dreambox 500+

P

pcjoopie

Hallo allemaal.

Ik zit meet een probleem met mijn dreambox 500+

zonder een router met crosskabel krijg ik hem niet online via mijn laptop.

Ik heb de ip op de dreambox 10.0.0.97 maar via de laptop krijg ik 169.254.187.20 wie weet wat ik moet doen zodat ik hem online krijg?

met de vriendelijke groeten pcjoopie

je wil hem online krijgen.

even wat vraagjes !

staat dhcp aangevinkt ?

welke image heb je erop ?wat wil je erop gaan hebben ?

welke cam draai je ?of wil je gaan draaien ?cccam?

gr jaap

Hoi pcjoopie, welkom op het Satellite FUN Board !

Je probleem ligt in je laptop, niet in je dreambox.

In je dreambox heb je namelijk met de hand een IP ingevuld.

Met je laptop laat je je een IP toewijzen.

Maar dat gaat niet omdat er geen server is om je een IP toe te wijzen.

Daarom wijst de laptop zichzelf een IP toe, in een vreemde reeks (169.254.xxx.xxx ).

Om een en ander werkend te krijgen, moet je dus handmatig een IP opgeven.

Dat doe je door op eigenschappen te klikken in het schermpje waar je ook je IP ziet staan (misschien in het eerste tabblad en niet in het tweede).

Je gaat dan op zoek naar het item TCP/IP en klikt dan dus op eigenschappen.

Je kunt nu een IP opgeven.

Die moet in dezelfde range liggen als die van je dreambox: 10.0.0.x

Ik raad je aan het simpel te onthouden IP 10.0.0.10 te nemen.

Als het goed is vult windhoos zelf de netmask in, maar die kun je zelf ook hetzelfde maken als van je dreambox.

In principe hoef je verder niets te veranderen om te kunnen communiceren tussen dreambox en laptop.

Als je je laptop wil gebruiken om de verbinding naar een draadloze router te maken, heb je wel meer nodig.

Dat moet je dan nog even aangeven, samen met wat jaap je vroeg en met welk OS (windhoos versie) je laptop werkt.

Wanneer je je laptop later weer aan een kabel gaat hangen, moet je wel weer het vinkje zetten bij automatisch een IP verkrijgen, naders kunnen er netwerk conflicten ontstaan.

Suc7.

Laatst bewerkt:
Hoi PCJoopie en welkom op Satellite Fun.

Ik zou het bericht van Mas3 nog eens aandachtig lezen. Want een ip in de 169.254 range is een ip wat windows zichzelf toewijst als deze geen ip van een router kan krijgen.

Dus de tip om te zien of dhcp in je router wel aan staat lijkt me heel verstandig.

Eerst zorgen dat de laptop/pc netjes een ip adres krijgt en als dat lukt pas verder gaan met de Dreambox.

Er is geen DHCP server, want we hebben het over een verbinding met een cross cable.

Er zit geen router tussen.

Daarom kan er geen DHCP aangezet worden en moet je het IP zelf invullen.

Ik ben een pertinente vista weigeraar, en ik weet dus niet in detail hoe je daar een en ander in het "netwerkcenter" (geloof ik) moet instellen.

Wat ik boven beschreef slaat op XP.

Nogmaals, stapje voor stapje.

Eerst zorgen dat je kunt communiceren tussen laptop en dreambox, dan eens kijken of je ook nog via de laptop kunt "doorverbinden" naar buiten.

Als dat de bedoeling is natuurlijk.

Hallo mass3,

Ik heb je raad aangenomen om windhoos vista er af tegooien en xp er op gezet.

Ik heb de ip met de hand ingevoerd zo als je het verteld.

maar nog kan ik met mijn dreambox niet op internet de laptop stuurt wel naar de dreambox maar als ik van mygimiserver de kanalen lijst wil downloaden dan heb ik geen comunucatie

maar als ik van mygimiserver de kanalen lijst wil downloaden dan heb ik geen comunucatie
Dat klopt, want de verbindingn die je rechtstreeks maakt met een crossover kabel is alleen tussen je Dreambox en de PC.

Als je via de afstandsbediening van de Gemini server een lijst wilt downloaden, zul je ook verbinding met internet moeten hebben.

Daarom dat ik ook een router adviseerde, voor een tientje of 3 a 4 heb je er al een.

Wil je het doen zoals je het nu hebt, dan zul je op de XP machine ook Internet Connection Sharing (ICS) moeten activeren. Of voor de Nederlandse versie heet dat volgens mij "Internet verbinding delen". Dat zou via de netwerkwizard van XP moeten lukken.

Goede kans is dan wel dat je in de 192.168.0.x netwerk range moet gaan werken want daar wil windows nogal eens graag gebruik van maken met de wizard.

Hallo Black Tiger,

bedankt voor de tip ik heb de dreambox online.

deze kan op slot

greetings pcjoopie

Slotje doen we normaliter niet op topics, maar wel fijn om te horen dat het je gelukt is!(Y)

Je vergeet een l... :biggrin:

Toch niet 1 van die ouwe toetsenborden van mij aan het gebruiken?

LoL nee, ik was wat te snel aan het typen, ben er weer doorheen aan het jagen omdat ik met meer dingen tegelijk bezig ben.:biggrin:

Bedankt, euveltje is gecorrigeerd.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan