Delete

rolsat

Active member
Lid sinds
25 feb 2003
Berichten
213
Waarderingsscore
1
Punten
18
Leeftijd
81
Locatie
Papendrecht
Hallo luitjes, :confused:

Heb ongeveer 6 weken het delete euvel. nl: een teken verwijderen, bv het woord weer. Let op wat er gebeurt. we....er.
Heb het teken e proberen te verwijderen, dus krijg puntjes erbij.
Wat heb ik geprobeerd. Nl toetsenbord naar NL INT toetsenbord en of naar ENG toetsenbord  instellingen geinstalleerd.
Gaat helaas niet. Heb W10 pro. Wie heb er ideetjes.
Rolsat :rolleyes:
 
Gebeurt dat alleen hier op het forum of op meerdere plaatsen, ook bijv. in Word of Kladblok ofzo?
Je moet in elk geval sowieso geen NL toetsenbord gebruiken. De taal mag/moet overal Nederlands zijn, maar de toetsenbord indeling moet Verenigde staten/internationaal zijn voor gewone toetsenborden. Behalve voor Belgen maar die gebruiken dan ook geen qwerty maar azerty toetsenborden.

Dat gezegd hebbende... dat gaat die puntjes niet veroorzaken. Maak jij toevallig gebruik van een draadloos toetsenbord?

 
Hallo BT, :sorry:

Dat is op alle locaties.
mvg :o
 
BT,
ook geen draadloos toetsenbord, normaal een laptop toetsenbord.
mvg :sorry:
 
Je "num lock" staat aan.... misschien?
 
Of per ongeluk op combi fn numlock. Deze dan herhalen.
 
Uit oogpunt van nieuwsgierigheid... Kan me iemand uitleggen wat numlock met puntjes te maken heeft? Die heb ik altijd aan staan, ook op laptop.
 
Er zijn toetsenborden die geen nummerieke pad hebben en daardoor zijn diverse cijfercombinaties onder standaard alpha toetsen geplaatst . Deze worden geactiveerd door FN/numlock tegelijk in te drukken. Ik weet niet uit mijn hoofd welke alpha toetsen en cijfers daaronder vallen.
 
Ahzo, weer iets bijgeleerd. Dank je wel!
 
Hallo luitjes, :sorry:



Heb een Medion laptop, SSD met intel core i5 en 8gb ramgeheugen.
mvrg :rolleyes:

 
Zit op die laptop een apart cijfer keypad?  Rechts naast het lettergebeuren. Dus de cijfers 0-9
Of zie je extra cijfers bv onder de J k l meestal in oranje.
 
Bij een Laptop kan je niet zomaar een ander (USB) toetsenbord aansluiten, het kan wel maar dit is zeer omslachtig.

Wat gebeurd er als je de tekst die je wilt verwijderen eerst selecteert en dan met 'del' verwijdert?
Als je de tekst selecteert kan je die ook vaak verwijderen met de spatiebalk , krijg je dan ook puntjes?

Het lijkt er wel op dat de 'del' toets een verkeerde asci II code gebruikt.
 
Het kan een defect zijn.
Een toetsenbord is achter de knoppen (letterlijk en figuurlijk) een matrix (niet het forumlid hierboven).
Matrices bestaan uit rijen en kolommen.
Elk kruispunt tussen rij en kolom is een toets, met uitzondering van bepaalde speciale toetsen zoals de shift toetsen.
Nou is de delete toets ook een speciale toets vanwege ctrl-alt-delete, maar ik weet niet of die daarmee niet in de matrix zit.
De matrix word gescand door een voor 1 op de rijen een signaaltje te zetten, en vervolgens te kijken op welke kolom dat signaaltje tevoorschijn komt, en zo kan men uitvinden welke toets er op dat moment is ingedrukt.
Wanneer er nou iets fout is, bijvoorbeeld dat er niet 1 maar 2 rijen tegelijkertijd zouden worden aangestuurd, dan krijg je dus foute registraties.
Zeker wanneer die fout telkens hetzelfde is.

Dit sluit dan weer aan bij de conclusie uit het vorige antwoord, maar dan met een hardwarematige oorzaak.

Dergelijke defecten kunnen eventueel veroorzaakt worden door vocht en / of vuil in een toetsenbord, maar daar zijn die dingen wel op gebouwd.
Er is geen toetsenbord dat niet vervuild is als ie langer dan een maand in gebruik is, tenzij dat toetsenbord (ook tijdens gebuik) afgedekt is.
 
Hallo luitjes, :sorry:

Is de laptop 15 minuten is gestart krijg ik een lampje bij  insert(numLK) oplichten.
gr :rolleyes:
 
Heb jij een del knop rechts onder het toetsenbord met

.
Delete

Op de knop? .Zo ja numlock staat aan en die moet je uitzetten zodat het lampje uit gaat
In plaats van delete wordt met numlock aan een punt gekozen
Kan zijn dat er geen toets numlock staat op de knop maar een slotje met een 9 erin.
Meestal zit die boven de 7 als je een apart cijfer pad op de keyboard hebt

Dat is je probleem .

Trouwens om in bv weer de e te verwijderen ga je met de cursor voor de r staan en druk je op "back space" om de ee te verwijderen
 
del.jpg


Kan ook zijn dat je de toets numlock hebt. Deze indrukken tot lampje uit is
 
Als dat inderdaad je toetsenbord is, heb je de andere delete knop dan ook geprobeerd ?


del2.jpg
 
Ik weet niet of dit een tip is, maar ik had vorige week ineens ook iets raars.

WASD deed het niet meer, alleen nog via de pijltjestoetsen? 

Na wat zoekwerk bleek dat ik de windows toets plus de fn toets in moest drukken, en toen werkten 'wasd' weer.

Alleen zit ik nou met een paar plakkende toetsen, vooral de L, alles al meerdere keren schoongemaakt, en de toets er even afgehaald, maar geen resultaat....
 
Keyboard van de laptop?
Waarmee heb je het schoongemaakt?
Normaal is de toets een actief rubbertje die contacht maakt met 2 koolstof stripjes net als bij een afstandbediening. . Ga je met vloeistof dat schoonmaken en is de vloeistof te agressief  dan wordt de koolstof verwijderd. En weg contact of grotendeels.
 
Ik heb het voorzichtig schoongemaakt met van die vloeistof waar je een tv of computerscherm mee schoonmaakt, het helpt even, maar dan plakt de boel weer.

Het is trouwens een los toetsenbord waar ik het over heb, dus daar kijk ik niet zo nauw mee, ik heb gewoon een nieuwe gevraagd voor mijn verjaardag binnenkort,
en ik zal voorzichtiger zijn met de fles bier die er soms naast staat, want dat is de boosdoender geweest. :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan