digitenne problemen

T

thewhale

hallo,

even een verhaaltje over digitenne.

sinds maart 2009 in bezit van digitenne eerst met een binnenantenne van kpn matig beeld blokjes en wegtrekken.

buitenantenne aangeschaft ect in alle hoeken van de tuin gehad nergens volop signaal gaat van 30% naar 90% dan weer 50% en viceversa

helpdesk gebeld van kpn kwamen met allerlei opties fabrieksinstellingen opnieuw handmatig kanalen invoeren en het mooiste was dan je eigenlijk digitenne niet op een lcd tv groter dan 32inch kan gebruiken laat ik nu net 42inch hebben wat een pech :tong2:

zei tegen de telefoniste dat ik dit waardeloos vind en het niet op hun site stond anders was ik er nooit aan begonnen.

morgen komt er op kosten van kpn een monteur ben benieuwd waarmee hij komt voor flauwekul.

hou jullie op de hoogte.

thewhale(richard)

 
mooiste was dan je eigenlijk digitenne niet op een lcd tv groter dan 32inch kan gebruiken
Pardon? Wat is dat nu voor een onzin? De beeldgrootte van je TV heeft toch totaal niets met je ontvangstproblemen te maken? Als dat al problemen geeft dan is het kastje gewoon te zwak om het signaal op de TV te zetten, hetgeen me ook stug lijkt voor een ontvanger/decoder. Als dat echt zo zou zijn, wordt het tijd dat ze deugdelijk materiaal leveren.

De meeste mensen die voor een LCD gaan kiezen voor 32" of 37" en in iets mindere mate voor nog groter. Dus dat argument van ze is nogal belachelijk.

Ik ben benieuwd wat onze technische man Mas3 van die uitleg van KPN vindt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze dit gezegd hebben omdat ze verder geen reden wisten en maar wat geroepen heben.

Uiteraard staat dit ook niet vermeld en is dat een reden tot kostenloze opzegging met ingang van onmiddellijk als de monteur het ook niet goed krijgt.

Ben benieuwd wat de monteur zegt, dus alvast bedankt voor je relaas!!

 
Het verhaal op zich van KPN klopt ze zenden uit met een dusdanig lage bitrage dat je op een TV groter als 32 inch (waarom gebruiken we zulke maten we hebben toch centimeters is dus ongeveer 82 cm) al snel inderdaad blokjes krijgt.

Word volgens mij ook vermeld op de website maar ga er niet naar zoeken.

Dat van de schommelende ontvangst van de antenne begrijp ik ook niet zo goed, maar ik hoop dat je er morgen nog op terug komt ben benieuwd wat de KPN monteur er over zegt.

Misschien woon je op een punt waar het signaal ondanks diverse steunzenders toch niet goed door komt dus meten is weten.

 
Ik ben het 100% eens met aart44's vermoeden over de reden waarom je geen tv groter dan 32 inch zou moeten gebruiken.

Stel je voor dat je dan de werkelijke kwaliteit zou kunnen zien.

Weet je gelijk waarom ik nooit digitenne zal gaan nemen als het niet per se moet.

Hooguit om mee te spelen, maar zeker niet om ervan te "genieten".

Ik hoop voor "thewhale" dat de KPN-man een spectrum analyzer bij zich heeft.

Die zal dan laten zien waarom je stevig veranderende ontvangst hebt.

Mogelijk zijn er zenders in de buurt die storen op je tv signaal zoals huistelefoons, babyfoons en wellicht ook zaken zoals routers en andere draadloze apparaten.

Zonder een spectrum analyzer blijft het gokken wat er aan de hand is.

 
Nja, ik gaf al aan dat als dat echt zo zou zijn, dat ze dan deugdelijk materiaal zouden moeten leveren. Als het gewoon komt door zo'n slechte bitrate, dan is het prutsmateriaal en dat terwijl je van een zichzelf respecterend bedrijf, wat ook nog reklame maakt als zouden ze concurrentie kunnen zijn voor digitale kabel en satelliet, wel anders mag verwachten.

Inderdaad Mas3, je zou eens het risico lopen kwaliteit te kunnen zijn. De enige reden die ik me echter kan bedenken is dan een kostenaspect. Maar om dan precies daarop te gaan besparen, nee... dan ben je commercieel gewoon verkeerd bezig.

Overigens vind ik het zelf ook vaag dat er overal met die LCD en Plasma's in inches gesproken wordt in plaats van dat men gewoon met centimeters verder gaat net als altijd, maarja.... weinig aan te doen.

 
sorry voor mijn late update !!!

de monteur is inderdaad geweest maar die kon er ook weinig aan doen omdat kpn de antenne die ik hed niet ondersteunde.

wel heeft hij geholpen met het goed aansluiten van de scart vebinding die zat volgens hem niet goed.

heb hierna nog een paar gebeld met de helpdesk toen ineens een medewerker zei van u kunt van ons ook gratis een buitenantenne krijgen wat ik maar heb gedaan maar dat het veel beter is gewordenn iet echt nu heb ik op ned1,2,3, wegtrekkend beeld maar op de rtl zenders en sbs is het wel redelijk tot goed

heb de antenne al overal gehad in de tuin tot op een paal zelfs maar niets hielp

nu mag ik van kpn kosteloos opzeggen wat ik ok maar gaat doen denk ik

zou wel willen overstappen naar schotel maar met deze ervaring in min achterhoofd ben ik wel wat huiverig ervoor.

gr

Richard (thewhale)

 
zou wel willen overstappen naar schotel maar met deze ervaring in min achterhoofd ben ik wel wat huiverig ervoor.
Dat lijkt mij totaal niet nodig. Bij een schotel hangt het af van in hoeverre je vrij zicht op het zuiden hebt. Als er goed signaal binnenkomt, knalt dat ook goed op je TV binnen.

Ik heb hier zo'n 37" staan, da's een 95 cm of zoiets he? Nou dat werkt perfekt. Mijn schoonvader heeft een 107 cm staan en die krijgt daar ook prima beeld op.

En niet op een paar, maar op alle Nederlandse zenders. Daarmee hoef je echt niet bang te zijn voor wegtrekkend beeld.

Ik dacht overigens dat Digitenne ondertussen de boel wel dekkend en opgelost had v.w.b. kwaliteit, maar dat is dus klaarblijkelijk nog steeds niet het geval.

 
ok bedankt voor je antwoord

ik heb ook een 107cm scherm hangen

maar als ik dan overstap naar de schotel hoe zit het dan met de tv's op mijn dochter en mijn slaapkamer

heb ik dan een extra kop nodig of kan ik dan net zoals bij de kabel splitsen?

gr

richard

 
Dat ligt er nogal aan wat je wil.

Als je HDTV wil kijken, dan ben je wat beperkt in de mogelijkheden om ook andere apparaten aan te sluiten.

Ga je er voor om alle tv's van een en hetzelfde signaal te voorzien, dan kun je via de SCART plug (en dus geen HDTV) een modulator aansluiten.

Die maakt van een SCART signaal een tv antenne signaal.

Dat kun je dan door je huis verdelen (eventueel versterken).

Dit betekent dat je met de satelliet ontvanger instel naar welke zender er gekeken word, en alle 3 de tv's zien dan uitsluitend dat beeld.

Je kunt het ook zo maken dat je de afstandbediening van je satellietontvanger ook op de slaapkamers kunt gebruiken.

Wil je niet dat iedereen van elkaar afhankelijk is, dan moet je het anders aanpakken en kom je al snel uit op een dubbele of viervoudige LNB.

Dan moet je ook alle kamers voorzien van de juiste nieuwe kabel, en een eigen satellietontvanger.

Een dergelijke installatie is dus wel een stuk kostbaarder.

Maar dan heb je een enorme keuzevrijheid, die geen ander systeem je op dit moment biedt.

 
bedankt voor de info !!!

Digitenne teruggestuurd krijg mijn betaalde kosten retour van 6 maanden is wel netjes.

ga morgen bij mijn zwager een schotelset ophalen die hij niet meer gebruikt

eens kijken hoe dit bevalt.

zijn er nog tips waar ik op moet letten bij het plaatsen van de schotel ?

gr

richard

 
Tuurlijk.

Zorg dat je een plaats kiest waar je zoveel mogelijk vrij zicht op het zuiden en ten oosten daarvan hebt.

Dus geen gebouwen, bomen of andere obstakels ervoor.

Het is wel zo fijn als je schotel achter een muurtje ofzo kan staan, zodat 'ie niet altijd in de volle wind staat.

Ik had je al verteld dat je geschikte kabel moet gebruiken, standaard coax kabel is zeker niet goed genoeg voor digitale satelliet signalen.

Lees verder nog wat rond hier op het forum, met name in de beginners sectie worden interessante vragen gesteld en ook beantwoord.

 
de kogel is door de kerk ben bezig met de schotel :stupid:

zal ff vertellen wat ik heb

een techview ontvanger

1 kop met een gaatjes schotel

een familiepakket van canal +

moet zeggen het beeld is al direct een stuk beter ben nu bezig om het maximale eruit te krijgen.

mijn signaal balk staat op 4 van 5 nu maar volgens mij moet het beter kunnen

gr

richard

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:24 uur ----------

bij het inladen van de zenderkanalen mis ik steeds sbs,veronica,bvn de rest van kanalen ontvang ik wel

iemand die weet waar het aan kan liggen

mijn signaalbalk geeft 4 van 5 aan

gr

richard

 
Ja als je niets van die transponder ontvangt lijkt het me verstandig om te kijken of hij er wel in staat anders handmatig toevoegen en nogmaals scannen.

De link naar het hele CDS pakket zal ik er bij zetten kun je kijken wat je nog meer mist,

http://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

Het is dus 12574 die je niet ontvangt en daar zijn nog meer zenders in het familie pakket dus loop alles even na.

 
bedankt voor de info

heb nu wel de ned.zenders allen mis ik nu nog de regionale zenders

hoe zit dat dan heb mijn instellingen al gewijzigd volgens jij zenderlink

maar nog steeds geen regionale zenders.

wel veel duitse regional zenders komt dat omdat ik in almelo woont dus vlak bij de duitse grens

gr

richard

 
Ja de regionale zitten ook op een andere satelliet op Astra 3 op 23.5 oost de rest zit op 19.2 oost.

Je hebt dan een Duoblock nodig die alle twee de satellieten ontvangt.

En je ontvanger daar op instellen dus Astra1 op 19.2 oost op disqC 1.0 op A of 1 en de volgende satelliet Astra3 op 23.5 oost op disqC 1.0 op B of 2.Zal een link met foto er bij doen zodat je weet wat ik bedoel,

http://static.marktplaza.nl/images/1/77/4368877.jpg

Dus moet dubbele koppen hebben en je hebt een gaatjes schotel had ik gelezen die is van het merk Raven als ik het goed heb dat schijnt een aparte te zijn dus die van de foto zal niet passen.

 
ok begrijp wat je bedoeld ik kom er steeds beter in in de materie

zou ik het ook kunnen doen met een twin lnb?

ik ben ook in bezit van en 60cm witte schotel maar dan zou ik de lnb moeten omzetten

gr

richard

 
Die monoblocks of DualLNB's (twee keer hetzelfde) zijn er ook in twin (2) en quad (4) uitvoeringen.

De quad is waarschijnlijk wat lastiger te vinden.

Die zijn gemaakt voor 60 cm schotels (de naam van het CDS product is daarom DualLNB60), maar het ligt wel aan het ontwerp van de schotel hoe goed het zal werken.

Over het algemeen werken ze gewoon goed.

Uiteraard moet je voor een twin LNB twee, en voor een quad LNB vier kabels naar buiten leggen.

 
ok maar ik moet toch nw draden liggen omdat ik op mijn dochter haar kamer en onze slaapkamer ook op de schotel wil.

maar heb ik ht goed dat en twinlnb niet geschikt is om ook de regionale kanalen te ontvangen ?

gr

Richard

 
Ja, dat heb je inderdaad goed.

Twin slaat niet op een dubbele antenne ingang, maar op een dubbele coax(-kabel) uitgang.

In onze FAQ's (klik!) sectie is een bijdrage te vinden waar het verschil tussen de diverse LNB's uit de doeken word gedaan.

Jij bent dus op zoek naar een duo LNB met quad uitgang, en die is te vinden bij een goed gesorteerde satboer.

 
dus een twin lnb werkt dus zo

1 uitgang voor de ontvanger in de huiskamer

en 1 uitgang voor de ontvanger in de slaapkamer

of

1 uitgang voor de huiskamer

en

1 uitgang voor de videorecorder

snap ik het zo een beetje ?

hoe zit dat met de beugels om de lnb's te bevestigen zijn die zo toepasbaar of moet ik nog ergens op letten zoals je al heb gelezen heb ik 5 lnb nodig

1 huiskamer

1 slaapkamer

1 dochter slaapkamer

1 videorecorder

en misschien nog 1 voor de regionale zenders

bedankt maar wer alvast voor het antwoord

gr

Richard

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan