De wondere wereld vanaf de Firato.

De Firato, in die jaren een wereldbeurs. Ben daar ooit 1x geweest. Schitterend toen, wat een techniek en nieuwtjes allemaal.
Wat nu allemaal gewoon normaal is, onvoorstelbaar in feitelijk zo'n korte tijd, met name het computergebeuren.
 
Ik ben er een paar keer geweest, maar 1 keer staat op me netvlies en dat was bij de stand van Klipsch (luidspeakers).
in de demo ruimte was ik 1 van de gelukkige die bij de eerste demo aanwezig was van de Klipsch hoornspeaker die op dat moment net uit was. In de ruimte was er plaats voor 25 tot 30 mensen er stond een setup van de hoornspeaker en een scherm waar een video op werd afgespeeld het geluid ging over een versterker naar de hoornspeaker.

De presentatie begon met een video en er stond in de verte een stoomtrein bij een station in de video kwam de setup naar voren en dat het geluid op 0db zou worden afgespeeld. Mmmmm dat belooft wat, het geluid kwam zachtjes in de presentatie en de stoomtrein werd opgestookt, dat voelde je al aardig binnenkomen aan geluidsdruk. De fluit ging en dat kwam echt binnen, de gordijnen van de demoruimte gingen een beetje heen en weer.
Ondertussen kwam de trein in beweging en kwam hij wat dichterbij dat voelde je dan ook weer aan luchtdruk verplaatsing, de trein kwam nu op snelheid en met een behoorlijke vaart kwam hij dichterbij het standpunt van waar er gefilmd werd. Op het moment dat hij een meter of 100 ons nadere ging de fluit nogmaals en alle ruiten in de demoruimte knalde eruit met een grote knal.
Wat een beleving dit, dat dit kan met speakers. Ik was aangenaam geschrokken.
wij moesten de ruimte verladen de demo werd afgelast. Later begreep ik dat de ruimte veel en veel te klein was om de speakers op 0db te kunnen laten horen.

Helaas is de Firato er niet meer, ik ging er met veel plezier naar toe om de ontwikkelingte volgen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan