Dreambox 5620 dood, voeding??

M

Matrix

Hoi,

De dreambox 5620 van mijn ouders doet het niet meer.... Er zat nog leven in, hij gaf scrollend "Boot 5600" in het lcd display aan. Dus dreambox naar mijn huis verplaatst, aan de nul modem en ethernet kabel gehangen, komen er tjirpende geluiden uit de voeding. Tenslotte de elco 25uF 100V met 105 graden celcius vervangen, zit er weer wat leven in de dreambox, de "Boot 5600" tekst verscheen weer.

Toen met dreamup voor de 5620 (uit een oude posting hier van Ptje) gedownload en getest, yes.. dreambox is te vinden.

Toen een origninele image van dream voor de 5620 gedownload en met dreamup met de optie flash geflasht.. Na het flashen melding gekregen zoiets van dat alles ok is.

Schakel ik de dreambox uit, na aanschakelen helemaal niks, noppes nada, geen boot meer in het lcd, alles zwart.... De zekering is nog goed, daar ligt het niet aan.

Wat zou een oplossing zijn? Alle elco's vervangen? Hij is echt zo dood als een pier, komt geen hoog frequent geluid uit de voeding, niets... Of zou het flashgeheugen leeg zijn?

Matrix

update:

Heb alle Elco's vervangen, na de box voorzien te hebben van stroom kreeg ik weer de scrollende tekst in het lcd scherm, na de box uitgezet en weer aangezet te hebben, weer helemaal niets, hij was weer zo dood als een pier. Toen de elco 100uF 25v opnieuw vervangen en alle pootjes van de transistors te hebben gesoldeerd (just to be shure) kreeg ik weer "Boot 5600" scrollend in beeld, na een paar keer scrollen een paar streepjes in het lcd display. Denk dat de voeding nu weer goed is. Hij is weer een beetje levend, maar start de software niet op.

Probleem is nu dat dreamup de ontvanger niet meer goed herkend, er komt de tekst in beeld bij Satus: "got startsequence, starting upload..." Verder helemaal niets.. Iemand nog suggesties?

Bootloader misschien nog een probleem? Ik weet dat er 7000's wel eens met een jtag gerepareerd werden. Misschien is dat met deze ook nodig?

Maar ik heb er zoals je weet technisch geen ervaring mee v.b.w. de electronica. Lijkt me wel dat het nog te maken moet zijn. Tijdje terug was mijn 7020 ook dood en is ook weer tot leven gewekt, werkt weer perfekt.

ff telnet geprobeerd, krijg het volgende:

-----------------

Dreambox DM5620

loaded at: 00500000 005B31F8

relocated to: 00400000 004B31F8

board data at: 004B0128 004B0168

relocated to: 00404C14 00404C54

zimage at: 00405150 004AF237

avail ram: 004B4000 02000000

Linux/PPC load: console=null root=/dev/mtdblock0 rootfstype=cramfs ro¡R"*"

Uncompressing Linux...done.

Now booting the kernel

----------------------

Tja -zo- goed ben ik er nu ook weer niet in.:)

Probeer het eens met de dreamup die voor de 5620 is en niet de laatste nieuwe die alle types ondersteunt. Daar heb ik ook wel eens iets mee op kunnen lossen. En je kan met hyperterminal ook inloggen, de flash laden kan disabled zijn komen staan, die kun je dan weer activeren en opnieuw starten. Hoe dat ook alweer gaat, moet ik even ergens zoeken.

Ik heb de dreamup voor de 5620 geprobeerd, en daarna ook de andere versies.

Toen gisteravond nog eens na 15x proberen en daarna de com1 instellingen te veranderen in XP pakte dreamup ineenkeer de box!!! (instellingen zijn nu 115200, 8, geen, 1, Xon/Xoff). Misschien is het toeval dat het werkt na de com instellingen aangepast te hebben (mijn dbox2 werkte er altijd prima op)

Heb 3x op erase gedrukt en 1x een nieuwe pli geflasht, box werkt weer! (nu alleen de settings nog goedzetten, astra 19 werkt in ieder geval. Hoop dat de box de komende tijd blijft werken.

Bedankt allen voor het meedenken!

Ik heb precies hetzelfde gehad, streepjes in display, boot 5600 scrollend..etc.

Elco's vervangen door meer hittebestendige versies (105 graden celsius i.pv. 83 graden).

Daarna enkele keren moet proberen om de dreamup te laten pakken.

Doosje werkt alweer meer dan een jaar perfect.....

Reiderlander

Dat is goed nieuws om te horen! Ik heb ze ook vervangen door de 105 graden versies en hoop dat de box dan ook nog lang mee gaat!

Groeten,

Matrix

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan