Code rood!

sat-ed

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
512
Punten
113
Verbaas me er over dat er veel mensen thuis kunnen werken....
Meeste werk moet met de handen toch?
Of zijn dit de zogenaamde bullshit banen?

En dat allemaal om een beetje sneeuw
"Tot wel 10 cm"
Wauw...... Weet nog dat het over de laarzen kwam of dat we de voordeur moesten uit graven.
Dus ik denk ... Hooguit code licht geel!
:giggle:

Hier ligt anders toch wel een beetje.

IMG-20260107-WA0004.jpg

Het ergste vindt ik op dit moment dat er veel wegen niet sneeuwvrij gemaakt worden!

Veel mensen kunnen helemaal niet thuis werken, zeker iemand als mijn eigen dochter,
die bij Thebe werkt en iedere dag er met haar eigen auto door moet om mensen zorg te verlenen.

Inderdaad freggel, ik "werk" tegenwoordig in Maarssen.
Dat betekend vanuit Fryslan 186 km naar Maarssen.

Afgelopen maandagmorgen om 5:30 uur vertrokken, de eerste asfalt wat ik zag was tussen Lelystad en Almere en niet omdat daar de wegen wel schoongemaakt waren maar gewoon omdat er veel minder sneeuw was gevallen.
Das war einmal sat-ed, overigens hier in Fryslan deze morgen de achterdeur al 2 maal uitgegraven.
Ja ik "werk" in opdracht van mijn leidinggevende vandaag ook thuis ;)

Dat is nog geen meter @boets lol
Precies dat @freggel1
Alles plat en men verwacht wel dat je dochter komt

@Guardian
Aansturen van medewerkers die niet komen omdat de weg niet met gel*l schoon gemaakt kan worden :ROFLMAO:

Verbaas me er over dat er veel mensen thuis kunnen werken....
Of zijn dit de zogenaamde bullshit banen?
Of het de bullshit banen zijn mag je zelf invullen, daar ben je geheel vrij in :)
Ik engineer erg veel, doe een hoop mutaties in systemen en stel projecten in bedrijf en dat kan ik overal zolang ik maar een internet verbinding heb.
Ik denk dat met mij een heleboel hun (kantoor)werkzaamheden net zo goed thuis kunnen maar voor mensen met een fysiek beroep zoals timmerlui/bouwvakkers en noem maar op zal dat echt wel anders liggen.

Wat betreft de sneeuwval, we waren in het oosten nog behoorlijk verstoken van de sneeuw, wat op de weg lag was wel weggewaaid of door het strooien wel verdwenen maar vanaf vandaag ligt er serieus een pak op de weg wat ook nog eens vastgereden wordt, dat is echt niet prettig.
Ik ben vanmorgen even naar Zeist gereden en had daar gelukkig op lokatie weinig tijd nodig en ben ook weer op tijd teruggegaan naar het oosten maar als ik nu zo kijk ben ik blij dat ik weer terug ben.
Op de snelwegen was het redelijk te doen maar vanaf nu is dat helaas ook niet meer het geval, ik zie steeds meer afsluitingen van op- en afritten, soms omdat er een vrachtwagen niet meer weg kan komen.

Zo eerste 10 kuub weg gewerkt lol

Het ergste vindt ik op dit moment dat er veel wegen niet sneeuwvrij gemaakt worden!
Men kan niet overal zijn. Alles wat er van schuif en strooizout wagens aanwezig is wordt ingezet.
Whahaha ik zag gisteravond nog ergens op een journaal een gewone zwarte Mercedes auto met een schuif ervoor en een aanhanger er achter om mee te stroien. Wist niet eens dat Rijkswaterstaat ook zoiets had, LoL. :biggrin:

Maar dat zegt wel genoeg over hoeveel er in gezet wordt en dan moet er nog genoeg zout zijn en die mensen hebben ook rust nodig.
Als je dan hoort dat er bij zijn die tot 02.00 zout uit rijden en dan om 05.30 al weer opnieuw beginnen weet je ook hoe weinig slaap die gehad hebben. Er wordt dus echt wel alles aan gedaan maar men kan niet overal tegelijk zijn en dan is het logisch dat men prioriteiten gaat stellen en de belangrijkste wegen het eerst aan de beurt komen.

En het is nog niet voorbij met de sneeuw.

V.w.b. het thuiswerken, iedereen werkt met handen ja, maar slechts een zeer beperkt deel werkt op een hardere fysieke manier met de handen zoals in een fabriek.
De bouw zit allemaal thuis want die hebben vorstverlet.

En dan is het nog een enorm groot deel mensen die op een kantoor werkt, ook met handen maar aan een computer en heel veel daarvan kunnen dat ook thuis doen met een goede internet verbinding.

Gelukkig ben ik er zelf eentje die altijd van thuis uit werkt voor het werk wat ik nog doe. 😎

Men kan niet overal zijn dat begrijp ik @Black Tiger , maar mensen in de thuiszorg daar wordt het wel van verwacht. :unsure:

Gewone auto's met een sneeuwschuif en een zoutwagentje er achter heb ik hier ook al zien rijden, en ook boeren en tuinders met hun trekker.

maar mensen in de thuiszorg daar wordt het wel van verwacht. :unsure:
Ja zoals ook van allerlei andere mensen in de dienstverlening, ambulance, (huis)artsen, verpleging, politie, zoutstrooiers dus tja... en die zitten allemaal door het hele land.

Gewone auto's met sneeuwschuif heb ik nog nooit eerder gezien dus voor mij was die Mercedes op die manier ingericht wel heel grappig om te zien. :biggrin:

Aangezien mij klus op loopafstand is ga ik sinds dinsdag te voet naar mijn werk. Gisteren weer een taxibusje gezien die vast stond (achterwielen draaiden wel maar de bus bleef stil staan).
Nu is het ook lang geleden dat we zoveel sneeuw hebben gehad.

Wist je dat?

Stevige boetes​

Een algemene regel op de weg is dat je ervoor moet zorgen dat je geen gevaar veroorzaakt of kúnt veroorzaken. Je mag ook niet ander verkeer op de weg hinderen.
Rijden met een lading sneeuw op het dak van je auto mag dus niet. Daar staan boetes voor.
  • Niet genoeg zicht door voorruit en eerste zijruiten: 320 euro
  • Niet genoeg zicht door spiegels: 190 euro
  • Kentekenplaat niet goed leesbaar: 190 euro
  • Lichten of reflectoren die voor meer dan 25 procent zijn afgeschermd: 120 euro
  • Het rijden met losse lading, zoals sneeuw op het dak die bij de achterligger tegen de voorruit kan komen: 500 euro

Mischien 1 borreltje minder op een dag @boets lol

Niet genoeg zicht door voorruit en eerste zijruiten: 320 euro
Deze kan ook bijzonder hoog oplopen, als je namelijk ook geen zicht door de achterruit erbij hebt, dan is het feitcode P041C (anders A) met een boetebedrag van opeens 500 euro!

@Black Tiger
Achter raam mag dicht cq geblokt zijn voor zicht
Mits je vrij zicht in een linker en rechter buiten spiegel hebt.
Anders zou je nooit met een huif aanhanger of een verhuis auto kunnen rijden.
Heb wel eens met spullen op de aanhanger helemaal geen zicht binnen door.

Dat geldt ook als je in de zomerdag een caravan achter de auto hebt hangen, dan zie je ook niets anders dan een voorkant van de caravan in je spiegel....

Vandaar dat je je buitenspiegels moet verlengen zodat je wel zicht hebt voorbij de sjorhut.
Alleen als het trekkend voertuig smaller is zonder spiegels dan het gene wat er achter hangt.

Wat dacht je van sneeuw op je dak.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Terug
Bovenaan Onderaan