Dreambox 500s reageert niet meer.

M

macki150

Ben al 10 maanden tot volle tevredenheid in het bezit van 2 dreambox 500s, echter sinds het begin van deze week reageert 1 van de dreamboxen nergens meer op,heeft geen beeld.

Fout indicatie, zie de box niet meer via het interne netwerk, via putty telnet/ssh geeft hij aan network error/ connection timed out.

Op de afstandsbedieningen reageert hij niet meer, na een power off/on is de groene led op voorzijde aan voor ongeveer 3min, dan gaat deze uit.

Interne groene ledjes branden wel, rode SBY led gaat niet aan.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Ik hoop dat we niet van een hardware defect moeten uitgaan, maar ik moet zeggen dat ik dit probleem ook 1x met mijn Dreambox 500 gehad heb. En dat was toen ik geprobeerd heb hem op een andere wijze te flashen dan normaal.

Alleen bleef bij mij wel de groene led gewoon branden.

Het beste kun je proberen om hem middels een seriele nullmodemkabel via het programma DreamUp te bereiken.

Laat de optie "use network" gewoon uitgevinkt zodat hij echt de kabel gebruikt.

Haal je ontvanger van de stroom, druk in het programma op "connect" en steek dan de stekker weer snel in de stroom.

Als DreamUp reageert, heb je goede kans adt je hem (ook met DreamUp) weer kunt flashen en opnieuw gebruiken.

Indien hij ook daar niet meer op reageert moeten we toch gaan denken over een hardware probleem of een vernaggelde flash. Over het algemeen is e.e.a. nog wel te repareren.

Probeer eens de externe voeding van die andere 500.

Mogelijk is die voeding niet meer lekker, en ben je snel klaar met reparatie.

Hallo MAS3 en Black Tiger bedankt voor jullie suggesties, externe voeding omgewisseld maar heeft geen resultaat.

Heb helaas geen nulmodem kabel moet kijken of ik deze via het werk kan lenen, anders ga ik zelf knutselen.

Laat binnen een paar dagen horen of het gelukt is.

Oke da's prima, succes alvast gewenst!

Probleem opgelost

Na het aansluiten van de nulmodem kabel, had ik direct een verbinding en reageerde de dreambox weer.

Via DreamUP Nabilosat Darkstar 2 image opnieuw geflashed en oude image erased.

Na nog wat settings en instellingen aangepast te hebben draait de dreambox weer als een zonnetje.

Fijn te horen dat het gelukt is, zo'n nullmodemkabel kan echt de redding zijn.;)

Bedankt voor de terugkoppeling en veel plezier weer met de ontvanger!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan