DM7000s wel FTA kanalen geen Canaldigitaal

A

andycc17

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw in de wereld van sateliet tv en moet nog veel leren maar ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen en een idee heeft hoe de canaldigitaal kanalen zichtbaar te maken op mijn DM7000s.

Het systeem is een Pli Jade, alle FTA kanalen werken, cccam geinstalleerd via de blauwe knop van de afstands bediening, zender beschrijving is zichtbaar met het info knopje van de afstandsbediening maar ik heb geen beeld van de commerciele zenders. Mijn canaldigitaal kaartje is actief want als ik het kaartje in mijn oude satelietschotel ontvanger steek dan heb ik wel de commerciele zenders. Het kaartje is met de chip naar beneden geplaatst. Ik heb alleen 2 seconden beeld van de commericiele zenders als ik de Common Interface module herstel maar dan loopt het beeld weer vast.

Ik loop hier helemaal vast en alle hulp is welkom. Alvast bedankt, Andy
 
Ik heb alleen 2 seconden beeld van de commericiele zenders als ik de Common Interface module herstel maar dan loopt het beeld weer vast.
De Common Interface module herstel? Maar je kijkt toch middels de ingebouwde kaartlezer of niet?
Bij de instellingen mag geen Common Interface te zien zijn, is deze wel nog te zien, dan is dat de oorzaak want dan draait CCcam niet. Bij een herstel daarvan is het dan ook logisch dat het beeld maar 2 seconde is want dan wordt het meteen weer gedecodeerd.

CCcam moet je dus niet alleen installeren maar ook gebruiken.
Ga daarvoor naar dat deel van het menu waar je Common Interface ziet staan. Ga daar op staan met je afstandsbediening (met de 4 knoppen rond de OK knop kun je naar boven, onder, links en rechts gaan).
Als je op de Common Interface staat, druk dan eens op de knop naar rechts (dus die halve maan knop rechts van je afstandsbediening) of anders op de OK knop.