Excuses niet nodig hoor.
Ik vertelde waarom de vraag verplaatst was en wat er gedaan kan worden om zoiets te voorkomen (want anders komt weet men niet wat er te verbeteren is aan de handel en wandel...).
Ik acht de kans bijzonder groot dat die andere persoon een ander wachtwoord heeft ingesteld en je daarom nu geen verbinding meer kunt maken met je dreambox.
Als je router (/modem) nu verbindingen met je dreambox toelaat, kan die persoon doen wat ie wil en das inclusief zaken waar je geen weet van hebt en mogelijk geen toestemming voor gegeven hebt.
Wat ik daarmee bedoel is dat het mogelijk is dat jij nu zonder dat zelf ingesteld te hebben, aan illegaal cardsharing zou kunnen doen.
Dit kun je wel stoppen door simpelweg je dreambox niet alle soorten van verbindingen meer toe te laten.
Dat is mogelijk met instellingen van je router.
Zou je zelf ook gebruik maken van cardsharing (waar we hier verder zeker niet op in zullen gaan omdat dat een illegale activiteit zou zijn), levert je dat dan mogelijk wel een probleem op.
De reden dat je iemand anders toegelaten hebt op jouw dreambox zal waarschijnlijk zijn omdat je kennis van bepaalde zaken (nog) niet hebt.
Ik hoop dat een en ander mee zal vallen, en dat die andere persoon iemand is die je erg goed kent.
Dan heb je namelijk nog kans het nieuwe password te kunnen achterhalen.
Is dat niet het geval en heb je een vreemde toegelaten, dan raad ik je aan om het password van je dreambox te resetten.
Dat gaat alleen als Gemini een dergelijke functionaliteit ook biedt.
Als dat niet gaat, blijft niet veel meer over dan eerst een back up maken van je huidige image, en er daarna opnieuw de image (of een nieuwere) erop te zetten.
Dus niet gelijk je back up terug zetten want daar los je niks mee op.
Het is een goed idee om een ander password op te geven dan de standaard, zeker wanneer je dreambox ook aan de buitenwereld hangt.
Maar zorg er dan voor dat een ander dat password niet in handen krijgt.
Mocht dat om een of andere reden onvermijdelijk zijn, meld er dan gelijk bij dat dat password niet veranderd mag worden.
En persoonlijk zou ik voor die ander erop kan, eerst een ander password maken dan die die ik zelf gebruik.
Op die manier blijf je zuinig met je passwords omgaan zoals het ook hoort.
Als je hulp nodig hebt bij je volgende handelingen, vooral vragen !
Op eventuele cardsharing vragen zullen we echter niet ingaan, zoals eerder vermeld.