Dreambox 500s streamen dmv wmv lukt niet

S

sambir

Direct streamen van de box gaat zonder problemen. Maar wanneer ik de stream wil converten naar wmv2 en wma voor geluid krijg ik ontzettend slecht beeld, artfacts en glitches. Ik heb veel gegoogled naar een oplossing maar niks duidelijks kunnen vinden. Weet een van jullie wat het kan zijn?

Ik kan wel direct streamen zonder een codec of iets te gebruiken maar dan kost het mij 600kb/s om een stream te uploaden en dat is veel te veel.

voor de duidelijkheid heb ik een foto genomen.

Hoi Sambir en welkom op Satellite Fun.

Je tweede linkje werkt niet. Het eerste linkje werkt wel en het ziet er daar naar uit dat hij aan het freezen en blocken is inderdaad, heel vreemd.

Misschien dat je de volgende vragen kunt beantwoorden om het probleem iets duidelijker te krijgen.

Ben je aan het streamen op het interne netwerk of extern?

Gebeurt die conversie realtime?

Gebruikt wmv2 en wma minder bandbreedte dan divx?

bedankt en bedankt voor je reactie :)

Ik stream intern maar de bedoeling is om extern te streamen.

divx krijg ik ook artifacts en verward beeld

Ja de conversie gebeurt realtime (ik denk dat het daaraan ligt) maar waar kan ik de input beeld vertragen zodat de pc tuijd heeft om het te encoden. Soort van buffer. er staat buffer 300ms beneden maar ook al doen ik 6000ms nog is het beeld niet goed. Trouwens converteren op 2000 kb/s wma2 gaat wel beter maar lager niet. Het kan zowat niet aan mijn hardware liggen ik heb een intel core 2 quad op 3.4ghz en 4gb ram. streamen gebeurd met VLC.

----- Added 4/11/2008 at 05:55:20 -----

Met H.264 lukt het wel. de upload per user is verlaagd naar 200kb/s. Maar ik ben nog wel nieuwsgierig waarom het niet met wmv kan

Laatst bewerkt:
Ik zou je graag willen helpen maar moet eerlijk zeggen dat ik op dat onderdeel niet technisch genoeg onderlegen ben.

Het enige wat ik wel bijna met zekerheid kan zeggen is dat ook ik vermoed dat het probleem aan het realtime converteren ligt.

Dat zou je kunnen testen door een divx af te spelen zonder te converteren.

Als dat ook niet werkt is om een of andere je netwerk niet snel genoeg of wellicht is er iets anders aan de hand.

Ik neem aan dat H.264 een protocol is? Het is mij niet bekend (dat is mijn ondeskundigheid waar ik het over had op dat gebied).

Helaas kan ik je ook geen tip aan de hand doen hoe je een en ander kunt bufferen alvorens het over het netwerk te jagen.

Misschien iemand anders nog, anders kun je misschien eens vragen op een forum wat meer op video streaming gericht is over netwerken? Die kunnen vermoedelijk dan ook beter aangeven hoe buffering plaats kan vinden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan