Debian voor home assistant

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 aug 2003
Berichten
4.208
Waarderingsscore
159
Punten
63
Leeftijd
56
Locatie
Ridderkerk
Mijn pctje (HP T620 Quad Core 2016) waar mijn Home Assistant op draait (Debian)
Moest ik opnieuw installeren. Via de USB kon ik de boel installeren waarna ik de USB moest verwijderen om opnieuw te starten zonder de instal bron.
Helaas kom ik dan niet verder. Op 1 of andere manier krijg ik Debian niet omhoog als opstart in de boot. Debian blijft bij de UEFI onderop staan, selecteer ik hem en breng ik hem naar boven dan sluit ik af met F10, daarna ga ik naar File en dan ga ik naar sage Changes and Exit.
Als ik hem dan probeer op te starten lukt het niet. Ga ik kijken dan staat alles weer verkeerd Debain dus onderop.

Wat doe ik fout?
 
Op 1 of andere manier krijg ik Debian niet omhoog als opstart in de boot.
Bedoel je in de bios? Vaagheid.
Heb je niet toevallig 2 boot opties? Want ik kan bijv. een schijf bovenaan zetten, maar dan heb je ook nog de boot sequence oftewel opstart volgorde dat is ook nog een aparte instelling. Dan moet ik daar die schijf ook als eerste zetten en dan blijft ie staan.

Als je start en het boot menu gebruikt (vaak F8 of F12 toets) en je selecteert dan het Debian gebeuren, start ie dan wel op?
Doet die Debian versie wel UEFI ondersteunen?
 
Doet die Debian versie wel UEFI ondersteunen?
Dat is ook mijn eerste gedachte. Ik weet dat Ubuntu daar een aantal jaar geleden niet mee om kon gaan. Toen moest UEFI in het bios worden uitgeschakeld.
 
Bedoel je in de bios? Vaagheid.
Heb je niet toevallig 2 boot opties? Want ik kan bijv. een schijf bovenaan zetten, maar dan heb je ook nog de boot sequence oftewel opstart volgorde dat is ook nog een aparte instelling. Dan moet ik daar die schijf ook als eerste zetten en dan blijft ie staan.
Eindelijk een site gevonden waardoor ik me foto’s kan uploaden naar hier zodat jullie een beter beeld hebben van wat ik bedoel en wat er gebeurd….


07F355D2-E80E-4D45-AC48-C54254547E35 by Dick Kloppenburg, on Flickr


En dan gebeurd er dit…..

4C9CF588-33FA-4E1E-B4A7-0D4A65F71BD5 by Dick Kloppenburg, on Flickr

06D83ED8-B851-445D-BCD2-1FB3BBC8B36B by Dick Kloppenburg, on Flickr

ED31B77F-373A-4BB6-9E7E-320B02D7C22C by Dick Kloppenburg, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
hij ziet debian niet als boot maar wel vind blijkbaar een netwerk boot die natuurlijk niet functioneerd
netwerk boot zou ik zekers uitzetten en het lijkt er idd op dat UEFI uit moet
ouderwets opstart volgorde
 
Eindelijk een site gevonden waardoor ik me foto’s kan uploaden naar hier
We hebben daar een handleiding voor in de handleidingen sectie en in de rechter kolom op het hoofdoverzicht van het forum, staat onder de speciale service nog "image hosting". Dus het had heel eenvoudig moeten zijn om er een te vinden. Wij gebruiken altijd postimages.org.

Dat gezegd hebbende. Als je Debian selecteert en daar doet ie niets op dan kan ie geen UEFI aan zo te zien.
Zet die Legacy boot sources eens op enabled en dan zet je hem daar boven aan, doet ie het dan wel?
 
Op 1 of andere manier krijg ik het niet gefixt.
Van de week heb ik vrij, kan ik me ff erin verdiepen.
 
@Nummer10
zie ook vaak gebeuren dat er op de schijf waar je op installeert nog "oude" partities staan waar ding problemen mee krijgt
 
Zou niet zo moeten zijn want die is leeg gemaakt.
 
Op 1 of andere manier krijg ik het niet gefixt.
Ook niet met die Legacy boot sources op enabled? Zo nee dan is misschien Grub(2) niet geinstalleerd dat ie van de schijf kan booten.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan