Dreambox 500-S orgineel kan de satalieten niet meer instellen

W

wdserver

Beste mensen,

Ik heb mijn DB500-S al 3 keer opnieuw geflasht en dit gaat gewoon prima maar als ik hem dan opstart dan moet je alles weer instellen maar dan mis ik het gedeelte waar je de satalieten in kunt stellen dit is op 1 of andere wijze totaal verdwenen. Je weet wel waar je kunt kiezen voor 1 sataliet of meerdere of draaibaar ik snap niet hoe dat kan verdwijnen.

Hoi wdserver, welkom als actieve gebruiker op het Satellite FUN Board !

Je vertelt dat je een dream 500 hebt (en geen kloon), welke je al een aantal malen opnieuw geflasht hebt.

Wat je niet vertelt, is welke firmware er nu dan inzit (en of je telkens dezelfde firmware hebt geprobeerd).

Als je een vraag stelt, probeer dan zoveel mogelijk informatie te geven.

Dan is de kans dat je een passend antwoord krijgt ook veel groter.

Ik zou zeggen loop eerst eens de gehele wizard door die je krijgt als je de box voor het eerst sinds het flashen opstart.

Daarna kun je gaan naar het gedeelte waar je de LNB instellingen goed zet (want daar moet je ergens zijn).

Hoe je daar precies komt, kan per image verschillen dus daar kan ik je nu niets over vertellen.

Vanwege het beperkte geheugen, werkt het bij een 500 in ieder geval anders dan bij een 7000 of welke andere dreambox ook.

Ik heb Gemini gehad, Pli Jade en Darkstar 2 maar bij geen 1 van allen kan ik iets weervinden waar ik mijn LNB moet instellen:dunno:

---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:23 ----------

Let wel ik weet normaal wel waar ik het moet instellen maar het is gewoon verdwenen???????????????:sad:

Normaal als je een nieuwe image er op zet dan moet je eerst het beeldscherm instellen dan de taal en dan of je 1 of meerdere satalieten wilt of kunt ontvangen of dat je een draaibaar systeem hebt maar dat is het nou juist dat is gewoon weg. ik kan nergens mijn LNB meer instellen:o

Beste mensen,

Ik heb mijn DB500-S al 3 keer opnieuw geflasht met Pli-Jade, Gemini en Darkstar 2 en dit gaat gewoon prima maar als ik hem dan opstart dan moet je alles weer instellen maar dan mis ik het gedeelte waar je de satalieten in kunt stellen dit is op 1 of andere wijze totaal verdwenen. Je weet wel waar je kunt kiezen voor 1 sataliet of meerdere of draaibaar ik snap niet hoe dat kan verdwijnen.

Als je normaal bij All Services kijkt dan staan daar 4 onderwerpen 1 met rood blokje All Services 2 groen blokje satalites 3 geel blokje Providers 4 blauw blokje Bouquets. en nu komd het!!!!! hier staat geen satalites meer bij dus ik mis een stukje software hoe kan ik dit weer terug krijgen

Hoi.

Het is niet de bedoeling dat je dezelfde vraag op meerdere plaatsen op het forum zet.

Daarom heb ik de twee onderwerpen verplaatst en samengevoegd.

Later zal ik de overbodige bijdragen verwijderen.

Het menu in de 500 werkt zoals gezegd anders als in de andere modellen.

Aangezien ik geen zin heb om naar mijn 500 boven op de slaapkamer te lopen, kijk ik even doormiddel van de remote via web control in een ander browser venster hoe het werkt in mijn PLi jade image.

Klik op de menu toets, rechtsboven de OK toets.

Ga met het pijltje rechts of links naar (6) Instellingen.

Klik dan op OK.

Ga nu met pijltje naar beneden naar Satellieten en boeketten en weer op OK.

Je staat nu op Satellietconfiguratie, klik weer op OK.

In het venster dat nu verschijnt, kun je de instellingen doen.

Ik weet niet of je dit zo gedaan hebt, maar dat is waar je standaard moet zijn.

Zou het kunnen zijn dat je box in de verkeerde modus staat ?

Als je niet in satelliet modus staat, dan kun je toch via de programma lijst een programma kiezen.

Alleen klopt er dan het een en ander niet.

Daarom vermoed ik dat dat je probleem is.

Je kunt omschakelen door het menu te openen en dan op (1) tv modus op OK te drukken.

Dit alles geldt dus in ieder geval voor PLi jade.

Ik weet wel waar ik het moet zoeken dat is het probleem niet maar het gedeelte waar je alles moet instellen voor de satalieten is er gewoon niet ik mis dus een stukje interne software

Als je nu eens de originele firmware flasht, die staat op de dreambox site, als je dit hebt gedaan, alles instellen, ook de satellieten, daarna factoryreset, daarna opnieuw flashen met gemini.

Dan kun je zien of alles er weer instaat.

Hoop alleen dat je geen clone hebt.

Veel succes!!!!

Altobelli

Dat kan goed kloppen. Ik heb ook eens gehad dat een bepaald onderdeel er niet meer in stond. Toen originele software er op en starten maar.

Daarna weer alternatieve firmware er op en een en ander was weer terug aanwezig, dus het loont zich zeker om te proberen.

Naar alle waarschijnlijkheid is het tunerblikje kapot of word niet meer herkend. Ik denk dat je met software niet wijzer zal worden. Proberen kun je naartuurlijk altijd. Als de tuner niet herkend word, worden ook de instellingen niet zichtbaar.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan