Dreambox 7020 netwerk probleem (1 richtingverkeer)

C

compuinfoto

MIjn dreambox wil met mijn nieuwe router niet streamen. Met ftp ( dcc) zie ik dat ik wel een file naar de db kan sturen maar andersom werkt niet. als ik mijn oude telfort modem router ertussen zet werkt het wel. verder met alle ander pcs en routers ( 3 geprobeerd ) niet. Kan het zijn dat de dreambox een mac uitleest van de modem en daardoor aleen met die wil werken?

Ook met een direct verbinding crosskabel werkt het een kant op en niet terug. dat is juist heel vreemd omdat hij via de telfort modem wel werkt.

Hoe kan ik een terug naar fabrieksinstellingen doen om een firmware update te doen? of heeft dat geen zin aangezien ik al een nieuwe image erop heb gezet?

Lijkt me de laatste optie om het te proberen.

Laatst bewerkt:
Hoe kan ik een terug naar fabrieksinstellingen doen om een firmware update te doen? of heeft dat geen zin aangezien ik al een nieuwe image erop heb gezet?

Lijkt me de laatste optie om het te proberen.
Hier staat een handleiding.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=11153

Maar zonder netwerk gaat dat niet lukken.

Als je dcc aan zet zijn de aansluitingen allemaal groen?

En als je een crosskabel gebruikt geef je dat ook aan in dcc?

Heb je echt weinig ervaring met de dreambox kijk dan ook eens bij handleiding op luxsat.

Die handleiding is wat uitgebreider.

Bedankt voor je antwoord. heb best wat inzicht in netwerken en heb inderdaad crosskabel aangeveven. met een ftp gaat het signaal, echter steeds 1 kant op, behalve via de oude ( gaat weg ) telfort modem router. totaal onlogisch uds.

2 laptops,3 routers en diverse software geprobeerd.

Chris

iemadn enig idee hoe het kan dan via ftp de communicatie maar alleen van laptop naar dreambox werkt en iet anders. daarom kan ik ook niet streamen, maar wel bv kanalen vanaf pc uploaden naar dreambox

ip staat goed

via DHCP krijgt db IP

zit aangesloten via router

vroeger via modem router werkte het wel

Hoi compuinfoto.

Zoals je ziet, heb ik je tweede onderwerp in het eerste geïntegreerd.

Het is niet de bedoeling om een tweede onderwerp met in feite dezelfde vraag te starten wanneer je twijfelt of het onderwerp niet duidelijk genoeg is of dat je misschien niet genoeg aandacht op jouw vraag trekt.

Omdat ik denk dat ik je motivatie wel kan volgen, pas ik gelijk de onderwerpregel wat aan.

Je conclusie dat je beperkt bent tot eenrichtingsverkeer, lijkt mij niet helemaal te kloppen met de door jou gestelde feiten.

Wanneer je bijvoorbeeld een IP toegewezen krijgt, bewijst dat dat er wel degelijk tweerichting verkeer is.

Je box moet namelijk bijvoorbeeld een DHCP aanvragen, en de DHCP server zal er dan eentje toewijzen.

Wanneer je FTP't, dan moeten daarvoor ook bits heen en weer.

Das alleen al vanwege het inloggen noodzakelijk.

Je box doet niet aan MAC-adres-exclusiviteit, ik heb nog nooit van iets dergelijks gehoord behalve van internet providers die dat doen.

MAC spoofing met je router lost dat overigens direct op.

Er moet echt iets anders aan de hand zijn.

Heb je al geprobeerd om je nieuwe router hetzelfde IP adres te geven als de oude Telfort router ?

Hoe heb je de andere netwerk instellingen in je box staat (dus behalve IP en netmask)?

echter steeds 1 kant op, behalve via de oude ( gaat weg ) telfort modem router. totaal onlogisch uds.
Naar mijn idee klopt je verhaal over eenrichtingsverkeer wel. Het ligt er namelijk aan wat je aan het doen bent. Inderdaad is het zo dat als je een ip van je router of modem krijgt dat er tussen Dream en router wellicht wel 2-weg verkeer plaats vindt of slechts deels, maar dat wil nog niet zeggen dat daarom ook alles 2-weg werkt.

Als je dus wel bestanden richting Dream kunt versturen maar niet kunt ontvangen is er toch echt wel sprake van eenrichtingsverkeer.

Als ik daarbij dan lees dat alles wel goed gaat zo gauw je de Telfort modem/router er tussen hangt, lijkt het me toch een netwerkprobleem met je nieuwere modem/router.

Temeer daar je schrijft dat het probleem zich met de andere pc's ook voor doet.

Kan het zijn dat de dreambox een mac uitleest van de modem en daardoor aleen met die wil werken?
Kort antwoord: neen.

Welke provider en welk merk en type modem heb je en als het alleen een modem is, welk merk en type router heb je er achter hangen nu?

Bedankt voor het samenvoegen van het probleem.

Op dit moment heb ik UPC als kabelinternet. Hoewel ik die logischerwijs eerst de schuld gaf is dit toch niet correct.

Ik heb de modem losgekoppeld van de router en dus alleen router met pc en db geprobeerd. hiermee sluit ik upc uit

Ik heb inderdaad wel tweerichtingsverkeer, maar 1 kant volle snelheid en 1 kant zeeeeeer traag. Als ik dreamview ( of webtv) start heb ik na 3 minuten 1 stilstaand beeld om een idee te geven.

Ik heb er nu een airport extreme achter hangen, maar heb ook een linksys BEFSR41 router thuis en zelfde probleem. ben in de winkel een nieuwe snelle linksys wezen halen maar ook dit zelfde resultaat. die laatste is weer terug.

Aangezien ik ook met een directe verbinding crosskabel met dcc hetzelfde heb zou je zeggen dat de dreambox netwerkpoort defect is. echter indien ik hem aan het oude telfortmodem router hang sluit dit het weer uit

Conclusie op dit moment: hij praat alleen met modem router van telfort.

IP sadres db wordt goed ingelezen, poort staat op 80. zie nog wel een tab NGRAB, daar heb ik echter nog nooit iets mee gedaan.

Jullie zien, erg lastig en zit er zelfs over te denken een nieuwe ( VU+ ) te kopen, echter realiseer me dat dat niet gegarandeerd dat het dan wel werkt.

Chris

Ik heb zelf ook een 7020 en dit nog niet meegemaakt.

Dus ook niet direct een oplossing.

En ik weet ook niet wat je er allemaal mee doet.

Heb je hem ook al eens voor zien van een nieuwe image?

Ik weet niet of dit wat uit haalt maar niet geschoten is altijd mis.

Ja heb er ook een nieuwe image opgezet. NU Pli. verder niks byzonders, gewoon router eraan en pc en iet werken,. kabels terug naar telfort ( die weg gaat ) en hoppa werken. Het zal toch niet zo zijn dat er nu tussen de db en de router een crosskabel moet omdat ik eerst router modem los had.

Laatst bewerkt:
Dat laatste van de crosscable is in ieder geval niet zo.

Routers maken standaard zelf al de kruising die noodzakelijk is tussen twee computers, en eventueel kunnen ze zelf vaststellen of er een cross of straight cable in gebruik is.

Je noemde eerder dat je wel iets van netwerken afweet.

Je zou op je pc ook eens een netwerk analyse programma kunnen installeren zoals Ethereal.

Dat programma laat alles zien wat je PC kan zien in het netwerk.

Je kunt er zelfs zien wat er in de (data-)pakketjes zit.

Wellicht kun je zo door beide netwerken (Telfort / nieuw) te bekijken, zien wat er allemaal veranderd.

Heb je overigens zelf de tussenkabel gemaakt die je gebruikt (waarbij de zaak het niet doet)? Er is ook nog een mogelijkheid dat die kabel ook niet lekker is, temeer daar het met meerdere routers niet wenst te werken.

Daarnaast is er nog een optie "enable network fix" bij veel DM7020 firmware, vanwege de oudere types met netwerkkaart problemen. Heb je die aan staan? Dan zet die eens uit (of omgekeerd), vaak wil dat ook nog wel eens verschil maken.

Kabel heb ik ook aan zitten denken maar die moet goed zijn want in 1 geval werkt hij wel.

Ik heb hier al wel 10 soorten routers er tussen gehad maar het werkte altijd.

Met het leggen en monteren van utp kabel moet je wel voorzichtig zijn.

Als je aan de utp kabel i.p.v dreambox een PC hoe is dan het data verkeer met je andere pc.

Bedankt voor de reacties.

De situatie is met kabels dezelfde met het telfort modem router als de nieuwe situatiew. Zelfde plek zelfde kabels

De optie: enable network fix ken ik nog niet, moet eens gaan zoeken waar die te vinden is. aangezin ook de morotsturing van de dreambox niet meer werkt heb ik alsnog toch maar besloten een VU+ te gaan kopen.

en dan de dreambox maar te verkopen voor een liefhebber .

Bedankt coor het meedenken

Chris

Motorsturing voor de Dreambox werkt niet meer? Ook daar zijn denk ik wel oplossingen voor, vermoedelijk een opgeslagen motor positie die roet in het eten gooit, zou niet de eerste keer zijn.

Opgeslagen motor positie, zou dan toch na nieuwe image weg moeten zijn ?

Chris

Ja dat klopt. Tenzij de nieuwe image er een waarde in zet, hoewel dat niet gebruikelijk is.

Maar dan zou ik meer info moeten hebben, zoals of de motor eerst wel gewerkt heeft, of hij Usals ondersteunt, welke motor het is en hoe de instellingen in de motor setup zijn.

Het kan natuurlijk ook dat de Dreambox echt iets heeft en gemaakt zou moeten worden, maar persoonlijk heb ik nog nooit een combinatie van die problemen zo meegemaakt.

Denk dat de aansturing motor echt defect is, dat is al een paar maanden. tot vorige week de overgang UPC is dus ander probleem. lees dus in forum iemand met zelfde probleem. De motor in de winkel geprobeerd en die werkt gewoon goed.

Chris

Welk merk en type heb je dan?

Als je er een nieuwe image moet je dit allemaal in stellen doe je dat niet wordt de motor ook niet aangestuurd.

Heb je nog gekeken op luxsat bij handleidingen want dan kom je dit allemaal tegen.

Allemaal bedankt voor het meedenken, maar ik heb ondertussen een VU + HD besteld.

Ga er vanuit dat ik er dan op vooruit ga en de problemen de werled uit zijn.

De motorsturing is echt defect, in de winkel gechecked.

Chris

Oke prima, veel succes alvast met de VU, ben benieuwd naar de ervaringen met dat toestel!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan