P
parabolica
Even een vraagje over een vreemd maar vervelend probleem.
Een kennis van mij heeft een Dreambox 7020s die bij een scan veel kanalen overslaat. Het lijkt zich vooral bij de horizontale freq voor te doen.
Het doet zich zowel voor bij een PLI Jade en Nabilo darkstar image.
Zo vindt hij op astra 19e de Nederlandse kanalen niet.
Bij een scan vindt hij nog geen 980 kanalen.
Op astra 28.2e lockt hij wel op bijv. Rede Record maar geeft geen beeld.
Zet ik er een kanalen lijst in dan heb ik 95% ontvangst op astra 19e maar geen signaal op de Nederlandse kanalen maar wel op een andere transponder in dat pakket.
Zet men een andere box op zijn opstelling dan pakt deze box wel signaal op de Nederlandse kanalen.
Sluit ik de 7020 aan op mijn opstelling dan werkt ook alles gewoon?
Nou weet ik dat de dreambox kritisch is op de transponders met een slechte opstelling maar kan het zijn dat de (Philips) tuner defect is?
Grt Parabolica.
Een kennis van mij heeft een Dreambox 7020s die bij een scan veel kanalen overslaat. Het lijkt zich vooral bij de horizontale freq voor te doen.
Het doet zich zowel voor bij een PLI Jade en Nabilo darkstar image.
Zo vindt hij op astra 19e de Nederlandse kanalen niet.
Bij een scan vindt hij nog geen 980 kanalen.
Op astra 28.2e lockt hij wel op bijv. Rede Record maar geeft geen beeld.
Zet ik er een kanalen lijst in dan heb ik 95% ontvangst op astra 19e maar geen signaal op de Nederlandse kanalen maar wel op een andere transponder in dat pakket.
Zet men een andere box op zijn opstelling dan pakt deze box wel signaal op de Nederlandse kanalen.
Sluit ik de 7020 aan op mijn opstelling dan werkt ook alles gewoon?
Nou weet ik dat de dreambox kritisch is op de transponders met een slechte opstelling maar kan het zijn dat de (Philips) tuner defect is?
Grt Parabolica.