DM500C hoe in te stellen?

stevenf

New Member
Lid sinds
4 mei 2013
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
48
Hallo allemaal,

Ik heb een DM500C met PLi erop gekocht van iemand.

Ik dacht dat het niet zo lastig zou zijn om de zenders (Ziggo) erin te krijgen door 'even' te laten scannen/zoeken naar zenders, maar ik zie nergens die optie in het menu. Snap dus totaal niet hoe ik de zenders erin krijg.

Kan iemand mij op weg helpen?

 
Eerst welkom op het forum.

In het verleden heb ik wel een 500S gehad dus geen kabeldoos maar je moet eerst je tuner instellen en met PLI er op zou dat moeten lukken.

Het ding wordt uiteraard niet ondersteunt door Ziggo dus zelf je instellingen doen.

Maar om dat we niet weten in welk Ziggo gebied je zit moet je wel de juiste instellingen invullen anders vind je niets.

Dus je netwerkcode die kun je hier vinden op dezelfde site kun je vinden welke freqenties de zenders zitten.

 
Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Ik woon in Noordwijk en dat was het voormalige Casema gebied, dus dat moet zijn :

Netwerkcode : 5555

Frequentie : 372.00

Waar zou ik dit moeten invullen?

Moet ik ook een specifieke cables.xml hebben voor mijn gebied? Zo ja, waar kan ik die downloaden?

Sorry, heb er niet veel verstand van denk ik zo. Mijn broer heeft een DM800HD en daarmee is het gewoon mogelijk om vanuit het menu te zoek naar zenders.

Alvast heel erg bedankt!

 
Dat moet je invullen in het menu bij zenders zoeken dat je het niet kunt vinden wil niet zeggen dat het er niet zit.

Dus klik in het menu instellingen open daar zal het wel ergens zitten anders van bovenaf klik je ze allemaal open hij moet er in zitten dus tuner configuratie daarna zenders zoeken.

Ja een cables.xml kan natuurlijk ook maar waar vind je die nog voor een DM500 en dan voor jou regio.

Je broer heeft een DM800 dat is een Enigma 2 box jij hebt een DM500 dat is een Enigma 1 box.

Hier in de downloads staan wel bij Dreambox,settinglijsten drie cales.xml ook een Enigma1 maar niet voor je regio alle drie regiocode 1111.

Heb even voor je gekeken bij PLI daar geeft @cb 1 aan hoe je een cables voor Enigma 2 kan omzetten naar Enigma 1 die lijst kun je er dan inzetten.

Misschien kun je de lijst van je broer omzetten en er in zetten zul je de HD kanalen er allemaal uit moeten halen die slikt de DM500 niet.

 
Dank je wel!!

Dat ga ik dan maar proberen.

Wel vreemd dat er niet eens een cable scan functie op de DM500c zit.

 
Ja een jaar of 5 geleden waren er nog kabelscans genoeg te vinden voor Enigma 1 maar ik denk dat je een miskoop hebt gedaan.

Tegenwoordig zijn veel zenders in HD en ja dan heb je niets aan je DM500.

 
Het is gewoon jammer dat die funktie niet in de DM500C zit.

De meeste zenders bij ons op de kabel zitten overigens nog steeds "gewoon" digitaal en niet HD, dus zo'n 500C is nog best goed te gebruiken, ondanks dat hij ietwat verouderd is.

Het probleem zit hem inderdaad in het vinden van een goede lijst voor jouw regio.

Op deze (klik) site zijn wel lijsten te vinden voor elke regio.

Maar dat moet je even proberen, helaas werkte die voor mijn regio niet.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan