check je ip met woonplaats...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ga eens naar deze site en kijk of je ip gekoppelt wordt aan je woonplaats....

Zo nee voer je woonplaats eens in, en laat hem dan eens zoeken of opslaan ik weet even niet wat er precies gebeurd, maar als je dan weer opnieuw de eerste pagina opstart dan zul je zien dat er meteen een hoop info over jou woonplaats staat, nadat je die plaats in de lijst hebt toegevoegd.

 
Bij mij wist ie het niet, zijn gok was Zaanstad. Da's een paar minuten verderop dan waar ik woon.:)

Heb mijn eigen woonplaats eens ingevoerd en opgeslagen, nu weet ie het wel alhoewel ik niet weet of ik daar blij mee moet wezen want je weet niet waar ze die info later eventueel nog voor gaan gebruiken.

 
Groot gelijk BT.

Deze oostenrijker is gewoon aan het verzamelen geslagen.

Dankzij de freggeltjes en andere gadget hunters, heeft deze oostenrijker straks een hele mooie database.

Als die een paar jaar zo kan verzamelen, kan ie die database voor gof geld verkopen.

Want persoonlijke gegevens, das nog waardevoller dan het goud dat je dagelijks in je auto moet gooien wil ie blijve rijden..

 
Groot gelijk BT.
Deze oostenrijker is gewoon aan het verzamelen geslagen.

Dankzij de freggeltjes en andere gadget hunters, heeft deze oostenrijker straks een hele mooie database.

Vraagje: zou dit of kan dit echt zo erg zijn?

Als je ip's wilt hebben dan is daar toch op andere, misschien wel makkelijkere manieren toch ook aan te komen?

 
Daar is niet zo gemakkelijk aan te komen als deze oostenrijker het zich maakt.

Ziet ie een nieuwe IP, roept ie "ken ik niet, vul maar ff in dan ik ik m de volgende keer wel".

Dus denk je, leuk ff invullen die hap.

En bedankt voor de info denkt de oostenrijker even later.

Ik heb geen idee wat je allemaal mag gaan invullen daar want zover ben ik niet gegaan.

En ik ben op t moment helemaal niet thuis dus wat kan t mij bommen zou je denken.

Maar het gaat erom dat ik aan zoiets niet wens mee te werken, dus ook nu niet.

Als ie straks een dikke database heeft (waar jij mee ingestemd hebt, want je hebt die info specifiek aan hem gegeven), staan de belangstellenden vanzelf op de deur te kloppen.

Verkoopt ie die gegevens niet als dusdanig, zal ie tegen die tijd een bedrijfje hebben opgericht dat dan overgenomen word (en dat komt dus toch neer op het verkopen van de database) zodat je het hem niet kunt kwalijk nemen dat gegevens die jij aan hem persoonlijk ter beschikking zou hebben gesteld ineens op straat komen te liggen.

Extreem resultaat zou kunnen zijn dat je ineens een brief in de bus vind met de vraag waarom je die ene webshob wel bezocht hebt, maar er niks hebt besteld (kunnen we ons assortiment misschien verbeteren, want we willen ook Ù graag kunnen helpen).

Lijkt me niet dat dit iets is waar je heen wil op de lange termijn.

 
En wat als ik niet mijn woonplaats ingeef maar een andere, wat is dan nog de waarde van zijn database? Ik denk dus niet dat hij er veel geld mee zal verdienen.

Groeten Sat4me2.

 
Weet jij hoevaak mijn IP-adres is veranderd?

Ik denk dat hij er idd niet rijk mee gaat worden. Het is voor hem denk ik zoiets als voor ons zoveel mogelijk kanalen openen.

;)

Nr.10

 
ik heb net met mijn WP gegevens een "Thank you" gescoord :sad:

Domme lul dat ik ben........:biggrin:

gewoon een adressen verzamelaar dus.

ik zal mijn spamfilter maar es checken, ik heb em weer werk bezorgd vrees ik.

het zijn trouwens nietszeggende checks, ik ben al 3 x verhuist en heb nog steeds zelfde ip.

 
Ik denk dat ze toch al meer weten dan wij denken, ik klik zojuist op satellite, en zie zo mijn eigen wijk en mijn eigen huis, vrij duidelijk in beeld, en volgens mij zijn het nog redelijk recente foto's ook.

"Spooky"

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan