Dan denk je een goede afzuigkap te kopen???

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.147
Waarderingsscore
568
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Tja, ik vrees dat ik toch een geschil ga krijgen met de leverancier van onze nieuwe afzuigkap!

Vorig jaar 24 oktober gelijk met de aanschaf van de grote 90cm oven een nieuwe afzuigkap gekocht twv €299,-!

Meteen na de installatie begonnen de ledlampjes die in die afzuigkap zitten te knipperen, en na een korte tijd stopte 1 van die lampen met branden,
en de tweede aan de andere [rechtse] kant werd minder fel?

6 december via B.c een reparatie gemeld voor de afzuigkap, 2 jaar garantie.

Maar toen begon het, Atag is de leverancier, de ledlampen zijn niet voorradig, dus het kan even duren.

Nu zijn we intussen eind januari, en oeps, de reparateur is nog niet geweest, want de lampen zijn er nog steeds niet!

Pfoeh, moet dit nu echt een geval rechtsbijstand worden?

Ben ik nou de enige?
 
Laatst bewerkt:
Bijna 2 maanden voor wat lampjes is wel een beetje lang. Maar garantie 2 jaar, dan heb je nog wel een paar minuten, toch?
Er zijn er wel meer die nu met Corona wat langer moeten wachten op onderdelen en zo. Met name omdat er veel gesloten is overal in Europa.
 
Wel vreemd dat led signaallamjes zo snel stuk gaan. Is er mss iets meer aan de hand??
Als rasechte electronicus heb ik nog nooit meegemaakt dat een signaal ledlamp stuk gaat. Wel in loop der tijd in intensiteit maar dan uitsluitend bij 24h/d gebruik.
Wel die gloeilamp vervangers die sneuvelen vaak maar dan meestal de gebruikte electronica niet de Leds inside.

Ik heb al ruim 6 jaar leds in tuinverlichting geknutseld die aangaan bij schemer en uitgaan bij ochtendgloren. Geen een kapot
 
Freggel schrijft dat ze ook minder vel gaan branden dan denk ik eerder aan een slecht contact.
Beetje onbalans en een slechte verbinding?
 
Ik weet nog niet wat er aan de hand is, en ik hoop dat er op korte termijn een reparateur komt, want het kan ook de voeding zijn.
 
aangetekend oplossing eisen en dreigen koop te ontbinden
 
Komt goed sat-ed.

Ik heb dat ding via Bol gekocht, en die zitten er boven op, we zijn nu zo ver dat hun een andere afzuigkap gaan eisen, lukt dit niet dan gaan we samen stappen ondernemen via rechtsbijstand, want ook hier wordt Bol.c niet beter van als er leveranciers tussen zitten als deze. ;)


En Ohja, de opmerking van @Matrix, ik vrees dat die lampjes gesneuveld zijn tijden het vervoer, want ja ons kent ons, ik heb het lampje wat het niet deed al er uit gehaald [sssstttt] en bekeken, en tijdens dat ik dat deed, viel er al een klein blokje van de ledjes van het printje...
 
Hmmm... intussen bijna 2 maanden verder, 6 december een reparatie aangevraagd, en vorige week een ingesproken bericht gehad van een monteur, met een twijfelachtig bericht, ze hebben de melding terug opgepakt, dus er is hélemaal niks besteld, en op hun eigen website heb ik ook al gezien dat de lampjes niet leverbaar zijn???

Daags daarna een medewerker van Bol.com aan de lijn gehad met de vraag hoe het er voorstaat, heel het verhaal nogmaals uitgelegd, en dat ik dit nog 1 week afwacht, en dan mijn rechtsbijstand in ga schakelen, want die ledlampjes hebben een lange levensduur, dus wellicht is er meer stuk dan die lampjes, wellicht de voeding?

Hij zou het ook nog even in de gaten houden, want Atag verkoopt via Bol, dus dit is geen goede reclame.

Hij en ik wachten het nog even af, en gaan volgende week als de lampen dan nog steeds niet vervangen zijn, een andere oplossing zoeken, middels een nieuwe afzuigkap.
 
Ik snap echt helemaal niks meer van de afhandeling van dit probleem!!

Krijg ik vandaag telefoon van Bol.com, ja ik ga de adressen helemaal weergeven, met de vraag of ATAG al iets van zich heeft laten horen, en hoe de status is van de reparatie?
Jullie kunnen volgens mij wel begrijpen dat mijn antwoord niet zo vrolijk was, 2 maanden geleden dat ik de melding gedaan heb dat de lampen van onze afzuigkap niet meer branden, maar ik bleef maar als antwoord van Bol.Com, de beller, krijgen dat hij naar de status vroeg, en niet naar wat ik er van vindt??? Want verder kan hij voor mij niks doen, ja duhhh, jullie verkopen voor deze aanbieder, ATAG in dit geval, dus reclame??

Wat heb ik hier aan, helemaal niks!
Ik heb gezegd dat ik dit nog 1 week afwacht en dan mijn rechtsbijstand ga bellen, want dit vindt ik niet meer normaal dat je zolang op 2 lampjes moet wachten, en op het resultaat waarom die dingen niet meer branden, de voeding van die lampjes kan ook stuk zijn.....
 
Er zijn er inderdaad wel meer met dit probleem, maar je moet niet bij bol zijn je moet bij de verkoper zijn.
Dus ik ga er van uit dat bol van jou wil weten hoe de status is v.w.b. het contact van jou met de leverancier en de status van de reparatie.
Want als er niets gebeurt dan kan bol evt. nog wel wat gaan dwingen als het goed is.

Voor zover ik me herinner is hier al eens iets over bij Radar of Kassa geweest, dat bol wel nog een zekere verantwoordelijkheid heeft naar de klant toe, maar ben vergeten tot hoever dat gaat. Zal vast nog wel ergens op internet te vinden zijn.
Echter anders inderdaad de rechtsbijstand bellen, 2 maanden wachten voor zo'n repa is belachelijk, ook in Covid tijd.
 
Die lampjes zijn vermoedelijk bij Aliexpress besteld, ik heb ook nog orders van begin december die nog steeds onderweg zijn.
 
Vandaag werd ik gebeld door een monteur van Atag, en die vroeg mij wat nou precies wat het probleem is.

Heel het verhaal uitgelegd en hij moest er om lachen, ik helaas niet.
Maar hij vertelde mij dat hij de lampjes en eventueel een voeding die wellicht stuk is zo kan vervangen.

Mooi zeg ik, eindelijk, en als het goed is komt hij morgen tussen 9:00 en 15:00 de afzuigkap repareren.

Best wel grappig dat ik nu eindelijk een bevestiging krijg na 3 keer op 3 dagen tijd gedreigd te hebben met rechtsbijstand.

Wordt vervolgd. :devilish:
 
Ja het is meestal wel zo dat als men ergens lang moet wachten en men juridisch gaan dreigen dat opeens dingen kunnen.
Zie je ook vaak bij programma's als kassa en radar.

Maar goed, je hebt een afspraak, hopelijk vervangt hij alles en is daarna het euvel voorbij.
 
Opgelost, 2 minuten werk. Er is weer licht!
 
Een nieuwe er onder of hersteld?:oops:
 
Voeding ook vervangen of waren alleen lampjes stuk?
 
Alleen de lampen tot nu toe.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan