clearmem

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
kent iemand de plugin "clearmem" ?

en wat zijn de ervaringen vooral op een originle DM?
 
De plug-in doet zijn werk (DM8000) maar wat het allemaal verwijdert uit het geheugen geen idee.

Mijn geheugen loopt gedurende de dag (nog steeds) vol van 100MB t/m 139MB dus later in de avond kan ik het beter beoordelen als ik na het automatisch opschonen van het geheugen kan zien hoeveel MB deze plug-in uiteindelijk vrijmaakt.

Je kan wat dingen instellen zoals de tijd wanneer de plug-in het geheugen moet opschonen en meldingen op het scherm maar die melding kan je ook uitzetten.

 
kijk dus er gebeurd wel wat maar of het zinnig is en wat er verwijderd wordt is een beetje onduidelijk.

Maar het kan een uitkomst zijn bij het vollopen van je geheugen.

thanks voor de test
 
Is die plugin een aantal jaren geleden niet vervangen door cacheflush plugin ???
Wat een plugin doet, kun je toch zien in de .py file(s)...
 
the matrix zei:
kijk dus er gebeurd wel wat maar of het zinnig is en wat er verwijderd wordt is een beetje onduidelijk.

Je krijgt wel een overzicht van het geheugen maar als ik op 'clear' druk zie ik eerder de cijfertjes oplopen dan aflopen?

the matrix zei:
Maar het kan een uitkomst zijn bij het vollopen van je geheugen.

thanks voor de test

Om eerlijk te zijn bij mij werkt het niet echt.

Inmiddels staat de Dreambox een aantal uren aan en ik begon met 98MB vrij en nu loopt hij vol tot 125MB ook al wordt het geheugen elke 30 minuten opgeschoond. Dus bij mij kan de plug-in de data blijkbaar niet verwijderen die opgeslagen wordt in het geheugen.
 
Als je een plugin installeert worden er bestanden naar je ontvanger gekopieerd. Afhankelijk wat voor plugin het is (system, extensions, skin) wordt het naar een bepaalde plaats gekopieerd.
Er van uitgaande dat clearmem een extensions plugin is (naam vd plugin begint dan met: plugin-extentions) wordt deze gekopieerd naar een subdirectory (we denken dat die heet: clearmem) en staat onder:

/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions

Dus in /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/clearmem vind je dan de bestanden van clearmem. Hopelijk staat daar een bestand python.py; daar staat in wat er gebeurd. Kan ook zijn dat er geen python.py is maar alleen het bestand python.pyo en dus geen python.py. Het is nl. zo dat na een E2 (re)start de plugin.py bestanden worden gecompileerd naar python.pyo. Sommige ontwikkelaars willen gebruikers het moeilijk maken hun broncode te bekijken en leveren in hun plugin dus niet het .py bestand maar het .pyo bestand. Gelukkig zijn er decompilers die .pyo weer kunnen omzetten naar .py zodat je het kunt lezen.
 
Eendenteam bedankt voor deze uitleg en dit maakt een hoop duidelijk.

De plug-in deed bij mij niet wat ik ervan zou verwachten want tegen de avond zat ik al weer met een vol geheugen dus de plug-in weer verwijderd.

Nu na deze uitleg toch maar even de plug-in opnieuw ge?nstalleerd en inderdaad staat er een bestand met de naam plugin.py. Nu kan ik niet alle opdrachten maar ik denk dat de plug-in gebruikt maakt van een standaard commando waarmee het geheugen opgeschoond wordt.

Ik kan de routine waarmee het geheugen opgeschoond wordt niet zo snel vinden in het plug-in.py bestand maar duidelijk is het dat de opdracht niet bij de data komt waarmee het geheugen vol loopt van de Dreambox.

Ik ga vandaag nog even op zoek naar 'cacheflush plugin' en misschien dat deze plug-in iets meer mogelijkheden heeft.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan