@Dr.Z ----> Audiophile HighEnd Audio Home HiEnd Stereo HiFi Speakers Sound System

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
854
Punten
113
Leeftijd
61
@Dr.Z, een tijdje geleden zocht jij een systeem waarmee jij het dak van jou huis kon blazen.

Is het volgende misschien iets voor jou?

Is voor jou maar wat kaartgeld. Toch? :biggrin:

Of deze:

• Geweldig
Waarderingen: Dr.Z
De laatste anders wordt @Black Tiger boos.

Maar wat een mooi spul!

• Geweldig
Nu kom je met Sonos Faber en McIntosh al snel op belachelijke prijzen maar vooral die McIntosh is wel wat gehyped en bewust hoog in prijs om het gevoel te geven dat je in de niche markt zit.

Sonos Faber daarentegen is een hele goede speakerbouwer.

Neemt niet weg dat het eerste filmpje wel hele mooie audio bevat, onbetaalbaar :)
Die bioscoop setup is typisch amerikaans, overdreven en bombastisch ;)

en dan ga je lekker scheef voor de installatie zitten, of mss een beetje doof aan 1 kant

Als je voor Bose had gekozen hoefde je niet in het midden te zitten, dat was destijds de slogan van Bose met die melkpakken, ik heb nog nooit zulke rommel als die troep gehoord, de 801 is een uitstekende speaker die heel lastig te evenaren is maar voor de rest is het echt rommel.

Uit de jaren 70 B&W of Kef klinken nog mooi.
Ik ben opzoek naar de Kef 104.
En dan heb je ook nog wat geld over voor wat lekkers bij de koffie. 🎂

de 801 is een uitstekende speaker die heel lastig te evenaren is
De 801 ken ik niet. Zelf heb ik een set Bose 601, wel met andere drivers om het volledige frequentiebereik te krijgen. Standaard leveren de speakers iets te weinig laag en veel te weinig hoog.

@janblues, de huidige B&W's klinken ook goed hoor, ik bedoel dan de iets recentere speaker dan die van de jaren 70, ik heb 803D speakers staan en die dingen klinken echt als een klok maar ik deel jouw mening wat betreft de KEF's, de hedendaagse ken ik niet maar de oudere KEF klinkt ook erg lekker.
De KEF 104 zie ik nog wel eens voorbijkomen en ik zag dat er nog een stel op MP te koop staan....

@Dr.Z, een tijdje geleden zocht jij een systeem waarmee jij het dak van jou huis kon blazen.

Is het volgende misschien iets voor jou?
Pff, kwijlend naar gekeken.
Maar het leuke is dat een dergelijke set in een gemiddelde huiskamer helemaal niet zo mooi hoeft te klinken.

Ik heb hier diverse luidsprekers gehad waarvan een respectabele set van Elac bij mij niet zo mooi klonk als bij mijn kameraad, waar ik deze set aan heb doorverkocht.
De luidsprekers klonken zeer goed, maar had met mijn oude Q7 speakers van Kef een mooier resultaat naar mijn smaak.
En het gaat om de smaak van de luisteraar, niet om het budget.
Vooral de lage tonen zijn nogal wispelturig als het gaat om de ruimte waar deze staan.
...en aan Bose met 'soepwoefers' doen wij niet, zoals @Tech stelde. :biggrin:

Nu moet ik zeggen dat ik met mijn NAD33 vrijwel elke luidsprekerset wel goed werkend krijg en ik niet lang hoef te zoeken naar een goede match tussen versterker en luidspreker.

Gelukkig lees ik (meestal) maar een beetje mee, maar..

Het begon toch weer te "kriebelen" home cinema de deur uit en Teufel Theater 500+ op de pallet naar binnen :klappen:
Inmiddels weer 350 vinyl weer schoon😎

Goed bezig!! :viool:👍

Wat die video van Jurassic park betreft, dat was de film die ik liet zien aan familie en vrienden na dat ik mij eerste sony prologic 35 jaar geleden gekocht heb.
Het moment dat de jeeps stil stonden begonnen de bekers water die op het dashbord stonden te trillen, daarna het moment dat de geit die de t-rex in zijn bek had liet vallen dreunde het keihard. De dreun die je nu
ook hoort in de video. De originele
videoband heb ik nog liggen.

Tja, op dat moment had ik speakers verwisseld van die set, de frontspeakers als rear aangesloten, en ipv de frontspeakers, vervangen door 2, 150 watt Jamo speakers. 🤣

Mooi wat er nou allemaal te koop is, maar voor mij veel te duur, ik ben tevreden met mijn Denon dolby atmos.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Peer
Knappe luidsprekers hoeven niet duur te zijn. Met een beetje geluk vind je op marktplaats een leuke set Kef Q5 of Q7 speakers voor rond de 200-300 euro.
Zelf zoek ik nog een set Iq90, want dat schijnen de laatste in de serie te zijn voordat die nieuwe techneut in dienst kwam die zonodig het gehele concept moest veranderen en Kef bijna naar de afgrond bracht. Gelukkig is hij niet erg lang gebleven en is weer vervangen door een jonge gast die de R(eference) serie nieuw leven in blies.
Deze luidsprekers zijn fenomenaal...met het bijbehorende prijskaartje.
Voor de rest is Kef -Q series een gewone middenklasse luidspreker.

Alleen die hogetonen luidsprekers die gevuld zijn met ferrofluid is een dingetje bij kef en andere merken.
Daarom ga ik voor de 104 van kef.

Tech en Dr.Z het is idd. de ruimte die die niet altijd meewerkt.

Ik heb hier de Q50 en C30 waar de ferrofluid vervangen moet worden.

Alleen die hogetonen luidsprekers die gevuld zijn met ferrofluid is een dingetje bij kef en andere merken.
Daarom ga ik voor de 104 van kef.
Die vloeistof is eenvoudig te vervangen, indien nodig. Het enige "nadeel" wat deze luidsprekers hebben, is dat je deze even moet laten inspelen wanneer je de luidsprekers een tijdje niet meer hebt gebruikt.
En dan alleen nog in de winter wanneer de huiskamer koud is geweest.
Dat is trouwens hooguit 10 minuten tot een kwartiertje waarna de volle bandbreedte hoorbaar is.

Het is net of ze verkleven en inderdaad even 'los' moeten spelen maar als ze eenmaal los zijn klinkt het weer als een klok.

• Leuk
Bij een koude omgeving is de ferrofluid ietsje dikker dan normaal waardoor er wat meer weerstand komt in de drivers.
Wanneer de vloeistof echt gaat verkleven dan is vervangen raadzaam en dat is echt geen monnikenwerk.
Met een beetje handigheid is dit zo gedaan en kunnen de luidsprekers weer 15 jaar ongestoord hun werk doen.
Dat zeggen de filmpjes op youtube in elk geval :biggrin: :biggrin: Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar dat gaat wel gebeuren.
Ik ben van plan om mijn luidsprekers weer als nieuw te gaan maken door inderdaad de ferrofluid te vervangen en de condensatoren in de filters te vervangen.

Het is niet echt nodig, maar het kan wel helpen om het geluid wat strakker en scherper te krijgen.
Want de luidsprekers die 25 jaar gelden goed klonken, klinken in principe nog steeds goed, en misschien beter met moderne componenten.

Vloeistoffen verversen in een luidspreker...
Moet je de aftap plug en de filters ook vervangen?
Waar zijn we beland... En mee bezig...
Koop een oude auto dan kun je vloeistoffen aftappen en verversen
Man man man... Wat een boudel...:ROFLMAO:

Tja, je bent hobbyist of je bent het niet. Dan kun je net zo goed een tv-abbo aanschaffen in plaats van kaarten/settop boxen hacken, toch?
Wat wij nu inmiddels al heel lang niet meer doen omdat we andere interesses hebben gekregen.
.....en er geen zin meer in hebben omdat de beloning niet opweegt tegen de moeite om reclame te gaan kijken.

Paashaas Hosting FunPaasei

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan