Corona app

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Wie weet hier wat de goede app is.
Heel veel mensen hebben de verkeerde gedownload.
Het is weer lekker duidelijk allemaal.
 
Parabolische je begrijpt mijn vraag verkeerd.
Er wordt gezegd dat een heel aantal mensen een niet Nederlandse app hebben op hun telefoon.
Ik heb een code met daar onder een fietsend mannetje. Dat zie je ook steeds in het nieuws.
Ik hoop dat dit de app is die je moet laten zien.

Maar als er nog een app in de omloop is hoe weet ik dan welke goed is.
 
Ik heb een code met daar onder een fietsend mannetje. Dat zie je ook steeds in het nieuws.
Ik hoop dat dit de app is die je moet laten zien.

Wat wil je eigenlijk doen met die app @janblues?

Als jij vraagt welke app jij moet laten zien denk ik meteen dat het gaat om toegang krijgen tot een evenement of de Horeca.
En voor zover ik het weet is dit de enige (Nederlandse) app die je recht op toegang geeft. Ook zit er een QR-code in de app voor internationaal gebruik.

Met deze app log je in met DigD en dan kan je daarmee de QR-code ophalen die jij weer op jouw mobiele toont waar dit nodig is om toegang te krijgen.

Wat er regelmatig gebeurd is dat mensen per abuis de Corona scanner downloaden die gebruikt dient te worden om jouw QR-code te scannen voor toegang.
 
Ik heb een code met daar onder een fietsend mannetje. Dat zie je ook steeds in het nieuws.
Ik heb een code met daaronder mensen die op een lopende band staan en van links naar rechts bewegen. Dat is de officiële app.
Dat is die waar Parabolica naar verwijst en wat je moet laten zien als je naar theater/horeca/bioscoop wilt.
 
Die app hebben wij hier ook sinds dat we voor de tweede keer de prik gehad hebben.

Met deze app kan een ander met een QR scanner zien of dat jij gevaccineerd bent, en dit werkt perfect.
Er zijn al horeca gelegenheden die een scherm hebben hangen waar jij op deze manier naar binnen kunt zonder dat dit extra personeel kost. ;)
 
ik neem wel een plak plaatje met een QR
wat een gezeur van den haag
 
Idd Parabolica die bedoel ik.
Maar ik hoorde in het nieuws dat bijna iedereen de Deense app had.
Daarom begon ik te twijfelen of ik wel de goede app had.
Niet dat ik ook maar ergens heen wil maar je wil het wel voorelkaar hebben.
Ik ga nooit ergens naartoe waar veel mensen zijn. Wat heb je er aan je staat te wachten of er midden in en waar je voor komt zie je amper.
 
De app met die dame op de fiets die zich kapot fietst met iemand op de bagagedrager, dat is inderdaad de juiste de juiste app.
Ik heb hem na hem even geïnstalleerd te hebben direct weer verwijderd. Ik heb net zoals jij @janblues geen plannen om naar plekken te gaan waar veel mensen zijn.

Wat ik wel gelezen heb is dat je minimaal binnen 3 dagen de app weer moet gebruiken anders verdwijnt de QR-code, of dit alleen gebeurd met de QR-code die je krijgt als je negatief getest ben durf ik niet te zeggen.

En omdat ook mensen die 2x gevaccineerd zijn toch besmet kunnen raken is er een discussie ontstaan wat de waarde is van die app met die QR-code.
 
Qua Corona maakt het kabinet rare sprongen, gewoon omdat eigenlijk niemand exact weet hoe of wat…. Die 1,5m regel is vanaf dag 1 door gerenommeerde wetenschappers als complete onzin betiteld. Stamt uit de tijd dat men dacht dat Corona niet via de lucht verspreid kon worden. Een hoest(bui) verlaat het lichaam met meer dan 20okm!! Daarmee komt een virus veel verder dan die 1,5m. Chirurgische mondkapjes zijn dan in elk geval effectiever en vaccinatie natuurlijk nog beter… En wat velen vergeten is dat Corona precies hetzelfde virussoort is wat de Griep veroorzaakt (alleen met MOGELIJK ernstiger werking). Van de tig miljoenen griepdoden ieder jaar!! horen we plots niets meer..

Ik ga zeker niet verkondigen dat de Corona-maatregelen nutteloos zijn, maar er wordt beslist een angstgevoel gecreëerd én gevoed…
 
Ik sprak recent een medebewoner die gelijktijdig met mij 2x was gevaccineerd. Na 3 weken ging hij met 3 kennissen naar een restaurant waar voldoende ruimte was. Toch heeft hij Corona opgelopen en is hij er 2 weken goed ziek van geweest. De vaccinatie heeft waarschijnlijk voorkomen dat hij nog ernstige symptomen heeft gekregen waardoor een ziekenhuisopname misschien noodzakelijk was geweest.

Angst is, hoe rot het ook klinkt, een goede raadgever waardoor je mag hopen dat mensen extra alert blijven. Mensen die geen gevoel van angst hebben knallen vroeg of laat een keer de bocht uit, of ze moeten een engeltje op hun schouders hebben omdat ze een dosis geluk hebben.
Iedereen ervaart een gevoel van angst als vervelend en sommige worden er panisch van. Zoveel verschillende mensen, zoveel andere opvattingen en ervaringen.

Maar een griep die in anderhalf jaar tijd tot nu toe wereldwijd tot 4.669.992 doden heeft geleid, en reken maar dat er vele niet geteld zijn, dat is niet misselijk. En omdat na een Coronabesmetting er best wel wat bijverschijnselen zijn zoals reuk en smaakverlies en wat erger is de chronische vermoeidheid om allerlei redenen blijft het dus opletten geblazen.
 
Ik behoor tot de 70+ ers.
Ben gevaccineerd , maar ik loop nog met een grote boog om een onbekend persoon, zelfs de buren blijven op afstand.
Gisteren naar de super, op hun website gekeken hoe druk het was , ja die informatie is te vinden, en zoek dan het moment met de minst drukke periode. Meestal van 10u-11u en na 19u.
Vrijdag worden de meeste duurzame boodschappen bezorgd, zodat we alleen voor de vergeten boodschappen zelf gaan ophalen. En dat beperkt zich tot 1 keer in de week op donderdag.
Zolang het virus nog rondwaard blijf ik en mijn vrouw zeer alert.
Heeft niks met angst te maken maar met gezond verstand.Je gaat bij onweer ook niet onder een boom staan, hoewel de kans zeer klein is dat juist die boom door de bliksem getroffen wordt.

Mimisiku weet wel een grote draai te geven aan deze pandemie.
Een hoestbui -- hij bedoeld niesbui verlaat idd met kracht het lichaam, vandaar ook de regel om niet als een hond te staan blaffen maar in je elleboog te hoesten , niesen. En dan heeft die 1,5m wel degelijk effect.
En om corona te vergelijken met een griepvirus, dat zal wel , maar als ik de keuze heb.......
 
Er is altijd wel een bepaalde sector waar de risico's nu eenmaal hoger zijn dan ergens anders.

Het probleem is dat de horeca en de cultuur sector juist hard getroffen worden ondanks de versoepelingen en dat daar de app verplicht wordt. En op elke beperking valt wel wat op aan te merken van zeer nuttig tot volkomen onnodig. Wij burgers hebben niet die politieke verantwoordingen die men wel heeft als beleidsmakers.

Goed kunnen handhaven is het probleem en daarom moet er vooral gekeken worden naar excessen waar te veel mensen bij elkaar samen komen. Maar dat de samenleving opeens is verandert maar dat men ook wil versoepelen, dat kan ik dus wel begrijpen en zoiets levert genoeg discussie punten op.

Ik hou regelmatig de wereldwijde statistieken in de gaten en als ik naar Amerika kijk en dan zo rond januari, kijk hoe de curve naar beneden ging door een verandering in de leiding, het werkt dus wel als je realistisch bent en de burgers wijst op de gevaren.
 
Hallo Luitjes,
Ik heb de coronacheck app gedownload en geinstalleerd.
Dan gegevens ingevuld en krijg het antwoord. Uw code wordt over een paar dagen naar u toegestuurd.
Hoeveel is een paar dagen?
gr rolsat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De app met die dame op de fiets die zich kapot fietst met iemand op de bagagedrager, dat is inderdaad de juiste de juiste app.
Dan zijn er toch meerdere juiste apps. Ik zie nergens een dame die zich kapot fietst, althans niet onder de QR code.
Of is de afbeelding misschien per regio verschillend? Of zie je die fietsende dame ergens anders in de app?

of dit alleen gebeurd met de QR-code die je krijgt als je negatief getest ben durf ik niet te zeggen.
Ja, want de QR code die je krijgt als je gewoon ingeënt bent blijft gewoon bestaan, ook als je het ding een maand niet gebruikt.

Hoeveel is een paar dagen?
Naar u toe gestuurd? Raar, bij mij werd dat meteen in de app geactiveerd.
 
Ah ik zie het al.... ik had de mijne op internationaal staan, omdat ik hem in Duitsland nodig had voor boodschappen.
Op de internationale stand zie je die mensen op de lopende band zoals in Schiphol.
Zet ik hem op Nederland, dan krijg ik ook de fietsende dame en de jongen op het skateboard te zien.
 
Of zie je die fietsende dame ergens anders in de app?
Ik moet van jou verder doorlezen en jij @Black Tiger moet gewoon even verder kijken in de app.
:biggrin2:

Zet ik hem op Nederland, dan krijg ik ook de fietsende dame en de jongen op het skateboard te zien.

Ik heb nu ook wat verder doorgelezen voordat ik commentaar gaf. :applaus:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan