Draaiprobleem met de DREAMBOX 7025

C

chrisjan

Heb TUNER A ingesteld met Usals met de juiste coördinaten op " eenvoudig met de rotor" e.a....maar de motor wil niet draaien en zie ook geen afbeelding van "motor draait" verschijnen...Kan hem wel instellen via de "kleurtjes bij de ROTOR-instellingen"...Wat doe ik fout of wat doe ik misschien tekort?...

1000 X thanks

Hoi chrisjan.

Zet je begrensingen uit of stel ze opnieuw in. (zodat je schotel niet ergens tegenaan komt)

Groetjes,

Bones

Thanks dat is in orde maar draait niet met de USALS .....

Laatst bewerkt:
A.u.b. de reageren knop gebruiken niet de quote knop.

Vertel even welke firmware er in zit en hoe je de Usals hebt ingesteld.

Zet even in het motor setup menu de GotoXX uit en kijk of er opgeslagen posities zijn in het lijstje wat je dan ziet. Zoja, dan moet je die eerst verwijderen anders gaat de schotel inderdaad niet draaien.

Daarna kun je Goto XX weer aanvinken en moet het werken.

Zal het dus NIET doen met de "USALS" maar gewoon met de "motor-instellingen"...maar vind ze niet....De firmware die erin zit is de Gemini-project..;begrijp je?...

Laatst bewerkt:
Chrisjan, bij deze nogmaals het verzoek om van de quote knop af te blijven. Quoten is feitelijk nergens voor nodig, in elk geval zeker geen volledige berichten als de reactie er al meteen onder staat.;)

Ik raad je heel sterk af om het met de motor instellingen te gaan doen. kort gezegd moet sowiezo je schotel dan toch optimaal afgesteld staan. Wat je daarna moet gaan doen is per satelliet de positie handmatig gaan lopen afstemmen en dan opslaan. Dan weer naar de volgende satelliet, finetunen met de afstandsbediening, weer opslaan. En dat dus voor elke satelliet die je wilt ontvangen.

Daar ga je niet blij mee zijn want dat kost je vele malen meer werk. Zet je er nieuwe firmware op kun je ook weer opnieuw beginnen met instellen, vandaar dat ik dat sterk afraad.

Normaliter zit de motor setup gewoon onder de instellingen, dan zenders zoeken en daar zou hij in het rijtje erbij moeten zitten.

Maar misschien dat dit bij de 7025 anders is.

heb dit uiteraard reeds gedaan....maar nog steeds hetzelfde probleem....

En heb je dan wel of niet de GotoXX actief staan? Zoja, vink die dan eens uit en kijk eens of je opgeslagen posities hebt in het lijstje. Als dat het geval is moet je die allemaal wissen anders gaat de schotel nooit draaien.

En daarna de GotoXX weer aanzetten.

Wil je draaien via opgeslagen posities dan moet je dat lijstje niet leeg maken, maar dan mag de GotoXX funktie niet aan staan.

mischien zelfde probleem als ik had? (draait trouwens nog steeds :biggrin:)

gemini2 en db 7025 is ramp bij bepaalde versies.

na veel geklooi draait hier de versie 4.6 wel met usals

4.7 werkt niet net als 4.3 tot 4.6

eerste x opstarten ging hij hier 1x naar andere sat daarna weigerde hij dienst.

Groetjes

sat-ed

Goede tip Sat-Ed, dat zou inderdaad kunnen.

Chrisjan, probeer eens Gemini 4.6 of nog liever, zet er iets anders op bijv. Pli.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan