DM800 en VLC ?

F

firstone

Ik heb ook een dm800.

Devicename: dm800

Enigma Version: D2009.07.16.13.43.41-Jul 16 2009

Image Version: dev-2009-07-16

Frontprozessor Version: VNone

Webinterface Version: 1.5rc1

Ik heb helaas geen plugin kunnen vinden van vlc op de dm. ik weet ook niet hoe/waar ik deze moet installeren op de dm. ik heb wel dcc ter beschikking.

Weet iemand hoe ik vlc kan installeren op de dm? :sad:

Hoi firstone, welkom op het Satellite FUN Board !

Zo te zien heb je er nog een originele firmware op staan van Dream Multi Media.

Die originele firmware ondersteunt de leukere dingen niet, en vandaar dat je ook nergens in de menu's een mogelijkheid tegenkomt om zaken als VLC te installeren.

Verder wil ik je er graag op wijzen dat je in een lopende discussie springt.

Het zou beter zijn als je jouw vraag in een eigen onderwerp zou starten.

Voor de originele vraagsteller is het namelijk best frustrerend als mensen op jouw vragen gaan antwoorden en zijn probleem ondergesneeuwd zou raken.

Dat voorkom je dus als je zelf een onderwerp start.

Daarom heb ik jouw vraag uit het originele onderwerp gehaald en gaat ie nu zelfstandig door het leven ;).

Welkom op Satellite Fun Firstone.

Mas3 heeft volkomen gelijk, met originele firmware gaat dat zo niet lukken. Derhalve heb ik de handleiding aangepast en erbij gezet dat het niet met originele firmware gaat.

Enig idee waar ik aangepaste firmware kan vinden en welke wordt aangeraden? Raak ik hier door alle huidige gegevens op de DM kwijt?

Dank voor de reacties!

Ja hoor, daarvoor hoef je niet ver te kijken.

In onze eigen download sectie vind je (klik!) een afdeling speciaal voor de DM800.

Daar staat een versie van PLi®.

Zelf gebruik ik al tijden PLi® naar tevredenheid, maar wel met een andere ontvanger.

Je kunt hier ook meer vragen over het installeren van nieuwe software voor je originele DM800 terugvinden en hoe daarmee om te gaan.

Inderdaad zul je wel de instellingen opnieuw moeten doen wanneer je dit gaat doen.

Je moet er dus wel even wat tijd in steken, maar je zult zien dat het apparaat nog veel leuker kan zijn dan 'ie nu al is.

Nou zondag heb ik wat tijd om dingen uit te proberen. Ik laat nog weten hoe het is gegaan. Dank jullie voor de hulp en info! :klappen:

Ik heb geprobeerd de bovenstaande pli image te flashen op de dm800 maar nadat het flashen klaar was wilde de dm800 niet opnieuw starten. op het scherm van de dm staat err01 no ca found. wat nu??

CA not found is een foutmelding dat je een clone Dreambox hebt en je er een image op hebt gezet met de verkeerde bootloader.

Start hem eens opnieuw op en snel op het schermpje kijken welke bootloader er in zit dus 69 70 of 72 of misschien lager dan moet je alsnog de juiste "secondstage bootloader" er in zetten dus stroom er af 1 minuut stroom er op en de knop op je box aan de voorkant ingedrukt houden kijken naar je bootloader dat is de "stop"methode dan je IP adres intypen in je browser en bij firmware upgrade de juiste bootloader er in zetten.

Start hij dan nog met CA not found dan moet er een gepatcht image op met de juiste bootloader KLIK.

Als ik je goed begrijp aart hoef je de boot niet te vervangen met een jtag?

Wordt het wel een stuk makkelijker van.

Bij de DM800 niet dacht ik maar er is wel een Gemini geweest voor de DM500 die inderdaad de boel kapot maakt.

Maar er zitten allemaal grapjes in de drivers dan herkent hij de tuner niet of geen ondertitels of WLAN werkt niet dus bij Dream zitten ze niet stil ze doen er alles aan de clonen uit te schakelen.

Denk dat er al heel wat clonen met die grapjes overleden zijn.

Vooral als je niet weet hoe te handelen.

Maar gelukkig zijn er mensen zoals jij die het overal weer vinden.

Een handleiding hoe google ik zou voor mij een uitkomst zijn vind altijd dingen die ik niet zoek.:biggrin:

Wat je via DreamUp er in kunt zetten is de second stage bootloader. Althans bij een aantal modellen.

Dat is echter niet dezelfde bootloader die leeg werd gemaakt bij de 500 door de Gemini software. In die gevallen was de box namelijk niet meer met de seriele kabel te benaderen. Althans niet de gevallen die ik ken en moest de bootloader opnieuw geflashed worden met de JTAG.

dus bij Dream zitten ze niet stil ze doen er alles aan de clonen uit te schakelen.
Klopt, en dat is dus net de reden dat wij op Fun expres clone's supporten en niet verbieden en ook de reden dat we Gemini software van het board af gekiept hebben.

Dat je als fabrikant het niet leuk vind dat je product gecloned wordt is logisch. Dat je er iets tegen wilt doen, prima. Dat je ook daadwerkelijk actie onderneemt en het niet alleen bij praten laat, uitstekend.

Maar dat je die acties richt tegen de eindconsument in plaats van tegen de fabrikant die de clones maakt, da's ronduit asociaal.

En dus supporten wij het gewoon, sterker nog, in sommige gevallen raad ik zelfs een clone aan i.p.v. een origineel omdat een clone beter in elkaar steekt (DM800)!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan