Corry van Gorp overleden

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Actrice Corrie van Gorp is zondag op 78-jarige leeftijd overleden. Dat heeft haar familie maandagavond bekendgemaakt. Van Gorp overleed in haar slaap. Corrie van Gorp was bekend als danseres, zangeres, actrice en comédienne.

Corrie van Gorp is een dochter van Piet van Gorp,[1] die deel uitmaakte van het accordeontrio The Three Jacksons. Corrie van Gorp werd begin jaren 70 landelijk bekend toen zij samen met Willem Nijholt optrad in twee theatershows van Wim Sonneveld.

In 1975 speelde Van Gorp een van de hoofdrollen in de musical Een kannibaal als jij en ik van Freek de Jonge en Bram Vermeulen. Hetzelfde jaar was zij voor het eerst te zien in een revue van André van Duin. Samen met Frans van Dusschoten vormden zij jarenlang een populair revuegezelschap. Twee bekende typetjes die Van Duin en Van Gorp samen vertolkten waren meneer en mevrouw De Bok.



 
Vroeger veel om gelachen, maar ik denk dat ze soms toch een beetje afzag met de shows samen met Andre van Duin, want die behandelde haar volgens mij als een "lappenpop" .

RIP.

 
Nee dat viel echt mee, anders was dat wel gestopt. André had echt veel respect voor haar, ze stuntelde zelf ook vaak en moest dan ook vaak lachen.

Wij hebben hier ook vele uren gelachen al die jaren met haar en André.

RIP.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan