diseqc1.0 maar dan met 5 lnb's

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Ik heb 2 schotels op de diseqc 1.0 4-1 zitten:

Schotel1: hotbird (A), astra19 (B), astra 28 ©

Schotel2: Thor (D)

Nu wil ik op schotel2 een monoblocje (met dus een ingebouwde diseqc switch) zetten, zodat die Thor en Sirius pakt, kan dit met diseqc1.0 (die kan maar 4 lnb's schakelen)? en zo ja: hoe.

Ontvanger kan trouwens 1.0,1,1 en 1.2 aan, dus als het anders ook kan, hoor ik dat graag;)

 
Je kunt dit bewerkstelligen door middel van een tone burst switch.

Je DiSEcQ werkt door de 22 KHz toon te schakelen zoals je weet.

Nou is er een bepaalde combinatie mogelijk die bedoeld is om ook heel eenvoudig een switch functie toe te kunnen passen.

Daarbij heb je slechts keuze uit de mogelijkheden A en B.

Hiervoor word de 22 KHz voor 12,5 milli seconden aangestuurd.

De ene keer continu (sat A) en de andere keer door het zenden van DiSEcQ èèntjes, hierdoor ontstaat een _-_-_-_-_-_-_-_-_- patroon.

Dit is dus keuze sat B.

Aangezien dit ook in DiSEcQ verwerkt is, moet dit commando dwars door je switch heen gaan en dan dus op de geswitchte switch uitkomen (volg je me nog ? :tong: )

Op deze manier moet je dus 10 keuze mogelijkheden kunnen creëeren.

Het is te hopen dat je satelliet ontvanger dit ook snapt.

Want om dit te kunnen doen, is er nog wel rekening te houden met een extra aspectje.

Je moet namelijk heel even wachten tussen DiSEcQ 3 (ik noem maar wat) en dan sat B.

Dit is omdat je eerst de DiSEcQ switch de mogelijkheid moet geven om om te schakelen, en dan nog je tone burst switch wakker moet worden omdat die waarschijnlijk voor omschakelen van DiSEcQ geen spanning kreeg.

Dit alles staat beschreven in de officiële DiSEcQ documentatie die je via het hierboven vermeldde FAQ'je kunt vinden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan