Dbox doet het niet

B

bracer

hey ik heb net een sagem dbox 2 kabelontvanger ik heb er niet veel verstand van maar heb al veel gelezen hier op de forum. mij probleem is dat als ik een image op mij box wil zetten dat het niet will lukken. ik heb van een vriend gehoord dat er met die box gekloot is door de vorige eigenaren want als ik de box aanzet komt er op de opstartscherm een dbox logo die je alleen bij nokia satelliet ziet, dus is mij verteld dat er geprobeert is nokia sat.. software er op te zetten want de orginele bestanden zijn nergen te vinden. Wij hebben ook geprobeert de box helemaal leeg te halen met bootmanager maar dat lukt ook niet wij kunnen niet in de dbox komen via de pc.

En nog wat als ik hem aanzet dan verschijnt er eerst beta resourch daarna: Eine moment bitte en daan verschijnt het volgende: Ihre D-box hat den Fehlercode UD4
ney, andere Tasten bringen sie
Weiter.

mij Duits is niet echt perfekt dus weet niet wat er staat, hij heeft een vaalcode ofzoow??

iederegeval ik heb er het ene en andere van kunnen vinden op google alleen het is ook duits.

Link

Is er iemand die hetzelfe heeft meegemaakt of iemand weet wat de probleem is ? dan zou ik het graag willen horen

MvG

Breacer
 
bracer zei:
Ihre D-box hat den Fehlercode UD4
ney, andere Tasten bringen sie
Weiter.

Vrij vertaald als:

Uw Dbox heeft foutcode UD4
Hey, andere toetsen brengt u verder.

"ney" is mij niet bekend in de duiste taal en daarom neem ik aan dat hiet hey staat.
Hier wordt waarschijnlijk bedoeld dat je door middel van toetsen op het front het ding kunt resetten.
Mogelijkerwijze krijg je m zo ook in een stand waarmee je er een FW upgrade mee zou kunnen uitvoeren.
Maar daar heb ik verder geen idee van.

Ik neem aan dat je deze box voor een prikkie op de kop getikt hebt...
 
Ik heb hem van mij vriend die deed er nix meer mee en heeft die ding nog nooit gebruikt. als die het naar behore deed mag ik hem kopen voor € 40,-

nou zou je zeggen niet kopen maar ja die boxen vind je alleen maar voor € 80,- dus dan wil ik wel die box maken en dan kopen en als het niet lukt geef ik het terug.

Maar ik heb gehoord dat die ding nog helemaal nieuw is en dat die in debugmode gezet moet worden.

Ik heb net op internet het volgende gevonden van iemand met het zelfde probleem, alleen het is duits mischien kun jij hier wat meer over vertellen?

http://forum.digitalfernsehen.de/forum/archive/index.php?t-9261.html
 
Laat ik eerst zeggen dat ik niet zo'n box heb maar heb er ooit wel wat over gelezen, ten eerste ligt het er aan in welk kabelgebied je woont als het UPC is breng dat ding maar terug die zenden uit in Nagra en de kaart is dus gekoppeld aan de box.

In de andere gebieden is het Irdeto2 dus Casena en @Home Essent en dan is de box wel aan de praat te krijgen met een originele kaart , maar dan moet er als die er niet inzit een Multicam in gebouwd worden omdat de kaart 6 Mhz nodig heeft( als die er niet in zit kost ook 20 euro).
En volgens mij moet je hem dan eerst omflashen naar Linux en er Sportstar op zetten, maar vraag me niet hoe over de D2 box is zat te vinden op het net.

GR
 
clubmaster zei:
nach der Fehlermeldung im Display mu?t due die Taste D-Box auf der ernbedienung dr?cken dan startet sie richtig.
ich hoffe es klappt bei geht das so.
mfg

Die clubmaster heeft wat snel getypt en dus wat foutjes gemaakt.
Maar hier zegt ie dus:
vrij vertaald zei:
Na deze foutmelding moet je op de knop D-Box op de afstandbediening drukken, dan start ie goed door.
Ik hoop dat het lukt, bij mij werkt het zo.
Met vriendelijke groet.

Of het hier ook om een kabelbox gaat weet ik niet.
Maar zo te zien komt die foutmelding UD4 er dus op neer dat ie geen signaal ontvangt..
Ergens anders daar staat dat er standaard geen DiSEqC staat ingesteld als ie uit standby komt of net de stekker erin is gestoken.
Dan gaat het dus om een satelliet box.
 
Hey thanx man het is mij gelukt om hem in debug te zetten heb der een nieuwe image opgezet maar ben vervolgens vergeten die orginele terug te lezen en zit ik dus met die ucodes heb bijna overal gezocht maar is nergens te vinden , heb sagem 1xi
 
Probeer dan eens "sagem 1xi" met google neem de bovenste staat een heel topic dus lezen elezen en nog eens lezen, dan krijg je hem aan de praat.

GR
 
hey is mij gelukt heb een nieuwe image er op gezet bedank voor je hulp
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan