DM7020 Gemini Update

G

Grow

Hallo mede-Satellite vrienden,

Ik zal me allereerst even voorstellen want dat is wel zo netjes, ik ben Grow en ben sinds 31 Jan '09 een trotse bezitter van een DM7020.

Het aansluiten van de decoder was een fluitje van een cent, en ook het LAN netwerk was snel aangelegd. Toen vond ik het weleens tijd voor een Gemini update aangezien ze nu al bij 4.60 zijn en ik nog steeds 3.10 hebt.

Even op Google gezocht naar wat de beste/veiligste manier was om dit te doen, toen kwam ik uit op de "root.cramfs" methode. Connectie gemaakt met FTP, image geupload in de map /var/tmp/ maar toen kwam het probleem. In de handleiding die ik had gevonden op de site van Sjerom, stond dat je op de "Dream" button moest drukken alleen ik kan drukken op die button zoveel ik wil maar er gebeurt niets.

Uiteraard laat ik me niet kisten door een DM en ben ik veder gaan zoeken op Inet, toen kwam ik op deze website terecht. Hier las ik een topic (ben helaas het linkje kwijt van de betreffende topic) en daarin stond het volgende:

Instellingen --> Geavanceerde Instellingen --> Software Update --> Handmatig Update

Maar wanneer ik op Menu drukt en naar Instellingen --> Geavanceerde Instellingen ga zie ik geen "Software Update". Mijn vraag is nu dat ook of dat ik iets verkeerd doe of dat ik blind wordt (;))

Ik ben zoals je in de eerste alinea zag nog maar een beginneling en wil toch graag de kneepjes van de DM onder de knie krijgen.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Grow

Ps. sorry als dit al eens gevraagd is maar ik kon het niet vinden :sorry:

Hallo Grow welkom hier.

Ik zelf kan de DM 7020 niet maar kan je de nieuwe image niet via de "stop"mode er op zetten?

Deze "stop"mode gaat als volgt:

Zet de Dreambox uit met de netschakelaar achterop.

Druk aan de voorzijde het knopje met de pijl naar beneden in en houdt deze ingedrukt terwijl je de netschakelaar aan de achterzijde weer aan zet.

Het knopje met de pijl naar beneden zolang ingedrukt houden tot je op het display een ip adres te zien krijgt.

Probeer eerst maar eens of je dat voor elkaar krijgt, daarna gaan we verder

Laatst bewerkt:
Laten we even verder gaan via P.M. dat gaat wat makkelijker

----- Added 1/2/2009 at 12:46:33 -----

Nou volgens mij werkt dat niet

Laatst bewerkt:
Hallo Kees,

Ik heb even op internet gezocht en toen vond ik al een handleiding voor de "Stop" methode, het is inmiddels gelukt.

Bedankt :)

Nu nog de rest uitvinden, maar dat zal wel lukken. Nogmaals bedankt!

Hoi Grow en welkom op Satellite Fun.

Even op Google gezocht naar wat de beste/veiligste manier was om dit te doen,
De gevonden informatie blijkt overigens niet correct. De veiligste methode is via het programma DreamUp en een nullmodemkabel evt. gecombineerd met netwerk dat gaat nog wat sneller.

Voor de 702x versies is de door Kees genoemde methode het handigst. Liever echter niet per PM verder gaan, want zo'n forum is net bedoeld om informatie en ervaringen publiekelijk uit te wisselen, zo hebben mensen die later deze informatie zoeken er ook iets aan.

Verder kan het zich ook lonen op zo'n forum zelf ook eens rond te zoeken, er bestaat immers een kant en klare handleiding alhier, hoe zo'n Dream te flashen, inclusief plaatjes, in onze handleidingen sectie.:)

Betreffende handleiding kun je hier (klik) terugvinden.

" Liever echter niet per PM verder gaan, want zo'n forum is net bedoeld om informatie en ervaringen publiekelijk uit te wisselen, zo hebben mensen die later deze informatie zoeken er ook iets aan"

Heb je wel gelijk in Johan, het vervelende echter is dat je steeds de pagina moet vernieuwen om te zien of de tegenpartij al geantwoord heeft.

Je hebt n.l. vragenstellers die pas een paar uur later of zelfs de volgende dag antwoord geven

Makkelijker is het dan om het via P.M. of MSN te doen.

Heb je wel gelijk in Johan,
Euh... ik heet geen Johan, ik heet Richard.;)

De pagina vernieuwen om een antwoord te zien is een optie, een andere optie is om tijdens het schrijven van de vraag gewoon bij de geavanceerde opties aangeven dat je een email wenst te krijgen indien iemand een antwoord plaatst, deze mogelijkheid bestaat immers in de forum software.:)

Haha, dat wist ik niet.

Ik zal het onthouden.

Dank je wel Joh.. uh Richard

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan