van een nieuwe smartcard heeft u nog geen beeld. Om het CANALDIGITAAL zenderaanbod te kunnen ontvangen, moet de nieuwe kaart eerst geactiveerd worden.
Het activeren van een nieuwe smartcard kunt u eenmalig uitvoeren. Heeft u uw kaart al eerder telefonisch of via internet geactiveerd dan kunt u geen gebruik meer maken van deze optie.
De smartcard kan alleen worden geactiveerd als u uw ontvanger aan staat en de smartcard op correcte wijze, met chip naar boven, is ingevoerd. Zet uw ontvanger op ??n van de Nederlandse zenders.

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=156

Heractivatie bestaande smartcard

Als uw smartcard enkele weken buiten gebruik is zal er geen beeld meer vertoond worden op het CANALDIGITAAL zenderaanbod. U heeft dan de maandelijkse update van de codering gemist. Om weer beeld te ontvangen, is een heractivatie signaal nodig.

De smartcard kan alleen worden geactiveerd als u uw ontvanger aan staat met de smartcard op correcte wijze, met chip naar boven, is ingevoerd. Zet uw ontvanger op ??n van de Nederlandse zenders.

http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=155

@pet123> Bedankt maar dat had ik al gelezen, overigens is het bij de dreambox met de chip naar beneden (dat word tenminste op alle boards zo vermeld).
En dit is een gloedje nieuwe kaart :)

Tis nog steeds zwart dus nog maar even wachten.

Nou het half uur is voorbij :(

zag dit ook nog op een dealer site van canal digitaal staan:

Een her-activatie signaal komt uiterlijk na een half uur aan op de smartcard. Heeft u na 30 minuten nog steeds geen beeld, dan is de kans groot dat er een ander probleem is. Neem in dat geval contact op met uw dealer.

Begin nu toch te twijfelen of ik dat settop box er echt bij moet hebben om beeld te krijgen. De verkoper zei van niet namelijk.

Eindelijk gelukt.. was er al vanaf 17:00 vanmiddag mee bezig.

Zon beetje alle softcams gehad :p

Oplossing hiero:
Radegast 3.0 geinstalleerd, aangegeven dat de kaart in de 2e slot zit. Toen in hydra menu -> dreambox management -> CI info & spider setup -> CI info

tot mn verbazing gaf hij ineens wel allemaal info weer. Toen was het nog een kwestie van wachten op de activatie puls (kanaal op ned2 gezet en hoppa).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan