dreambox 7020 s kapotte tuner

L

lucasrink

De tuner van mijn dreambox is kapot, ik heb hem nu via een hele ouwe Samsung ontvanger draaien en kan wonder boven wonder cardsharing doen maar opnemen naar de harddisk van programma's is mij nog niet gelukt heeft iemand hier een oplossing voor? Als ik probeer op te nemen krijg ik de melding dat de tijd niet goed staat ?

Je laat de Dreambox draaien via de Samsung? Dat vind ik interessant, zo'n opstelling verdient echter wel wat meer uitleg over hoe je dat gedaan hebt want ik begrijp er niets van.:)

Heb je al gecontroleerd of de tijd op de Dreambox wel correct staat ingesteld?

Verder zou ik het zelf ook niet weten met een defecte Dreambox, behalve misschien de opnames op je pc maken. Er is een handleiding in onze handleidingen sectie te vinden omtrent hoe je dat kunt doen.

Dat is inderdaad mogelijk.

Wanneer je ontvanger een defect heeft in de aansturing van de LNB (das dus eigenlijk geen fout van het tuner blikje maar van de aansturing door de box), dan kun je een truuk toepassen.

Hiervoor moet je zowel je defect ontvanger bedienen, als ook de werkende ontvanger.

Die werkende ontvanger moet over een doorlus aansluiting beschikken.

Bij de defecte ontvanger moet je de LNB voedingsspanning uitschakelen voor zover daar het defect niet in zou zitten.

Deze defecte ontvanger sluit je dan aan op de doorlus-uitgang van werkende ontvanger.

Deze defecte ontvanger zal nu die band ontvangen die de werkende ontvanger heeft geselecteerd.

Wil je dus bijvoorbeeld naar de Olympische spelen op Ned.1 kijken, zet je je werkende ontvanger op een Nederlands kanaal (= horizontaal hoog), en op je defecte ontvanger kun je dan alles wat ook horizontaal hoog is op de gekozen satelliet zien.

Mogelijk dat je wel een wat zwakker signaal hebt waardoor het niet helemaal vlekkeloos zal zijn, maar de kans dat dit zal werken is nagenoeg 100 %.

Ohja, sorry maar bij deze alsnog welkom op Satellite Fun!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan