dreambox 7000 opnemen op hd pc

C

canuma

Ik heb de dreambox 7000 gemount met de pc ...opnemen ging perfect ....ik heb daarna een USB stick gebruikt omdat ik te weinig geheugen had en de flash over laten zetten naar de USB stick zodat ik meer geheugen krijg en geen last meer heb dat mijn VAR vol loopt.

Na dat gedaan te hebben kan ik niet meer opnemen met de harddisk van de pc ....terwijl de dreambox goed gemount is .....ik kan gewoon oude films gewoon afspelen alles werkt verder gewoon maar opnemen gaat niet meer ...kan iemand mij een tip geven om dit op te lossen.

Ik had ook problemen als ik naast mijn HD een USB stick ging gebruiken voor de /var folder. Kennis van me gebruikt een usb stick, kon 1x downloaden (addons) en kan nu niets meer downloaden.

Misschien ligt het aan het merk/type usb stick. Kan ook iets anders zijn bijv. wat mindere ondersteuning in de firmware of foutje hierin.

Welk image gebruik je?

Van de PLI is me helaas weinig bekend van de werking. Is echter kwalitatief gelijk aan de Gemini voor zover mij bekend.

Misschien de jumper van de HD wijzigen? Ik ga eens op zoek voor je. Met een beetje geluk kan iemand anders hier je ook al verder helpen.

Is je mount nog steeds met rw ? "read/write" en niet ro "read only"

Want daar lijkt het op.

Van de PLI is me helaas weinig bekend van de werking. Is echter kwalitatief gelijk aan de Gemini voor zover mij bekend.
Misschien de jumper van de HD wijzigen? Ik ga eens op zoek voor je. Met een beetje geluk kan iemand anders hier je ook al verder helpen.
Als ik de jumper verander dan ziet mijn pc geen HD meer.

Ahzo, oke, dit omdat ik hem zelf op cable select heb staan en van anderen hoor dat ze hem op master zetten. Maar ik vermoedde al dat dit geen verschil zou maken, is wel zo als men een CF kaart gebruikt want die mount de Dream ook als HD.

Maar ik zie ook dat ik weer niet goed gelezen hebt, je mount je pc hd, en niet je dream hd dus was het toch al niet van toepassing, sorry.

Hopelijk vindt je de oplossing voor je probleem snel. Ik blijf ook nog even kijken zoals beloofd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het op Duck eens gevraagd, daar bleek Eendenteam hetzelfde probleem ooit gehad te hebben.

De oplossing bleek de Dreambox eens helemaal echt uit te zetten, dus via de shutdown now optie.

Dan 10 seconden rustig eens uitlaten en dan weer starten, daarna deed hij het weer.

In het geval dat dit niet mocht helpen kwam er de volgende oplossing naar boven:

1. afhankelijk van de image: backup settings (via menu/blauwe knop)

2. Doe een factory reset via de expert setup van het menu

3. reboot de dreambox

4. Doe een eenvoudige setup tot de diseqc settings (je ziet dan drie icoontjes op je scherm)

5. Als je die 3 icoontjes ziet druk dan op: exit/lame

6. ftp de nieuwe image naar /tmp directory op de dreambox

7. Hernoem de image naar: root.cramfs

8. Laadt de image op je dreambox via manual update (expert setup van het menu)

9. Na de herstart doe wederom een factory reset via de expert setup van het menu

10. Doe nu de complete setup (configuratie)

Dan weet je zeker dat je flash echt leeg is en je dreambox helemaal schoon.

Dat is voor een Dreambox 7000, op de 702x series kun je eigenlijk beter geen cramfs methode gebruiken. Flashen met Dreamup is sowieso eigenlijk het beste en kun je ook nog mee eresen.

Voor de 7000 bestaat er ook een erase.img om te zorgen dat je 7000 helemaal leeg is.

Uiteindelijk als echt niets helpt kun je de USB stick formatteren, waar men dan wel op schijnt te moeten letten is dat men hem in de Dreambox formatteert en de keuze "format as disk" gebruikt.

Oke we gaan het proberen ....bedankt voor je moeite, met deze oplossingen moet het toch gaan lukken.

Canuma

Ik hoop het toch wel. Succes alvast!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan