Cisco ontvanger Ziggo?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.161
Waarderingsscore
574
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben klant van Ziggo, en er is even iets wat ik niet begrijp?

2 Jaar geleden lag er een kaartje in de brievenbus waar op stond dat er een monteur op bezoek komt omdat ik via mijn verbinding een storing veroorzaak?

Ach laat maar komen dacht ik, dus het "stoute" boxje even afgekoppeld, en aan de slag.

Alles samen met die dame na gekeken, en waar nodig op de kosten van Ziggo vervangen.

De Cisco ontvangers gefilterd, alleen kijken en meer niet.


Nou is het geval dat 1 van de 2 Cisco's geen geluid meer geeft [kabels hdmi getest] ik krijg binnenkort een aantal testdecoders, dus ik ben benieuwd.

Maar ik kreeg er ook een vraag bij, jij hebt boven Cisco's staan?

Ja zei ik.

Joh die zijn afgefilterd, want die veroorzaken een storing.
Dus aan wie ligt het nou?
 
Afgefilterd? Hmmz... geen idee. Dat zijn zwaar verouderde ontvangers. Ik heb boven ook nog 1 Cisco ontvanger staan. Die werkt nog wel. Maar die dingen hadden allerlei kuren.
Zou me dan ook niet verbazen dat die dingen kuren hebben of storingen kunnen veroorzaken.
 
vind het wel netjes dat ziggo probeert om de storing te vinden
ik had de woning afgesloten en gezegd "storing is weg" en je verzocht om zelf het spul te bekijken.
maar ben dan ook niet in dienst van ziggo... (zou bovenstaande de reden zijn dat ze me niet willen hebben..)

maar weer ff terug
zijn die cisco ontvangers door ziggo geleverd?
zo nee dan kan het een leuk gevalletje worden.
zal proberen mijn redenatie te verduidelijken.

stel je leent iets uit aan een goede kameraad.
1e x krijg je het stuk terug en daar kom je zelf later pas achter.
nu leen je nog een paar keer wat uit aan de zelfde persoon en je komt er weer achter dat het kapot is
leen je nog wat uit aan die persoon of niet?

als jij een netwerk hebt van wat dan ook en er zit 1 ding/persoon tussen die steeds (bewust of onbewust) storing veroorzaakt op jou netwerk.
wat doe je dan?
dus vandaar vind ik het netjes dat ziggo komt kijken of ze er wat aan kunnen doen.
er wel even vanuitgaande dat de monteurs ook daadwerkelijk verstand van zaken hebben want dat is nog wel eens een manco bij meerdere bedrijven...
 
zijn die cisco ontvangers door ziggo geleverd?
Ja, die zijn de nodige jaren geleden geleverd, volgens mij was dat toen nog huurkoop, na 2 jaar waren ze je eigendom als ik het goed onthouden heb.
Hier boven staat ook nog zo'n ding en nog een Humax, een van de modellen die ze toen ook leverden, maar dan een gewone, zonder HDD.

Ik vind het ook wel netjes dat Ziggo komt kijken wat er aan de hand is en wat ze er aan kunnen doen. Verbaast me alleen dat die ontvanger storing kan of kon veroorzaken op het netwerk. Eerste keer dat ik dat hoor.
 
Verbaast me alleen dat die ontvanger storing kan of kon veroorzaken op het netwerk. Eerste keer dat ik dat hoor.
kon er ook al niets over vinden en is mij ook niet bekent.
kan zijn dat we hier te maken hebben met een monteur die het ook niet helemaal weet en maar wat roept
 
Dat zou me ook niet helemaal verbazen, zou niet de eerste keer zijn dat ik een monteur iets hoor zeggen wat niet juist is.
Meestal die ingehuurde monteurs (die ook soms Ziggo op het auto'tje hebben staan). Die van Ziggo zelf weten veelal wel waar ze het over hebben.
 
Ik ga de monteur die ik persoonlijk erg goed ken niet afkraken, hij is al jaren mijn beste maat.

Wat dat affilteren betreft dat dat is een jaar of 3 geleden gebeurd.
De ontvangers doen het nog wat tv kijken betreft, maar opnemen kan hierdoor niet meer.
Eentje geeft alleen nog beeld, maar geen geluid.
 
Niemand zegt dat je hem af moet kraken, we geven alleen aan dat het ook niet altijd klopt wat die monteurs zeggen.
En hij heeft dus alleen het opnemen gefilterd? Vreemd, maar opnemen doet de ontvanger vanaf zijn eigen signaal.
Ben toch wel eens nieuwsgierig naar de technische uitleg daarvan hoe zoiets elders op het netwerk kan storen.
Temeer daar er retourfilters op die kastjes in de straat zitten dus dan zou een evt. terugkerend signaal niet eens verder mogen komen dan het kastje in de straat en daarmee dus ook niet mogelijk zijn om zelfs bij de buren te storen.
 
wie heeft gezegt dat die dingen af gefilterd zijn?
die vrouwelijke monteur van ziggo of je kameraad?

want zoals ik het begin verhaal lees heeft die vrouwelijke monteur van ziggo dat verteld en niet je kameraad
ik zoek dus even dat touwtje waar ik het aan kan vast knopen
 
He freggel dat je niet kan opnemen kan ook komen door je abo.
Ik kan ook niet opnemen omdat ik het basis abo heb.
Mijn vrouw kijkt alleen gtst en als ze dat gaat opnemen wordt ik helemaal knettergek.
Maarre iedereen zijn hobby.
 
Ik was er zelf bij dat er 2 aansluitingen in de meterkast af gefilterd werden.

Opnemen kunnen we beneden nog wel.
 
Oke dan zit je goed met jouw abo.👍
 
die vrouwelijke monteur van ziggo of je kameraad?
Het is @freggel1 zeker niet opgevallen, maar die Ziggo monteur is zijn kameraad, ik heb niets van vrouwelijk gezien. Hebben ze die wel bij Ziggo?

Ik was er zelf bij dat er 2 aansluitingen in de meterkast af gefilterd werden.
Dat lijkt me dan toch echt niet met een Cisco ontvanger boven te maken te hebben, of er liggen nog wat oude signalen daar bij jullie.
Sowieso vreemd 2 aansluitingen. Normaliter komt er 1 groene kabel binnen van Ziggo en daarop komt een aansluitdoos.
Vraag ik me af wat er dan nog bij jullie allemaal voor rommel in die meterkast binnen komt. Oude CAI kabel of zo?
 
Alles samen met die dame na gekeken, en waar nodig op de kosten van Ziggo vervangen.
DAME.... of lees ik weer verkeerd
Ik was er zelf bij dat er 2 aansluitingen in de meterkast af gefilterd werden.
@freggel1
dit was je vergeten?
want in het eerst verhaal kun je het lezen als "wir haben es nicht gewust"

al met al blijft het een raar verhaal en ik kan nog steeds geen touwtje vinden om iets aan vast te knopen
 
DAME.... of lees ik weer verkeerd
Dus zijn beste maat is een dame? Want verderop schrijft hij toch echt dat "die monteur" zijn beste maat is. Ik begrijp 'm nu ook niet meer.
Ik dacht eerst dat hij met die dame de dame van de helpdesk aan de telefoon bedoelde. Maar toen had ik vluchtig gelezen.
Nu jij dat zo schreef ben ik nog eens op m'n gemak gaan lezen en kom ik ook tot de conclusie dat de monteur een dame moet zijn geweest, maar dat strookt dan weer niet met die latere uitspraak over dat de monteur al jaren zijn maat is.
Want ik weet wel dat hij een monteur als maat heeft, maar dat is een mannelijke versie. Dus tja... ben benieuwd.
 
Want ik weet wel dat hij een monteur als maat heeft, maar dat is een mannelijke versie.
dat zou nog kunnen..
duurt zover ik weet max 2.5 jaar een geslachts verandering

whaaaaa lol
 
Net ff gegoogled op ziggomonteur Zundert en dit is het resultaat.
 
Als het werk net zo verwarrend als het lichaam begin ik het te begrijpen.
 
Sorry dat het verwarrend is, maar het gaat over 2 monteurs.

De mannelijke is mijn maat, en de vrouwelijke, ja die hebben ze, heeft een jaar of 2 geleden alles doorgemeten, ivm een storing.
We hebben volgens mij geen oude zooi hangen @Black Tiger , er hangt hier een breedbandversterker, en daar zitten 4 aansluitingen voor de ontvangers. En natuurlijk komt er maar 1 groene draad binnen. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan