DREAMBOX en ASTRA 23,5

C

chrisjan

Heb problemen bij het inbrengen van de nederlanse kanalen(zoals Het Gesprek ea...)op ASTRA 23,5°....Zou ze graag in mijn "settingslijst van Hannibal" willen brengen.....Maar Hoe zou dit komen dat dat niet lukt?....

1000 x thanks

Ik weet niet waarom dat niet lukt, het is me ook niet bekend of je DreamboxEdit of Dreamset gebruikt maar normaliter zou dat makkelijk moeten kunnen.

1.) Je haalt de settingslijst met Dreamboxedit naar je pc.

2.) Je klikt rechts op het boeket waar je de zenders in wilt hebben, in de tweede kolom van rechts zie je dan alle zenders die daar nu al in zitten.

3.) Je zoekt in dat grote linker vlak de gewenste zenders die je wilt verplaatsen.

4.) Je sleept gewoon die zenders met je muis (linker muisknop ingedrukt houden) naar de gewenste positie in de tweede kolom van rechts. Kopiëren en plakken kan overigens ook.

5.) Klik op opslaan en stuur dan de zenderlijst weer via ftp terug naar je Dreambox.

Denk er aan om op "Reload settings on Dreambox" te klikken (bovenste knop rechts in het FTP vak als je ze zenderlijst weer terug wilt sturen) en wacht die procedure rustig af.

Wil je het echt goed bewaren, zet daarna je dreambox middels de afstandsbediening uit.

Dus menu -> uitschakelen -> nu uitschakelen of in het Engels Menu -> shutdown -> shutdown now.

En daarna weer aanzetten en dan moet het goed zijn.

Lukt het niet beschrijf dan even om welk type Dreambox het precies gaat en wat je precies doet.

Bij een 7000 kan het wel eens mis gaan, in dat geval is vaak een factory reset en opnieuw even de zaak configureren voldoende.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan