DCC V94 -V95 Geen verbinding via router.

S

stephopper

Hallo.

Was even aan het stoeien met de DCC Tools. maar krijg via router 192.168.1.1 geen verbinding de lijn er na toe blijft rood?

Van pc naar dreambox is hij wel groen. dus ga ik er vanuit dat de link niet gelegd is om er iets mee te doen. want ik zie niets bruiksbaars uitgelezen.

Heb v95 en v94 geprobeerd maar allen dezelfde result. ook als ik pc/dreambox/router IP.S Op zoek en desbetreffende selecteer en sluit dcc af zijn de gegevens foetsie dus moet ze weer opnieuw scannen. is dit ook normaal. want zie geen save mogelijkheid.

Mvg/Ben.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:29 uur ----------

Update: De verbinding is nu tot stand gekomen D.M.V config Pasieve. heb van d.i.v onderdelen een backup kunnen maken.

Alleen als ik DCC Afsluit zijn de gegevens van de ingestelde IP.s pleiter dus moet weer van voren af aan om de IP.S Te zoeken van Dreambox en Router.

En de vraag rest kan ik met dit tool CCcam 2.1.1 instaleren en de gemaakte CCcam.conf. backup daar in zetten?

Mvg/STH.

Het is wel vreemd dat DCC zijn gegevens "vergeet". De eerste keer kreeg ik ook niet fatsoenlijk verbinding met het ding.

Toen heb ik handmatig de dcc.ini bewerkt en de volgende instellingen juist gezet:

DreamIP=10.0.0.100

LocalIP=10.0.0.11

LanType=1

RouterIP=10.0.0.2

Dit zijn dus mijn ip adres gegevens. Elke volgende keer dat ik daarna opstartte ging het wel goed. Overigens staat hier nog versie 2.94 op de HD te draaien.:)

De CCcam.cfg kun je met DCC wel backuppen en ook terugzetten, maar ik zou -niet- CCcam 2.1.1 daarmee gaan installeren.

Dan moet er namelijk nog wel meer gebeuren en je moet ook in verschillende directory's zijn.

Het beste kun je CCcam zelf gewoon via de afstandsbediening en dan het addons menu installeren.

Hoi. BT.

Ik ben nu zo ver dat ik pli/gemini/nablio in multi boot heb staan. waarvan ik pli en gemini werkend heb met cccam.

Waar ik nu mee zit is dat ik cccam niet in nablio krijg geinstaleerd. ik was nl al bezig om via dcc en dan de directory,s uit te vissen waar ik cccam kon droppen en uploaden. maar lees net dat er meer bij komt te kijken.

En het moet proberen met addons menu. die ben ik nog niet tegen gekomen dus moet weer ff zoeken.

Thanks alvast.

Grtz/Sth.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:01 uur ----------

Weer een stukje verder. cccam2.1.1 geinstaleerd via addons. backup eerder gemaakt van server instellingen. met cam editor geupt. en walla beeld.

Dus Gemini/nabilo darkstarII/Pli. zijn allen operationeel via multi boot.

Alleen nu nog een keer dokteren hoe via pc + welke Tool de cccam er op zetten.

Dus weer een stukje bijgeleerd. nu kijken wat de volgende stap zal worden. dat ding zal ik onder de knie krijgen.:biggrin:

Grtz/Sth.

Hoi stephopper

Waarom gebruik dan File Zilla Client niet.

Werkt veel stabieler.

Je ziet onderin ook nog wat er allemaal gaande is.

Met Dcc zat ik ook altijd te kloten.

Moi Jan Blues,

Heb die Zilla Client ff bekeken ziet er gelikt uit. maar weet je wat het beroerde is er zijn zoveel proggies die naar rome gaan. en ben nog een leek op dreambox gebeuren. maar ben al lang blij dat ik verschillende images in multi boot heb gekregen.

DCC Was een struikel blok achterhand lees ik dat er meer problemen mee hebben.

Had cccam editor ook nog ben daar mee aan de slag gegaan een was een fluitje van een cent.

Mocht ik er weer aan toe zijn zal ik Zilla Client even benaderen, en kijken of die wil lukken.

Ik ga eerst de images uit testen welke het beste bevallen Pli/nabilo/gemini. nabilo stond er al eerder op maar gaf veel hangers. dat heb ik tot nu toe nog niet gehad.

Dus als ik ze alle 3 heb gestest zal ik misschien een keuze kunnen maken. persoonlijk vind ik de nabilo darkstarII de mooiste image. maar stabiel werken vind ik belangrijker.

Dus laat ik de box nu even rusten met proggen. en had zelf niet gedacht dat ik zo snel. de boel weer aan de praat heb gekregen.na 10 jaar prutsen alleen maar met humax en maxplus spul. maar dan is dreambox toch iets complexer met vele mogelijkheden.

Grtz/Sth.

Werkt veel stabieler.
Dat is echt onzin hoor, het werkt beiden even stabiel.

Filezilla heeft net zo zijn kuren als elk ander programma en het is ook wat overkill qua mogelijkheden.

Alhoewel ik moet zeggen dat ik zelf ook DCC heb maar vrijwel alleen FTP gebruik en daarvoor gebruik ik zelf de FTP funktie van Total Commander. Die is overigens niet gratis zoals FileZilla, maar wel weer een stuk eenvoudiger te bedienen.

@Stephopper: Tja een cam installeren via de pc kan ook, dan moet je hem via je pc in de /tmp of /var/tmp directory plaatsen, vermits je een tar.gz of .tgz bestand hebt. Da's de originele installatieversie.

Verder heeft Nabilo zijn eigen soort die toch iets afwijkt van anderen maar ook dat werkt.

Daarna kun je vanuit het addons menu voor de "manual install" kiezen (handmatige installatie).

Je kunt het ook zelf helemaal doen, dan komt als het goed is de binarie in de /var/bin, de config ook gewoon in de /var/etc alleen weet ik zo niet uit het hoofd waar dan het startscriptje komt, vermoedelijk in /var/script, indien al aanwezig anders heb je al een probleem.

Daarnaast moet je nog de binarie en het script file chmodden naar 755 zodat het ook uitgevoerd kan worden.

Ik raad het altijd af om het op die wijze te doen. Via het addons menu werkt het in 99% van de gevallen prima en heb je ook de minste kans op fouten en/of problemen.

@Stephopper: Tja een cam installeren via de pc kan ook, dan moet je hem via je pc in de /tmp of /var/tmp directory plaatsen, vermits je een tar.gz of .tgz bestand hebt. Da's de originele installatieversie.Ik raad het altijd af om het op die wijze te doen. Via het addons menu werkt het in 99% van de gevallen prima en heb je ook de minste kans op fouten en/of problemen.
@BT Had er als iets over gelezen. was zelf er vanuit gegaan dat het simpeler was maar na het lezen van opstart script e.d wacht ik hier even mee.:biggrin:

Heb een optie lopen op een DM7020 Die geheel dood is.(voeding waarschijnlek) gelukkig zit hij daar extern van mainboard.maar mensen moesten 130euro dokken incl. werkloon. voor herstel maar overwegen een DM800 Te nemen.dus word dat mijn prutsbakje misschien. en kunnen we wat meer vogelen zonder beeldverlies op gezichten alhier.:ruzie:

En wat vooroordelen van tools blijft toch altijd dubieus. bij de ene draaid het als een speer. en bij anderen loopt het voor geen meter. het ligt vlgs mij ook ook windhozen zelf. vaak zitten er bugs in de tools waar niet alle o.s gelijk mee omgaan.en ftp spul ook nogeens extern gaat door mogelijk hubs 1000 soorten routers bekabelingen enzz.en in mijn ogen meer risico,s hebben met falen. op goede werking. maar het blijft een raadsel.

En de tools krijgen meenstal de schuld. maar door upgrade van versies worden er dingen ingebouwt die het gebruik er van stabieler maakt (fix).

Dat blijkt soms uit versies die bij sommige problemen geven. en bij anderen wel goed werken.dat zie je al bij die vista troep. er komen steeds meer versies voor 64bit of verder geschikt gemaakt voor vista. en mensen met v tools gaan gebruiken die niet lekker werken met vista. of er niet op willen draaien.het achter liggende draaiende gedeelte in de besturingen van d.i.v os software is een complexe zaak.

Dan krijg je nog al die beveiligingen via microsoft gedownload die bij tools roet in het eten kunnen gooien.

Dus blijven tools om te beoordelen ook een stukje afhankelijk van je maschine.en randapperatuur.

Daarom misschien ook welzoveel tools die naar rome gaan. en sommige met vele toeters en bellen.waar het vaak mis kan gaan met instelling. dus heb ik liever een tool waar ik het voor nodig moet hebben op een simpel manier werkt en mij een foutmelding geeft wat er schort. ik hoef niet alle data te zien. maar goed dat is ook weer persoonlijk.

En maakt de hobby er leuker op. waren er nooit geen problemen met d.i.v tools (machine) dan waren d.i.v forums bijna leeg of bestonden niet.dus houd je het een beetje van de straat met af en toe een paracetamolletje is het best vertoeven.:biggrin:

Grtz/Sth.

Zou inderdaad wel leuk zijn als je die 7020 op de kop kon tikken.

En v.w.b. tools... nja, bij de slecht geprogrammeerde tools gaat dat meestal wel op.

Maar het is wel zo wat je zegt dat windows een onbetrouwbaar OS is wat toch vaak door hele vreemde dingen roet in het eten gooit bij software.

Het is altijd maar afwachten of iets echt zo naar tevredenheid werkt als men het graag zou willen zien.;)

Het is nog even afwachten met de 7020 ze zijn nog aan het orienteren wat ze weer willen nemen. en heb hun een bod gedaan. maar zijn vlgs mij aan het zoeken voor evt inruil. maar je weet het wel bij erkende zaken. die zitten niet op defecte inruil te wachten.

Want het volgende zou ik graag willen testen op dat ding. want nabilo darkstarII valt af op mijn 7000 steeds hangers en Cccam loopt er uit. weet niet of er ook een andere versie van is. want heb nu de Gemini-460Dm7000-BU_27.12.08 draaien is 14mb groot dus 2 keer zo groot is ? op usb stick.

En een half uur extreem zappen geen enkele hanger met zelfde settings. dus schijnbaar kan deze 7000 er slecht mee over weg.met nabilo.

Heb de meenst voorhande sats er in van 42east tot 45west. meende 19 stuks.

Dus wacht ik met smart op de 7020. wat darkstar blijft voor mij toch de mooiste image.

Grtz/Sth.

want nabilo darkstarII valt af op mijn 7000 steeds hangers
Helaas heb ik ook die ervaring op DM7000. Er is nog wel een oudere versie (gewone Darkstar en nog een andere versie met andere naam van voor de gewone Darkstar), die volgens mij op de 7000 toch iets stabieler werkt, maar toch ook dit probleem kent.

Op de 7020 draaien de Darkstar II images heel goed, alhoewel ze ook af en toe kuren kunnen vertonen. Maar ook ik blijf dit het mooiste image vinden.

Op de 7000 kun je beter Gemini zetten of eventueel Pli.

Ja gemini en pli. draaien goed. nog geen mankementen gehad.

Heb trouwens ook schaedelmeister-neutrino-dm7000-02102008 en SifTeam-1.9.3C-DM-7000_BU 21.12.08 - EDG_Nemesis_4.4_DM7000 op sticky gezet

schaedelmeister en SifTeam heb ik met cccam aan de praat gekregen maar nog niet uitvoerig getest.

EDG_Nemesis ben ik nog mee bezig maar krijg er geen cccam in. moest er ook mee staken want de bioscoop zat hier al weer vol. wilden kijken.:biggrin::headbang:

Tword tijd voor de 7020 :exactly:

Grtz/Sth.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan