Dreambox 500s

E

erikan

Dag,

communicatie naar interent,heb juist utp kabel naar router gelegd en heb ip op dreambox + juiste gateway,ik kan pingen naar mijn dreambox vanaf mijn pc en ook vanaf de router ,wil ik nu internet updaten dan krijg ik error 404 server replied kan webpagina http://www.i.have.a.dreambox.co............niet vinden

zijn dit de instellingen of doe ik ergens iest fout,,?

dreambox 3 dagen in bezit

mvg en alvast bedankt

erikan

Ik heb (nog) niet zo Droombox maar heeft hij een IP via dhcp gekregen of heb je handmatig er 1 ingesteld?

Handmatig, ja? dan kan het zijn dat je de gateway vergeten of niet goed heb ingevuld!

Ik ga er even vanuit dat de pc('s) via dhcp een ip en andere settings krijgen toegewezen en dat daar je gateway (voor naar externe "sites"/ipnummers) goed in staat. Het kan ook nog dat de DNS servers niet of niet goed ingevuld zijn!

Zo maar een paar hints... ik hoop dat je er wat aan heb.

Je zou ook gewoon kunnen proberen de juiste link te nemen, de link die jij noemt heeft veel punten in de naam en dat is niet juist.

Hier (klik) heb je de juiste link.:)

Dreambox 1 week in bezit,werk nog met originele software.Heb wel dcc gedownload en kan vanaf mijn computer via router in de DB.Heb in var keys en scc ingegeven maar kan nog niets zien.Moet ik nog iets aan de settings veranderen zoals cam en cam.config etc. en adons.Het is me wat te veel in 1 keer.

Manueel kan ik ook geen keys ingeven in het bleu panel.Ten einde raad,al 8 uren aan het zoeken,ga nu slapen en hoop er morgen uit te geraken

Alvast bedankt

mvg

Erikan

Ik heb je antwoord even samengevoegd met deze post. Als je weer wilt reageren hierop, druk dan a.u.b. op "reageer" in plaats van een nieuwe vraag te starten die over hetzelfde gaat als je eerste onderwerp.:)

Nu terugkomend op je vraag. Met originele software kun je eigenlijk niets. Die is standaard en niet geschikt voor die aparte dingen zoals het blue panel met zijn addons (toevoegingen) etc.

Het eerste wat je hiervoor zult moeten doen is de Dreambox voorzien van alternatieve firmware. Hiervoor heb je de keuze uit een aantal mogelijkheden.

Om te beginnen zou ik kiezen voor de Gemini 4.2 voor DM500 die je uit onze downloadsectie kunt halen.

Download daarbij gelijk Flashwizard 6.3 als je de Dreambox alleen met de netwerkkabel verbonden hebt.

Met flashwizard is het eenvoudig om nieuwe software (firmware) op je Dream te zetten.

Je verliest hierbij wel je instellingen en de zenderlijst.

Maar settingslijsten (zenderlijst) zijn er wel genoeg te vinden, dus die kun je er dan met Dreamboxedit (ook verkrijgbaar in onze downloadsectie) weer op zetten.

Het is een beetje hobbyen met die ontvanger.

Indien het echt niet lukt is het misschien verstandig dat iemand je dat eens voor komt doen. In dat geval zou je in onze sectie "De Bedelstaf" een oproep kunnen doen met de vraag of iemand je thuis een en ander eens voor kan doen of dat je met de Dreambox daar naar toe gaat, uiteraard onder vermelding van de omgevig of woonplaats waar je woont. Vermeldt echter geen adres!!!

Mensen die helpen willen kunnen je dan per pm of email benaderen en dan kun je op die wijze adresgegevens uitwisselen indien nodig.

Dag,

gemini gedownload en op de DB 500 gezet,heb de box terug opgestart maar alle instellingen zoals zenderlijsen etc blijven bewaard,alleen krijg ik bij cam instellingen xdream.cam en cam script editor ecm expert lines 1111111111000000

ecm cam 199

begrijp er niets van,hoop dat ik hem goed geflascht heb,bij opstarten komt Gemini Project dus lijkt me ok,alvast beankt voor uw antwoord gisteren

mvg

erikan

waneer gemini er in komt waneer je hem opstart zou dit goed zijn

nu kun via je blue panel(blauwe knop) met zijn addons en cam selecteren welke je er in wilt hebben mits je hem natuurlijk op het internet hebt aangesloten

ik ben ook met da proggie bezig, maar bij mij geeft ie iedere keer aan dat mn ww en username niet kloppen, maar dat heb ik zelf nog helemaal niet ingevuld, weet iemand hoe ik dit kan veranderen?

@Pikkie88: Met DCC bedoel je? Dat staat in de configuratietab van DCC onder "login". Standaard (als je dat niet verandert hebt) is dat gebruikersnaam root en wachtwoord is dreambox.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan