DM7000s wel FTA kanalen geen Canaldigitaal

A

andycc17

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw in de wereld van sateliet tv en moet nog veel leren maar ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en een idee heeft hoe de canaldigitaal kanalen zichtbaar te maken op mijn DM7000s.

Het systeem is een Pli Jade, alle FTA kanalen werken, cccam geinstalleerd via de blauwe knop van de afstands bediening, zender beschrijving is zichtbaar met het info knopje van de afstandsbediening maar ik heb geen beeld van de commerciele zenders. Mijn canaldigitaal kaartje is actief want als ik het kaartje in mijn oude satelietschotel ontvanger steek dan heb ik wel de commerciele zenders. Het kaartje is met de chip naar beneden geplaatst. Ik heb alleen 2 seconden beeld van de commericiele zenders als ik de Common Interface module herstel maar dan loopt het beeld weer vast.

Ik loop hier helemaal vast en alle hulp is welkom. Alvast bedankt, Andy
 
Ik heb alleen 2 seconden beeld van de commericiele zenders als ik de Common Interface module herstel maar dan loopt het beeld weer vast.
De Common Interface module herstel? Maar je kijkt toch middels de ingebouwde kaartlezer of niet?
Bij de instellingen mag geen Common Interface te zien zijn, is deze wel nog te zien, dan is dat de oorzaak want dan draait CCcam niet. Bij een herstel daarvan is het dan ook logisch dat het beeld maar 2 seconde is want dan wordt het meteen weer gedecodeerd.

CCcam moet je dus niet alleen installeren maar ook gebruiken.
Ga daarvoor naar dat deel van het menu waar je Common Interface ziet staan. Ga daar op staan met je afstandsbediening (met de 4 knoppen rond de OK knop kun je naar boven, onder, links en rechts gaan).
Als je op de Common Interface staat, druk dan eens op de knop naar rechts (dus die halve maan knop rechts van je afstandsbediening) of anders op de OK knop.
Als het goed is moet CCcam 2.1.2 (of ander versienummer) zichtbaar worden. Dat moet bij de globale instelling zijn. Bij providers en services of wat er ook staat, moet je gewoon default laten.
Druk dan op de groene knop, je zult dan ook zien dat CCcam start en dan moet je beeld hebben.

Om helemaal zeker te zijn daarna, schakel je ontvanger uit, dus menu, uitschakelen, nu uitschakelen.
De DM7000 slaat dan ook echt alle instellingen op, als er dan een stroomonderbreking komt, zal deze instelling van CCcam ook blijven staan als het goed is, succes.
 
Hallo Black Tiger,

Bedankt voor het meedenken maar voor zover ik begrijp heb ik de softcam ook ingesteld.

In Pli3 Jade op SBS6 staat onder "softcam instellen" de volgende opties ingesteld:
- zender: standaard,
- Provider Canal digitaal: standaard,
- standaard softcam: CCcam 2.2.1.

CCcam 2.2.1 config is niet geinstalleerd.

Ook alle overige combinaties heb ik reeds geprobeerd en na iedere aanpassing op de groene knop gedrukt om te bewaren en ook met een complete herstart. Niks lijkt te werken. Als ik onder "softcam instellen" op de gele knop van de afstands bediening druk om de kaart info te lezen dan ziet hij naar mijn weten gewoon het canal digitaal kaartje en 1 lege plek.

De common interface die ik herstart is te vinden onder "Hardware instellingen"

Ci Module.
- Herstellen,
- Init,
- MR 1.140

Hebben wij het over de zelfde "common interface"? Nog een andere tip wat het zou kunnen zijn?
 
welke commerciele zenders bekijk je , zijn dat de HD versies op 23.5 oost of de standaard uitzendingen op 19.2 oost.

Die standaard uitzendingen op 19.2 oost zouden moeten werken, kan wel even duren als je op zo'n zender staat.
 
Dit maakt de hele situatie nog vreemder want het staat gewoon op 19.2 east gericht? en nog steeds heb ik geen beeld :(
 
Haal de CI module er eens uit (MR 1.140 lijkt mij een martix revolution ) en plaats de kaart in de interne kaart lezer.

Ik vermoed dat cccam nu helemaal niet gebruikt wordt maar de info naar de CI module gaat.
 
Hallo Jan,

Bingo!!!

Ik heb deze dreambox 2e hands gekocht en geen idee dat er een extra IC module opzat. De IC module was overigens een MatrixCam ReLoaded.

Voor mede Dreambox eigenaren met een soort gelijke problemen of misschien net als ik nieuw in de wereld van schotel tv stappen, zijn dit de volgende kenmerken en de oplossing.
Kenmerken:

- Alle Dreambox instellingen zijn correct ingesteld en de Free to Air kanalen zichtbaar.
- Canadigitaal kaartje is actief en werkt prima op een andere decoder.
- Bij instellingen: hardware > IC module > herstarten. Tijdens het herstarten is er ongeveer 2 seconden beeld om vervolgens weer uit te vallen.

Zoals Jan reeds correct vermoede gebeurde er waarschijnlijk het volgende. (corrigeer mij als ik het fout heb:)

De IC module (in dit geval een MatrixCam Reloaded) werd tijdens de IC module herstart tijdelijk onderbroken waardoor er een paar seconden beeld via cccam te zien was. Na de herstart nam de MatrixCam Reloaded het weer over van de cccam waardoor het beeld weer weg viel. Na het hardware matig verwijderen van de MatrixCam Reloaded was dit probleem opgelost en keek mijn Dreambox enkel naar de cccam. Het resultaat eindelijk gewoon beeld op alle kanalen. De MatrixCam Reloaded zat in de eerst gleuf van links en is te herkennen aan een zwart gekleurde slede waarin een smartcard geplaatst kan worden. Is er geen zwarte slede zichtbaar dan zit er geen IC Module in. (In mijn geval was het een zwarte slede maar dit kan natuurlijk afhankelijk van de IC module elke kleur zijn neem ik aan.)

Jan, the Matrix en Black Tiger heel erg bedankt voor het meedenken en wellicht tot de volgende keer snel want ik heb de smaak te pakken en ga proberen een HD te installeren om programmas op te kunnen nemen.

Met vriendelijke groet Andy
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan