Dreambox 7025 "Nederlands" maken

C

cor1947

Ik heb een Dreambox 7025 (twin-tuner), afkomstig uit Duitsland (nieuw gekocht). Met een geldige CanalDigitaal kaart krijg ik echter geen enkele Nederlandse zender. Zelfs zenders als ARD en ZDF laten het afweten. Wel bv. ZDF-neo of andere ongecodeerde zenders.
Hoe krijg ik die Dreambox ?Nederlands?..? En geschikt voor CanalDigitaal dus ?
Ik heb een Duo-LNB, de 2 tuners zijn doorgelust. Momenteel dus nog slechts 1 coax-kabel naar de Dreambox.
Met een PC kan ik redelijk overweg en kan de Dreambox aansluiten op een thuisnetwerk. Ik weet echter niets af van Linux.

In het forum lees ik allerlei termen die me totaal niets zeggen :
Skin ? image ? Cccam - Enigma1 ? Enigma2 ? DiSEqC bv.
Daarnaast instel-aanwijzingen als ?multiboot? ( is Dreambox dan een PC ?) of
Tuner2 op doorgelust zetten ( ik zie bij mij nergens zulke optie gegeven zelfs).

Voor bovenvermeld probleem dus hulp gevraagd. Maar dan wel erg graag : h??l begrijpelijk voor me.
Bij voorbaat dank !
 
Hallo Cor,
Op enkele uitdrukkingen kan ik je antwoorden,en als ik het fout zeg,zullen er zeker strengere boordleden zijn,die mij verbeteren...:
De Dreambox is een op linux gebaseerde computer.
Enigma 1 is een ouder programma,dat digitaal niet ondersteunt,en dus weinig meer gebruikt wordt,in tegenstelling met enigma 2.
Disecq switch is een schakelaar,waarop je meerdere lnb?s op kunt aansluiten,met een uitgang naar je ontvanger.

Om je ontvanger klaar te maken voor je Ned kaart,moet je bijv cccam op je dream zetten.
Dit is even ingewikkelder,en ik hoop voor je,dat iemand,die beter met deze materie bekend is,je hiermee op weg helpt.
Er zullen zeker ook threads zijn,die dit al behandelen,dus zoeken...
Gr.George
Misschien wonen er sat experts bij je in de buurt,die je kunnen helpen????
 
Als je even verder scrollt op deze site,vindt je de afdeling dreambox,en daarin ook info over jouw 7025.Gr.George
 
Zelfs zenders als ARD en ZDF laten het afweten
In dat geval vraag ik me af of de afstelling op de Astra 1 satelliet op 19.2 oost wel goed genoeg is. Beide genoemde zenders zijn namelijk FTA oftewel vrij te ontvangen zonder kaart. Daar heb je dus totaal niets voor nodig behalve een goede zenderlijst en fatsoenlijk signaal.
 
Thnx Marie, ik zal zekers gaan spitten hier... Maar een "expert in de buurt" zou geweldig zijn. Want veel info op dit forum gaat toch steeds er vanuit dat men bekend is met de materie. Black Tiger's stelling ga ik niet vanuit, daar de coaxkabel is doorgelust naar een 2e (Thomson) ontvanger, en die geeft perfect beeld van ARD en ZDF en vele andere FTA-zenders.
m.vr.gr.
 
We hebben je bericht verplaatst van de helpdesk naar het dreambox7025 gedeelte.

Probeer eerst CCcam 2.2.1 te downloaden en dan die te installeren op je dreambox. Dat installeren is image afhankelijk; wel is het zo dat voor de dm7025 je het bestand CCcam.mipsel nodig hebt, dat je meestal als CCcam (dus zonder extensie) op je dm7025 moet zetten. We weten niet welke image je hebt, dus wat dat betreft kunnen we je niet verder helpen.

Per image is er soms een "CCcam.ipk" bestand, in welk geval je het ipk-bestand kopieert (via FTP) naar /tmp op je dm7025 en dan via telnet installeert (opkg install /tmp/enigma2-plugin-extensions-cccam*); in dit laatste geval hoef je verder niets anders te doen dan je eigen configuratie te gebruiken.

De volgende bestanden zijn (vaak) nodig op je dm7025:

/etc/CCcam.cfg
/etc/CCcam.channelinfo
/etc/CCcam.providers
/etc/CCcam.prio
 
Mijn dank eendenteam... maarrrr.. wat is een image..??? en hoe weet ik welk ik heb..? Ennehh.. het moge duidelijk zijn dat de rest ??k (helaas) abacadabra is.. FTP ken ik, maar all??n naar een website toe, met wachtwoord, vaste gegevens enzo. Van de Dreambox heb ik echter toch niets..?
Ik denk echter dat het zinvoller is als er een welwillende 'kenner' is die me wil helpen. Zo ca. 100 Km rond Eindhoven Tilburg.. en ik kom. Dus ik zoek iemand die mijn Dreambox 'Nederland-ready' kan maken. Iemand..?
b.v.d. Cor1947
 
Ojee als je bijna niets van een dreambox en het besturingssysteem af weet wordt, is er nog al wat te doen. We zijn echter allemaal zo begonnen. Veel lezen want er is genoeg over geschreven.

Je wilt een soort priv? college over het functioneren van een dreambox e.d.
Maastricht ligt buiten de door jou opgegeven "lijn". Misschien is Zundert voor jou aanvaardbaar ;)
Bloemen en chocolade hebben ze daar zat, dus je zult - in voorkomend geval - wellicht iets anders mee moeten nemen
 
De lijn Zundert heeft op dit moment helaas erg weinig tijd. ;)
 
:)) Dat lezen is het probleem niet.... Het begrijpen een h??l ander verhaal. En ja, simpel gesteld.. ik weet dus vrijwel niets af van besturingssysteem, en alle forum-antwoorden zijn dus voor 99% onbegrijpelijk vakjargon voor me. Ik ben al blij dat ik enigszins begrijp hoe satelliet-TV werkt.
Jammer van Zundert.. het land 'mijner vaderen'.. :)
Ik gaf een lijn aan van 100 Km.. maar dit is geen 'harde lijn', dussss.. van origine Limburger, zou Maastricht zekers acceptabel zijn. En aangezien ze daar al genoeg vlaaien hebben.. zullen Bossche Bollen het leed voor hen waarschijnlijk wel verzachten.
Alle gekheid op een stokje, ik zou dus uitermate geholpen zijn met hun hulp.
M.vr.gr.
 
Black Tiger's stelling ga ik niet vanuit, daar de coaxkabel is doorgelust naar een 2e (Thomson) ontvanger, en die geeft perfect beeld van ARD en ZDF en vele andere FTA-zenders.
Vreemd dat je dan niet van die stelling uit gaat want in die stelling stond ook dat het mogelijk aan de zenderlijst lag. Een andere oorzaak behalve een defecte tuner is er niet.
Want als je het signaal doorgelust heb naar je andere ontvanger en die doet het wel, dan zit je dus op de Astra en wordt dit signaal ook door je Dreambox gejaagt en moet deze dus wel op de juiste satelliet en juiste polariteit staan anders werkt dit doorlussen niet.

zou Maastricht zekers acceptabel zijn
In dat geval wil ik je best proberen te helpen doch phoe Bossche bollen? Nee dank. Als je daarmee komt doe ik de deur op slot.:biggrin:

Maar voor een paar Nogatientjes ben ik wel te vinden. Ook bonbons met drank er in vallen in de smaak dus dan heb je al wat idee?n mocht je interesse hebben om deze kant uit te komen.;)
Zoja, dan stuur me even een mail op mijn email adres want ik verschijn erg onregelmatig alhier.
 
Even "Off Topic":Wat is er mis met die bollen???Dat ze uit Den Bosch komen???

Kleine hint:In Den Bosch staat een kapitale bierbrouwerij...Zou dat niet een probleem al oplossen???
Sukses ermee,gr.George
 
Doe je dan de deur ook op slot voor worstenbrood?

Cor1947, over een paar weken heb ik vakantie, en is jou probleem dan nog niet opgelost dan zullen we eens kijken wat we kunnen beteken voor jou. ;)
 
@Marie: Is niks mis mee behalve dat ik ze me een beetje tegen gegeten heb, ben er geen fan meer van.;)
Enneh... nee bier drink ik ook niet, hooguit Westmalle Dubbel, maar ik had al aangegeven welke "lieverbroodjes" er op mij van toepassing waren.:)
@freggel1: Nee maar ik ga niet handelen aan de deur.:biggrin:
 
Black Tiger;216081 zei:
@freggel1: Nee maar ik ga niet handelen aan de deur.:biggrin:

Ja duh, ik dacht 1 van de laatste keren dat ik bij jou was dat er toch wat verhandelt werd?

Ohnee wacht dat was aan het keukenraam... :stupid:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan