Dreambox 8000 en videobestanden van af een NAS

R

RexKom

Beste sat vrienden,

Ik heb een dreambox 8000 en probeer van af mijn Nas (Synology DS209+) een video bestand af te spelen op de Dm 8000.

Ik heb mijn Nas gemount en de map video met zijn ISO films is te zien en wordt ook af gespeelt via het menu DVD van de DM 8000 waar ik deze map kan kiezen of CF, HD enz.

Maar er staan ook MKV, AVI en andere video bestanden op en deze worden niet afgespeelt en zijn daar ook niet zichtbaar.

Wat doe ik niet goed, of moet ik hiervoor nog een plugin laden.

Er staat ook VLC op maar dat doet denk ik niets, je verwacht net zoals op je pc dat je daar dan bijna alles mee kan afspelen maar dat werkt op de DM 8000iets anders dan je verwacht denk ik.

De Firmware die ik gebruik in de DM 8000 is Nabilosat Enigma2 Black Hole v0.11.

Films staan niet op de interne HD van 750Gb maar op de NAS

Wat doe ik fout, wat moet ik nog laden aan software, of maak ik een denk fout en kan dit niet.

Groet, RexKom

Hoi Rexkom en welkom op Satellite Fun.

Om de avi's te kunnen afspelen moet de divx geactiveerd zijn. Nu weet ik niet hoe je de zaken voor elkaar hebt gekregen.

Zelf heb ik middels mijn Dreambox 7000 met Nabilo de VLCF (let op de extra F) fixed van Nabilo er in zitten. Dan op de PC ook VLC, doch niet de laatste versie. Het probleem is namelijk dat de maker van VLC niet de gegevens doorgeeft aan de maker van de plugin voor de Dreamboxen.

Daardoor is de laatste Dreambox plugin niet meer compatible met de laatste versie VLC voor de PC. Geadviseerd wordt op VLC 0.86a te gebruiken, bij mij werkt 0.86c ook nog.

Volgens mij was er ook nog een kleine wijziging noodzakelijk in een xml bestand om die avi (divx althans) te laten zien, vlcf.xml of zoiets als ik me niet vergis.

Misschien kun je hier al iets verder mee?

Bedankt voor je reaktie,

Ben zelf ook nog verder gaan zoeken en ben achter het volgende gekomen.

VLC heeft een probleem met het formaat " undf " dit kan audio of video zijn binnen een MKV bestand.

Bij mij is het video formaat binnen het MKV bestand dus VC-1, VLC kan alleen H264 aan in het formaat 720P maar bij H264 in het formaat 1080P gaat het fout en dit komt b.v.b. van een Blu-ray af omgezet in MKV.

Nu dus maar hopen de de jongens van VLC hier wat aan gaan doen.

Met mijn popcorn 110 is het geen enkel probleem, maar die staat er om bekent dat hij veel formaten aan kan.

Groet, RexKom

VLC heeft een probleem met het formaat " undf "
Is dat echt een formaat? Ik dacht dat dit gewoon gebruikt werd als afkorting van het Engelse woord "undefined", maar ik kan het uiteraard mis hebben.

Overigens ook bedankt voor het mededelen van je bevindingen, want Blue-Ray is echt op aan het komen en HD al zo'n beetje aan het integreren, dus aldoende leren we weer bij v.w.b. VLC mogelijkheden. Ondergetekende in elk geval wel.:)

Inderdaad hopen dat VLC daar wat aan gaat fixen en de makers van de VLC plugin ook de benodigde informatie krijgen om de plugin ook up2date te maken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan