Dreambox 7000 uit de doos gehaald naar de verhuizing, maar hoe nu verder??

R

roflof

Hallo,

Onlangs ben ik verhuisd en heb na 5 maanden mijn dreambox 7000 en schotel weer geinstalleerd. Ik dacht dat het net zoals fietsen was, dat verleer je nooit meer, maar met de Dreambox 7000 (met oranje kleurend display) is dat toch anders, het gebruiken van deze ontvanger kan je dus wel verleren.

Er zit een nieuwe harde schijf in en als image start het op met Hydra, ik gebruik een nieuwe Mediaguard 3 van canaldigitaal. Wie kan mij vertellen welk image en eventuele CAM's ik het beste kan gebruiken om weer lekker TV te kijken, en weet iemand misschien ook of de component PIN bezetting is aangesloten in de scart aansluiting??

Ik kijk uit naar jullie reactie!!!

Hoi roflof, welkom op het Satellite FUN Board !

The Hydra is wel al ontzettend oud hoor.

Na the Hydra kwam er Iolite, en die is inmiddels opgevolgd door Jade.

En Jade is inmiddels ook al V.3.

(Wie weet er een geschikte Grieks / mythisch aandoende naam die begint met een K voor de volgende versie ?)

Als je The Hydra gewend bent, dan ben je dus bekend met het werk van PLi®.

Wellicht is het daarom een goed idee om op hun site (klik!) op zoek te gaan naar de opvolger.

Kies daar voor een Enigma 1 versie en dan voor je 7000.

De 7000 is niet geschikt voor Enigma 2 (of beter gezegd Enigma 2 is niet bedoeld voor de 7000).

Het voordeel van deze images is dat je onder de blauwe knop emu's kunt downloaden.

Das lekker comfortabel, je installeert 'm dan zonder problemen via de afstandbediening.

Daarna zul je 'm wel nog moeten instellen.

Je moet een recente emu gebruiken, vanwege je recente kaart.

Ik kan je niet ff zo tussen neus en lippen door vertellen hoe je de instellingen moet zetten.

Welkom op Satellite Fun roflof.

Als aanvulling op het antwoord van Mas3 kan ik je vertellen dat je het eenvoudigst CCcam 2.1.2. kunt installeren. Deze werkt zonder problemen met de Seca 3 Mediaguard smartcards van Canal Digitaal. Het kan eventueel nodig zijn een standaard config bestand ook geinstalleerd te hebben maar normaliter is dat niet noodzakelijk.

Alleen nog even er aan denken (voor het geval dat je dat ook vergeten mocht zijn), om de smartcard in een van beide kaartlezers (maakt niet uit welke) te stoppen met de chip naar beneden gericht.

Beste Black Tiger,

is de CCcam 2.1.2 ook een image, of moet ik deze via de Dreambox "blauwe knop" downloaden??

Laatst bewerkt:
Hoi hoi welkom op de site.

Nee CC cam is geen image, dat is een emulator die je kaart kan uitlezen net zo iets als de normale Cam modules van vroeger zoals de Aston of Viacces

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd.

Deze kun je dus inderdaad gewoon via de blauwe knop downloaden.

Normaliter (engelstalig menu), blauwe knop, addons, download addons, emu(lators) en dan CCcam.

De benaming van de menu's kan ietwat afwijken per image en per taal, zo heten addons in de NL vertaling "toevoegingen".

Bij de Nabilo Darkstar II is het niet de blauwe knop maar 2x op de gele knop drukken.

Ik heb de file gedownload en installeer het met FlashwizardPro maar het zenden naar de USB stick op de dreambox gaat goed, maar na 7% geeft deze aan "error while installing" wie kan mij helpen of vertellen wat ik fout doe.??

Laatst bewerkt:
Hang de Dream even aan de nullmodem en flash hem even seriëel!

Een Flash erase doen, en dan verder...

Dit is de beste manier om een 7000 aan de praat te krijgen. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel voor de info, maar ik heb het image direct in de flashmemory geupload en dit werkt prima. Ik kan nu ook andere images op de USB installeren.

Ik heb de cccam 2.1.2. geinstalleerd, maar ik heb nog geen beeld.

Wat moet ik op de "kaartlezer" zetten??

Moet ik nog iets anders instellen??

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je wel beeld hebt op de ongecodeerde zenders.

Zo ja, dan moet je je kaart heractiveren.

Dit kan via internet.

Als je kaart te lang niet is gebruikt kan je heel lang wachten als je niets doet.

Het zou zo moeten werken.

Wat moet ik op de "kaartlezer" zetten??
Hoe bedoel je? Gewoon standaard emu op CCcam 2.1.2. zetten. Kaart met de chip naar beneden in de ontvanger.

Als het dan niet werkt en je hebt wel beeld op BVN bijvoorbeeld dan wil de tip van Dirk nog wel eens werken.

Je kunt ook de Cccaminfo plugin downloaden, daarmee kun je naar de datums van de kaart kijken.

Hallo !

Zelf heb ik de dm7000 al 1,5 jaar niet aan meer aangehad, maar heb ondertussen Nabilo Darkstar II en cccam 2.12 geinstalleerd. Ik heb geen enkele kaart in de db. Naast cccam 2.12 heb ik ook andere softcams geinstalleerd. Het volgende: Voorheen kon ik Taquilla, Prima Fila , Multivision kunnen openen door dagelijks k*** te updaten (je begrijpt het wel).

Heb ik nu iets meer nodig? Want ik krijg deze zenders niet meer open....

Deze zenders zijn overgeschakeld op een herziene coderingstechniek.

Daardoor zijn ze dus weer beveiligd, het oude systeem was gewoon bekend.

Door de verbeterde beveiliging (op meerdere niveaus), zijn de keys niet meer zomaar door iedereen te achterhalen.

En daarom kun je dus ook niet meer recente keybundels vinden.

Om deze zenders te kunnen zien, moet je dus aan een kaart.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan