Develop update op de Amiko Viper combo HD

herman verweg

New Member
Lid sinds
16 jun 2017
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
77
Locatie
Almelo Nederland
Hallo,
Kan ik de Develop update op mijn Amiko installeren ?
De laatste 6.2 release update dateert 22 Dec. 2020.
Als ik de develop update van 22-2 -2021 installeer, heb ik dan een probleem ?
Groetjes uit Almelo. Herman Verweg
 
Hallo Herman en welkom op Satellite Fun en Duck.

Van welke firmware wil je de Develop update installeren? En om welk type Amiko gaat het? Want dat kan ook verschillen.
Even in het algemeen, als het over Openpli gaat en je hebt er nu ook Openpli op staan, dan kun je algemeen gesproken de develop update er wel op zetten. De vraag is alleen waarom je niet zou willen wachten tot de stable release.

Of je dan een probleem hebt is sowieso moeilijk te zeggen. Over het algemeen niet, maar met een develop versie gaat het over een versie met nieuwe updates die nog niet allemaal getest zijn. Dan kan er wel eens een foutje ontstaan met de werking, maar over het algemeen is het niet zo dat de ontvanger het dan opeens niet meer doet.

Echter zoals gezegd, je moet dan wel opletten dat je ook de juiste firmware voor jouw type ontvanger kiest. Niet elke Amika firmware past in elk type Amiko ontvanger.
 
Black Tiger,
Bedankt voor de info.
Dan wacht ik wel tot de officiele software er is.
In mijn ontvanger zit de 6.2 update release
Ik wacht wel af. De ontvanger werkt er wel goed om !
Gr. Herman, en een prettig weekend
 
In mijn ontvanger zit de 6.2 update release
Is dat van Openpli?
Zo ja, die zitten inmiddels al op versie 8 dacht ik. In dat geval moet je wel even rekening er mee houden dat je niet via de ontvanger kunt updaten van 6.2 naar 7.x of 8.x want dat gaat mis.
Dat zal dan via een installatie middels de usb stick moeten gebeuren. Evt. aparte instellingen (bijv. voor lnb's of diseqc) moet je dan wel even goed onthouden of opschrijven.
Fijn weekend!
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan