cloud-ibox 3 (orgineel)

Jehudi van Herck

Jr. Member
Lid sinds
19 aug 2019
Berichten
62
Waarderingsscore
3
Punten
0
Leeftijd
56
Locatie
Moergestel
ik heb hier een IBOX3    hij start niet door  , booting in het display  , en opstart  afbeelding  op tv, verder 

doet hij  niets , waar kan ik de orginele firmware halen ??  

ik heb wel wat geprobeert  met de usb stik    na 1 minuut done  , maar dan verder nog hetzelfde probleen,

hij reageerd dus wel op de bestanden op de usb stik maar  ik heb waarschijnlijk de verkeerde bestanden 

michien eerst nieuwe bootloader , maar ik weet niet waar ik hem moet vinden , het is wel een orginele box detais

waren te vinden op internet.

op het moederbord staat air ddt-1300 hd r1.0

2013.12.18 

mvg jehudi moergestel

 
Oef, dit is ook een clone die als ik het goed heb door Risesat via Aliexpress verkocht wordt. Daar zijn ook al meerdere modellen van uitgebracht.

Firmware voor clones kun je het beste gewoon via Google zoeken dan heb je de meeste kans. Gewoon zoeken op cloud ibox 3 images download.

Zo kun je bijv. op dit forum diverse firmware downloaden maar er zijn er meer.

 
is het ook een kloon???? hoe weet jij dat dan ?

ik kan mij niet registreeren  bij sat venus  ???      ik krijg(Sorry, registratie is uitgeschakeld door de beheerder.) hoe komt dat ?

 
Hoe ik dat weet? Kwestie van even opzoeken.

Waarom registratie is uitgeschakeld weet ik niet, misschien gaan ze stoppen of nemen ze gewoon geen nieuwe leden meer aan. Het is maar 1 van de meerdere forums die van deze firmware online hebben staan.

Ik stuur je zo even een prive berichtje.

 
het is inmidels gelukt hoor hij werkt weer , had ondekt dat je de naam van een bestand 

in de diretory    moest veranderen van  noforce    naar force   toen lukte het meteen

ze maken er wel een puzzel van   ik zie een beeld met een grote  witte  astra schotel met 

blauwe lucht  en een wereldkaard ernaast   met open pli   ik ga eens kijken wat hij allemaaal kan , bedank tijger  ik had bijna de moet opgegeven  ,maar alweer gelukt 

grt jehudi moergestel   ik laat nog horen of alles werkt  ik denk het wel maar ik heb hem net geflasht  verder nog niets gedaan  .

 cloudix    en 

xpeedlx                  dit zijn de mappen op de usb stik  met daarin de bestanden waar de naam verandert moet worden    voor diegene  die er iets aan heeft  

grt jehudi moergestel

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan hoor. ;)

Fijn te horen dat het gelukt is en bedankt voor voor het terugkoppelen van die benodigde wijziging van die mappen naam.

Zo zie je maar weer, de volhouder wint! (Y)

 
het is   toch  nog gelukt  ,black tiger , eerst dacht ik toch van niet maar ik bleek de 

verkeerde ab  erbij gekregen , zodoende  dacht ik dat hij eerst niet werkte 

maar ik heb het ip adres achterhaalt  met  dcc e2  .

toen met de web interface afstantsbediening  ,kon ik hem wel bedienen

nu nog een goeie  universele ab zoeken   hopelijk zitten er alle funkties op,

heb een logitec harmoni one  maar die kent de cloud ibox niet,

maar ik heb er nog wel  wat andere  hier liggen  , ik probeer nog wel wat.

grt jehudi moergestel

 
Ahaaa... goed dat je dat ontdekte van die AB anders had je lang kunnen zoeken.

Je hebt het weer mooi voor elkaar gekregen, een echte hobbyist, de volhouder wint he. :)

V.w.b. die Logitech kunnen we misschien eens op zoek gaan naar alternatieven. Heel soms kom je er wel eens achter van welk apparaat het een clone is en als je de originele kunt vinden dan is die afstandsbediening vaak wel te vinden voor de Logitech.

 
het is niet met de logitech gelukt , maar wel met een philips universele ,

hij doet het nu zoals het hoort , ook ziggo free to air   werkt  nu , ben er nu 

wel tevreden over , grt jehudi moergestel

 
Oh kijk aan, toppie! Hoe heb je gevonden welke code je moest gebruiken?

Of heb je gewoon codes lopen testen totdat hij reageerde?

Wel handig inderdaad met meerdere tuners er in. :)

 
ja  ik heb de ab laten zoeken totdat hij reageerde ,  maar ben er nu achter dat hij ook 

op een humax  ab reageerd maar dan met de knoppen in spiegelbeeld,

maar dat heb ik weer op de  logitec ab op de goede toetsen ingeleerd .

alles werk nu zoals het hoord gelukkig ,,

maar ik  ben  nu aan het kijken   of ik er ook  mee kan streamen  , dat is ook gelukt 

met de openweb if dat werkt geweldig  , maar  het zou ook  mogelijk zijn 

om te streamen  van de pc naar de cloud ibox  (dreambox)  met de pli 5  software

maar dat wil maar niet lukken  ,  ik heb wel ondekt dat  op mijn w10 pc  in het netwerk

de ibox niet zichtbaar is, en op mijn  w7 pc  wel zichtbaar is , verder werkt de  open webif op alle bij de pc s, en   als ik op de  ibox  in de webbrowser kijk  zie ik  ook mijn pc staan  maar geen bestanden  , verder heb ik ook vcl  geinstaleerd  maar ik weet het verder niet meer  hoe ik dus  alles in moet stellen ????

heb jij  er mischien   een oplossing voor ??  

mvg jehudi moergestel

 
In dat geval zou je eens via telnet moeten inloggen op de box en kijken of je ergens een samba configuratie kunt vinden.

Over het algemeen heet zo'n bestand een smb.conf bestand.

Normaliter zit dat onder /etc/samba dus het /etc/samba/smb.conf bestand.

Dit zou je dan moeten bewerken en de werkgroep eens dezelfde werkgroep moeten maken als de Windows pc en dan de ontvanger herstarten.

Dat wil nog wel eens lukken.

 
het is gelukt maar inderdaat samba stont er ook in bij mij , en daar moet je workgroup van maken, bij mij stont er openpli dit moest je dan veranderen  , maar   bij adons  stont een progje  daarmee   ging het wel , maar was heel omslachtig 

en gaat traag verder werkte het wel, ik heb imidels voor mij zelf  een andere box  via mp  een amiko hd8260plus   met 2 tuners    weten te  kopen , daar ga ik volgende week mee aan de gang 

grt jehudi moergestel

 
Succes alvast met de Amiko, er zijn er wel meer die er zo eentje hebben.

Als je daar vragen over hebt maak dan maar even een nieuw onderwerp aan. ;)

Fijn weekend!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan