Ci+ Receivers.

Hikmet88

New Member
Lid sinds
15 sep 2017
Berichten
16
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
35
Locatie
Enschede
Goedendag iedereen!

Ik wil graag een abonnement nemen op Digitürk en in de toekomst een abonnement op AntikSat (hierover later meer.)
Aangezien Digtürk werkt met Ci+ Module met een Irdeto2 smartcard ben ik op zoek naar Ci+ Receiver.

Nu mijn vraag, welke Receivers ondersteunen op dit moment Ci+ ???
Ik weet dat Technisat volledig Ci+ ondersteunt en daar hoef je geen zorgen te maken want daarop werkt Ci+ gewoon altijd. Maar hoe zit het met de rest??
Hoe zit het Dreambox / VU+ / Gibablue / Opticon etc? Ik weet dat deze merken opdit moment Ci+ Ondersteunen maar voor hoelang? En kun je deze Receivers vertrouwen dat ze in de toekomst Ci+ blijven ondersteunen zodat onder andere ik naar Digitürk via deze Open Linux boxen kan blijven kijken.

Een van de reden dat ik meer naar Dreambox / VU+ / Gigablue / Opticon etc. nijg is dat in deze boxen meer modules kunnen worden aangesloten. Bij Technisat heb je maar 1 Ci & Ci+ Module slot en er is geen On/Off schakelaar aanwezig. En ze zijn wel prijzig wil je een goede box kopen.

Dan wil ik jullie vragen of jullie weten hoe ik aan AntikSat abonnement kom, ik noem het zo omdat ik geen flauw idee heb hoe dit abonnement heet. Dit zenderpakket genaamd AntikSat zit op Eutelsat 16 en in dit zenderpakket zit Viasat zenders en bij deze zenders is Turks Audio stream of Turks ondertietel stream ingebakken en kun je het met je Receiver het selecteren! Daarom wil ik deze zenderpakket graag zien want zenders van Viasat zenden goede Docu's uit. Ik weet niet zeker maar volgens mij is dit zenderpakket gecordeerd met Conax systeem!

Ik heb een Mutant HD2400 die ik op dit moment gebruik en ik weet niet of mijn Receiver CI+ nog ondersteund, ik kan het wel selecteren maar gaat het wel werken dat weet ik eerlijk gezegd niet want eerlijk gezegd ben ik nog erg tevreden over mijn Mutant en zal het eerlijk gezegd niet willen vervangen! Ik heb deze box al sinds 2014 en dat ding werkt nog steeds gewoon goed. Deze box heeft zelfs 2 Module slots en er kan extra 2 losse smartkaarten in. Dat kom je tegenwoordig niet meer tegen. Maar goed ik hoop dat jullie mij verder op weg helpen en natuurlijk is elke tip van harte welkom!

Ik wens iedereen een fijne dag verder tot gauw!
Groetjes Hikmet :)
 
Ditzelfde vraag je ook op S4A. Hierop heb ik uitgebreid geantwoord.. Ook hier geldt dus hetzelfde!! Er bestaat geen officiële CI+ ondersteuning voor ‘Open’ boxen. Het Neotion certifikaat is ooit gepikt en verwerkt in een aantal images. Het werken ervan kan op ieder moment door de fabrikant worden gestopt! Er is NIEMAND die je kan vertellen hoelang CI+ werkt (of blijft werken). Alle ’Open’ boxen zijn en blijven ongelicentieerd qua CI+. De CIplushelpers zijn er voor diverse receivers en voor geselecteerde images. Je kunt ze ook niet zomaar op iedere receiver installeren. Dreambox is allang niet meer Duits, de Gigablue evenmin en de Opticum/AX is gewoon een plakmerk…
 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan