Dreambox 8000 en "Usuals"

C

chrisjan

Heb de "Usuals" ingesteld in mijn Dreambox 8000 met juiste coördinaten van Lattitude N 51.187 en Longitude O 3.210(voor Brugge) en toch moet ik steeds via de "rotor-instellingen " STEEDS mijn rotor bijstellen...ook al sla ik steeds de juist positie op...Is dit normaal of doe ik iets fout?.....

1000 x thanks

Het heet niet Usuals maar Usals.:)

Is verder niet erg maar ik denk dat hier je probleem ligt:

ook al sla ik steeds de juist positie op...Is dit normaal of doe ik iets fout?.....
Ja, als je Usals gebruikt moet je net geen posities meer opslaan dan moet alles vanzelf prima werken zonder dat er nog opgeslagen posities aanwezig zijn, die moeten er allemaal uit anders blijf je problemen houden.

Werkt het dan nog niet goed dan is de motor niet optimaal afgesteld. In dat geval eerst met de Dreambox naar het nulpunt laten draaien en dan opnieuw afstellen.

Oke goed maar welke procedure toepassen voor het "afstellen"?...Dus eerst alles(usals) weer terug wegdoen en herbeginnen?...thanks

Laatst bewerkt:
De Usals kun je laten staan, hoe je afstelt is al meerdere malen besproken op dit forum.

Je draait met je afstandsbediening de schotel naar 0. Bij de 7xxx serie is dat via het motor setup menu. Hoe je dat met de 8000 doet weet ik niet, zo'n ontvanger staat hier niet. Anders hang je even een 7000 er aan en draai je daarmee naar het nulpunt.

Daarna goed de schotel afstellen, als ik het goed heb stel je die af op 5 oost. Echter niet links of rechts draaien met de schotel, alleen naar boven en naar beneden bij het afstellen.

Moet je links of rechts corrigeren, dan moet je het geheel, dus incl. motor draaien.

Als dat gebeurt is dan zou het goed moeten zijn.

Wat bedoel je met "schotel afstellen"?...dus eerst op de O-positie brengen...oké, maar HOE naar 5°OOST gaan?De schotel en gans de motorblok op de mast naar 5° draaien?...en dan de elevatie bewerken?....

thanks

Laatst bewerkt:
Chrisjan, gebruik a.u.b. niet de quote knop, ik moet het steeds weghalen want volle berichten quoten is eigenlijk not done, zeker niet als het antwoord er onder staat.;)

Om antwoord op je vraag te geven, inderdaad de schotel en gans de motorblok, dus het geheel naar die positie draaien en daarna de elevatie doen.

Dat stond er ook bij:

Moet je links of rechts corrigeren' date=' dan moet je het geheel, dus incl. motor draaien.[/quote']

Laatste reply's even weggehaald en per pm gedaan, werkt wat handiger met die dingen.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan