DM500S geen Service Searching meer

V

Vaako

Hoi Allen,

Op eens kreeg ik de optie SERVICE SEARCHING niet meer.

Dit kan je vinden onder SETUP vlak onder SERVICE ORGANISING.

Ook als ik een FACTORY RESET doe dan krijg ik de optie niet meer waar men kan kiezen tussen 3 mogelijkehden Simple, 2LNB's en Complicated setup.

Ik heb dan ook Gemini 4.70 opnieuw geflasht met DreamUp maar kreeg hezelfde resultaat, sterker nog, ik heb ook SifTeam 1.9.4C MAX VAR er op gezet en die heeft nu ook GEEN Service Searching meer!!!

Straf hé ;-)

Wie kan mij vertellen wat ik nog meer kan proberen?

Groetjes,

Vaako

Hey Vaakom, welkom op Satellite Fun.

Het lijkt er inderdaad op dat je een strange probleem hebt. In elk geval eentje die ik zelf nog niet tegen gekomen ben, althans niet eentje die niet met een factory reset opgelost werd.

Probeer het volgende eens.

Eerst Dreamup nemen met alleen de seriele nullmodemkabel.

Zet er dan een origineel DM500 image op, deze kun je downloaden bij de website van Dream Multimedia (klik) zelf.

Er staat alleen een image van 2006 maar dat mag de pret niet drukken.

Via deze kabel gaat het wel veel langzamer maar dat maakt niet uit, je overschrijft dan wel echt alles op de meest veilige methode.

Start je Dreambox op, zet hem dan weer uit en daarna zet je er een ander image op. Persoonlijk zou ik kiezen voor een Pli image of de Nabilo V08 Maxvar, beiden in onze downloadsectie te vinden.

Deze ook weer met alleen de seriele nullmodemkabel er op zetten.

Werkt het dan wel of blijf je het probleem dan houden?

Hoi,

Ik heb dus zoals u zij de originele firmware geflasht en als ik hem dan daarna aanzet boot hij niet meer, hij geeft dan een wissellend beeld zwart en donker grijs.

Ik heb er dan Pli image er op gezet en ik kan gewoonweg geen functie krijgen om de satelliten te configureren.

Over STRANGE gesproken ;-)

Nog misschien iemand een tip wat ik kan doen?

Zeg maar gewoon "je" en "jij" hoor, anders voel ik me zo oud. Daarnaast is dit een hobbyforum dus gewoon lekker in de informele sfeer.:)

Maar dat doet verder niets af aan je strange probleem. Dit is echt heel vaag. Zelfs een origineel image wat niet werkt. Ik zou bijna gaan denken aan een probleem met de bootloader of het flashgeheugen of iets in die geest.

Tja het enige wat ik me nog kan bedenken is dat ik je naar iemand kan sturen die je eventueel kan helpen.

Ik weet niet in welke kant van Belgie dat je zit maar als je niet te gek ver van Maaseik enzo woont, dan is er wel een deskundig iemand die ik persoonlijk ken.

Ja wat die 'U' betreft, ik weet nog goed dat ik een leeraar had die dat 'u' ons er in stampte, weet niet wat die kerel mankeerde ;) vandaar dus deze gewoonte!

Ik ben ook van Limburg namelijk Genk en dus niet zo ver van Maaseik verwijderd, +/- 30km.

Ik ga morgen eens proberen de Bootloader te flashen met Jtag, ben eens benieuwd.

Nu ik er aan denk, bij het informatie scherm zie ik: "Frontend: Unknown" wil zeggen dat hij iets niet herkent of niet?

Zojuist iets gevonden betreft die "Frontend: Unknown" het schijnt dan de tuner te zijn:

http://www.austech.info/dreambox/3174-dm500s-shows-frontend-unknown-tuner-fault.html

Grappig.

Dat was net wat ik wilde roepen.

Als je ontvanger de tuner niet meer ziet, kan ie je ook niet aanbieden om naar programma's te zoeken.

En das dus wat er bij jou aan de hand is; je tuner is eraan en moet hersteld worden.

Overigens moet BT, die als ie struikelt al in België zit, weten dat het geen zin heeft om tegen een Belg te roepen dat het "je" en "jij" is ;).

Belgen zijn meestal nou eenmaal gewend aan het woord u, dat zeggen ze zelfs tegen hun peuters.

Ja klopt Mas3, het is me bekend dat Belgen een stuk beter zijn opgevoed dan ons. Het is heel moeilijk om daar het "u" er uit te krijgen, maar langzaam maar zeker werkt het wel.:biggrin:

@Vaako: Yep, het is niet voor niets dat er ook toch hopen Nederlanders zijn die tegenwoordig hun kinderen liever naar Belgische scholen sturen. En dat niet alleen voor de fatsoensnormen. Maar oke da's een ander verhaal.:)

Als je met een Jtag kunt werken, kun je misschien ook je tuner nakijken. Is dat niet het geval, dan heb je zometeen in elk geval een PM met wat gegevens.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan