[DB500] Beeld op PC is blur.

R

Roman78

En dan bedoel ik niet de popgroep :biggrin:

Ik probeer sinds 2 dagen om via meerdere van mijn computers verbinding met de Db500 te maken om via Web-X-TV lekker tv te kunnen kijken. Maar dat lukt niet echt goed.

Na wat gegoogle ben ik op deze site terecht gekomen en dacht dat ik hier wel geholpen zou worden.

De situatie: Ik heb een Db500 met het IP 192.168.0.8. Deze kan ik ook van alle pc's benaderen. Maar als ik dan op Web-X-TV druk zie ik vaak niet's met de metlding (No Video) en soms zie ik wel beeld. Ik heb dus meerdere pc's staan hier en op geen een doet die het goed. Op mijn Mac zie ik wel wat maar... blur (zie beeld). Op Windows XP en Vista zie ik soms wat en soms niets.

Heb dus wat lopen googlen maar kan niets vinden. (het ergste is dat ik het bij een kennis gezien heb dat het werkt... :dunno: )

Maar omdat ik dus bij elke computer het zelfde heb denk ik dat het aan de Dreambox ligt. Dat ik nog ergens iets moet instellen of afstellen. VLC heb ik meerdere keren opnieuw geïnstallerd en op een computer met Vista nog een beetje lopen spelen met de instelling (zonder success helaas).

Wat kan het zijn?

Hier nog een screenshot op OSX:

picture1ro2.jpg

Hoi Roman78, welkom op het satellite FUN board !

Dat zou een bandbreedte probleem kunnen zijn.

Wat heb je allemaal tussen de box en de betreffende pc zitten, en kan die de stream aan ?

Zo heftig is zo'n stream overigens niet, maar als je ook aan het downloaden bent...

Probeer het anders eens met een directe verbinding middels een cross netwerk kabel.

Dank u!

De Dreambox en de computers zijn verbonden met een 100 Mbit Switch. Voor de rest hangt er niets tussen.

Mac is een C2D 6400 en de PC een C2D 6600. (dus die zouden het bijden wel aan kunnen :biggrin: ) En voor de rest ben ik dan eigenlijk niets aan het doen... Ik zal het morgen eens testen en er een Cross-Kabel tussen propen...

Het is zeg maar "zo goed als niet mogelijk" om via lan goed tv te kijken naar een Dm500 Dit heeft waarschijnlijk te maken met de lan hardware/software van de tuner. Er zijn mensen die beweren probleemloos te kunnen kijken. Ik heb het nog nooit goed werkend gezien. Er is een hardware aanpassing bekend, net zoals in de dm7020, die enige verbetering zou geven. Ik heb dat zelf nog nooit getest in een Dm500.

Ik ben bang dat Ptje gelijk heeft. Ik heb hier zelf thuis een 7020 en een 500 op een uitstekend netwerk hangen en hier is het ook niet te doen om remote naar de 500 te kijken. Zelfs het programma Dreamstream kan daar niets aan verbeteren.

Er zijn een drietal hardware modificaties bekend, waaronder inderdaad ook eentje voor het netwerkgebeuren van de 500 te verbeteren.

Deze heb ik voor je in onze downloadsectie gezet onder de Dreambox Utilities.

Gebruik op eigen risico!

Ik heb de Dreambox nu met een crosscable aangesloten op de mac. Nu werkt het beel 96% goed en het geluid is 100%.

Maarja dan kan ik net zo goed mijn oude digitale ontvanger in mijn werkkamer zetten.

Ik ga npg proberen de netwerkkabel te vervangen (misschien is niet helemaal lekker meer).

Wat ik wel vreemd vind, bij een kennis van mij hangt de dreambox ook in een netwerk (wel met minder PC's) en hij kijkt op een Vista Laptop via 802.11G.

/edit... heb nu de kabel vervangen en de dreambox weer in het netwerk geplaatzt. Nu doet die het blijkbaar goed.....

Roman78 added 12 Minutes and 27 Seconds later...

Edit 2: (kan ik helaas niet in het vorige bericht plaatzen)... Maar... ik heb nu de stekker van de oude kabel vervangen en hij blijkt het nu te doen. Ik wacht vroolijk af.

Laatst bewerkt:
Edit 2: (kan ik helaas niet in het vorige bericht plaatzen)
Geen probleem, dat wordt automatisch voor je gedaan als je binnen iets van 20 uur op je eigen bericht een antwoord plaatst.:)

Het ziet er naar uit dat jij dan klaarblijkelijk een nieuwer model DM500 hebt, waarbij dit probleem zich niet voordoet.

De netwerkkabel is in mijn situatie niet het probleem. Fijn te lezen dus dat er klaarblijkelijk ook DM500 modellen zijn waar het netwerkprobleem bij is opgelost.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan