Dreambox 500C geen geluid

R

Ronald78

Hallo allemaal,

ik ben ten einde raad en ik hoop vurig dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb in de slaapkamer de dreambox 500C met open pli laten installeren bij degene waar ik abonnement afneem

Nu blijkt dat mijn afstandbediening niet reageert. tijdens het opstarten reageer het wel, maar zodra ik beeld krijg, doet het niets meer.

De batterij heb ik vervangen, dus aan de ab zal het niet aan liggen.

Tevens krijg ik ook geen audio signaal. Beeld heb ik wel.

Als ik de dreambox 500C via de webinterface benader krijg ik wel geluid.

Wat ik wil is dus dat ik weer audio signaal krijg, en ook dat de ab reageer.

ik ben een leek in de wereld van dreambox, dus als iemand mij wilt helpen..graag

mijn dank is groot.

 
Hoi Ronald78m, allereerst welkom op Satellite Fun.

Allereerst wil ik naar onze regels verwijzen zodat je er op let welke uitspraken je doet. Het hebben van een abonnement bij een prive persoon is illegaal, je kunt dan beter spreken van een kennis, aangezien het niet relevant is of je bij iemand een abonnement hebt. Wij bieden ook geen ondersteuning aan vragen die deze illegaliteit steunen.

Gelukkig is je vraag wel legaal, alleen kunnen wij je denkelijk niet helpen. Het probleem lijkt mij namelijk vrijwel zeker te zitten in het feit dat de flash niet helemaal lekker verlopen is. Vermoedelijk zal er dus een flash erase uitgevoerd moeten worden of de Dreambox opnieuw geprogrammeerd moeten worden.

Aangezien er dan bepaalde gegevens verloren kunnen gaan die betreffende persoon er in gezet heeft, kun je het beste het probleem ook bij hem aankaarten.

Sinds hij hem in handen gehad heeft, werkt e.e.a. immers niet meer naar behoren. Lijkt me niet meer dan redelijk dat hij het dan ook oplost.;)

 
maak je gebruik van de optische uitgang? of Scart

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb scart kabel. ik heb de scart kabel opnieuw aangesloten en toen kreeg ik weer audio signaal:).

ik vind het alleen jammer dat mijn afstandbediening niet meer reageert.

Zodra ik de dreambox opstart, zie ik wel de led knipperen van de dreambox icm met afstandbediening.

maar als ik beeld krijg, dan reageert de dreambox niet meer op de afstandbediening.

Zou de afstandbediening defect zijn? of moet ik ergens nog de instelling aanpassen?

 
Het lijkt me niet dat je afstandsbediening stuk is. Zoals ik al schreef denk ik dat het aan de firmware ligt, mede gezien hij wel nog werkt net voordat de Dreambox helemaal opgestart is.

Oftewel de code van je a/b strookt niet meer wat er in de firmware zit.

Ik ben dit probleem al eens tegen gekomen, maar weet niet meer precies waar de oplossing hiervoor op dit forum stond.

Op een ander forum vond ik de volgende informatie (voor Openpli 2.x en hoger):

1.) DREAM-Knop (boven) indrukken.

2.) Zolang de shift toetst (links boven) indrukken, tot het lampje 2 maal oplicht.

3.) Dan de volgende getallen na elkaar indrukken: 0 - 0 - 3 - 1 voor mode 1,

of 0 - 0 - 3 - 2 voor mode 2,

of 0 - 0 - 3 - 3 voor mode 3,

of 0 - 0 - 3 - 4 voor mode 4,

Nu moet de afstandsbediening weer 2 x oplichten.

Dat kun je proberen en dan zien of hij het dan wel weer doet.

Persoonlijk blijf ik toch het advies geven dat je gewoon beter eerst kunt proberen de firmware opnieuw te flashen.

 
Prima, mocht het euvel zich weer voordoen, probeer dan eens 1 versie ouder.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan