Dm 800 hd

R

rayman

Hallo allmaal,

Ik heb een dm800HD, even te leen.

En wilde graag weten hoe je een Extrene Usb Drive kunt gebruiken om b.v. muziek,foto, of zelfs film af te spelen.

Moet ik iets aanpassen in menu, of plugin voor instaleren.

Ik weet dat je met de Dm500, mount point's kan maken naar b.v. sharedmap op een pc.

En zo je film afpelen kan.

Info betreft image firmware heb ik nog niet.. Ben nog zoekende in de menu opties.. Man veel opties.

ps: Het is een leuke box..btw.

Als je een nieuwere hebt zal hij misschien ook nog wel wat sneller zijn, persoonlijk ben ik niet zo kapot van de DM800 en vind ik hem bijzonder traag werken.

Volgens mij kun je een externe USB drive als volgt gebruiken:

1.) Maak de HD op een windows pc leeg, zet er dan een partitie op zonder deze te formatteren of evt. formatteren in Fat32.

2.) Zorg dat je DM800HD uit staat (dat is het netste) en de stroom er dus af is. Zet dan je usb HD op de Dream en schakel eerst (indien nodig) de spanning op de externe hd aan en daarna die van de Dreambox.

3.) Als het goed is moet de Dreambox de usb vanzelf zien en mounten, deze zou je dan kunnen formatteren nog evt. naar linux systeem via de menustructuur.

Je hebt wel kans dat je een mediaplayer plugin zult moeten installeren om er muziek etc. van af te kunnen spelen. Bij Pli images zit deze volgens mij er al standaard in.

Overigens heb ik bovenstaande niet uitgetest, het zou kunnen zijn dat je hem handmatig moet mounten.

OKe dan gaan we dat even testen, had ook al gelezen idd met andere imge...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan