Dreambox 7020 en canaldigital kaart

D

delta67

Hoi Ieder1,

ben een beginner met de dreambox ( net gekocht ) wat mijn vraag is waar kan ik zien of mijn originele canaldigital kaart te lezen is via de cardreader van de dreambox krijg ik geen enkele informatie ( en ja chip staat naar achter en beneden ) ;P . voorheen een Xtreme ontvanger gehad daar werkt wel op aangezien ik de kaart opnieuw moet activeren .. dus mijn waar moet ik dat doen.

Alvast bedankt!!

Mvg Harrie!

Hoi Delta67 en welkom bij Satellite Fun.

De canal Digitaalkaart kan gelezen worden door de Dreambox, je hebt hem er inderdaad goed in zitten.:tong:

Maar heb je nog het originele image er in zitten van Dream? Zoja, dan durf ik niet te zeggen of dat gewoon zomaar werkt, volgens mij niet.

Heb je een ander image, dan kun je de CCcam emu installeren, dat werkt het gemakkelijkst en die herkent de kaart ook meteen zonder apart dingen te hoeven instellen.

Hoi BT,

Aan de dreambox heb ik niks veranderd of gepatched .. vanaf het begin kon hij hem niet lezen .. ik dacht probeer hem in de xtreme en ook in de hyundai 1000ir ( met magic module ) op de laatste 2 werkt hij wel .. misschien een domme vraag maar waar haal ik de CCCam weg moet ik die downloaden .. ?

Groetje harrie!

Hoi delta67.

Als je dit wil doen, heb je 2 keuzes.

De eerste is om de kaart in een module te stoppen, wellicht die magic module (als dat een CI exemplaar is) en die in je 7020 te doen.

Dan is er nog geen garantie dat het zal werken (dat ligt aan een aantal factoren), maar het is altijd te proberen.

De tweede vergt wat meer diepgang.

Je moet dan eerst de ontvanger softwarematig aanpassen en er een zogenaamde image inzetten.

Het is dan ineens net of je een heel andere ontvanger hebt (en das ook zo alleen is de hardware wel hetzelfde).

Daar zijn heel veel keuzes in, en dus is het een goed idee je daarin in te lezen.

Verder moet je weten dat de ene dreambox niet de andere is dus ook weer inlezen.

Pas als je een alternatieve firmware ("software") in je ontvanger hebt gezet, is het zinvol om achter een CCcam of een van de vele andere keuzes daarin te gaan.

Laat je niet teveel afschrikken door dit verhaal, maar zorg er wel voor dat je goed beslagen ten ijs verschijnt (lezen dus).

Je kunt hier op het Satellite FUN Board veel informatie over dit onderwerp vinden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan