Dreambox en draadloze telefoons!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Al sinds een paar dagen werkte er bij mij een paar kanalen niet goed meer, de "BER" sloeg ook uit...

En al snel denk je dan aan de schotel die wellicht vergaan is.

Aan die schotel de lnb vervangen kabels nagekeken, en opnieuw uitgericht, maar nld 1, 2 en 3 bleven blokken, ookzo film 1.1, 1.2 maar 1.3 niet???

Dus daarna kanalenlijst nagelopen, en er kwamen wat errormeldingen, dus lijst vernieuwt maar geen resultaat...

Daarna gekeken of het wellicht aan ccam lag of mgcam of newcamd, maar niets van dit alles verbeterde het beeld...

Dus alles klaargemaakt om er een anderew image in te doen, en terwijl ik aan de dream bezig was, stootte ik tegen de telefoon die daar al meer dan een jaar naast staat, en verrek het beeld werd ineens beter.

Ikke mezelf dus nu een blauw oog geslagen, heb je eens een daggie vrij en dan ga je er zo mee om? :stupid:

Maar afijn, voor een ander dus weer eens de herhaling, als iets niet goed werkt, staat er iets draadloos in de buurt?

Wist dat een aansteker ook kan storen?(piezo)

Vr.gr. Janblues

ja maar alleen als je hem gebruikt en dat is maar effe het knalletje van die vonk is zeer kortstondig.

Met een piezo wek je onder de druk een enorme piekspanning en dat is wel degelijk een stoorbron van je welste

Hier hebben we dus ook niets aan!

Nee is nep, stickers kunnen niet beschermen tegen straling.

Ook geen loden stickers, hahaha!

Grtz.

Kilroy;194738 zei:
Ook geen loden stickers, hahaha!
Haha da's een goeie; zet je dreambox in een kooi van Faraday en je hebt geen stralingsproblemen meer. Je moet dan wel iets verzinnen voor je AB ;)

Overigens van die telefoon kan kloppen maar dat geldt - dachten we - alleen voor DECT telefoons.

Dect telefoons kunnen de veroorzaker zijn maar vergeet ook niet draadloze routers en video bewakings apperatuur.video/audio zenders. er komen steeds meer signalen buitenshuis die gebruik maken van z.g.n 2.GHZ frequenties.

Of iemand straalt in joun brandpunt van schotel vanuit een flat met een WiFi antenne met 11dbi versterking.:biggrin:

Vroeger deed ik dat ook wel eens voor het politie gebouw goeide ik een fm zenderje op 86.900 mhz afgesteld op 9vlt batt.en het duurde niet lang of de R.C.D Stond ook voor de deur. maar tja de jeugd doet het tegenwoordig iets anders.:gun: zoiets.

Als je storing houd ff de radiocontroledienst bellen. wel ff het illigale(mits je hebt) even in de bere putte stoppen. dat zeiden ze hier vroeger als het niet vertrouwt was in de ether. dan zeiden we ik ga er mee stoppen. ik stop hem in de bere putte. vertaald (varkens strontput)

Succes. Freggel.

Grtz/

Toch blijf ik het persoonlijk een beetje vreemd vinden, want de telefoon staat er heel dit jaar naast, en nu ineens deze week begint hij pas te storen.

Dit was dus de reden dat ik hier naar vergat te kijken en het in de schotel ging zoeken.

freggel1;194747 zei:
Toch blijf ik het persoonlijk een beetje vreemd vinden, want de telefoon staat er heel dit jaar naast, en nu ineens deze week begint hij pas te storen.

Dit was dus de reden dat ik hier naar vergat te kijken en het in de schotel ging zoeken.

Nou vreemd nee hoor electronica componenten en vooral hoogfrequenten kunnen instabiel worden. en toevallig net een golfje terwege brengen op een bepaalde frequentie die opgepikt word door een apparaat en werking verstoord gaat worden.

Meenstal is het wel te meten met een spectrumanelyser op welke freq. signalen vrijkomen.

Grtz.

alle electronica onderdelen hebben een aging effect weerstanden condensatoren transistoren gaan in waarden achteruit , meestal is dit niet erg.

Ook temperatuur kan een spelbreker zijn, door temperatuurvariaties kan er een situatie ontstaan dat men in de problemen komt.

En dan niet vergeten vocht luchtdruk etc ook boosdoeners van de meest vreemde verschijnselen.

Als frequenties een beetje gaan hobbelen kun je hiervan last krijgen. Meestal gebeurd dat als frequenties van verschillende apparaten heel dicht bij elkaar in de buurt komen.
Dit gebeurd meer dan je denkt.

Ontwerpen die jaren stabiel zijn kunnen door de toleranties in de komponenten op een gegeven moment zodanige waarden krijgen dat iets niet meer werkt.

Kortom helemaal niet vreemd dat pas na een jaar er storing ontstaat.
Alleen kan ik me voorstellen dat je daar niet zo gauw aan denkt.

Maar gelukkig is alles weer opgelost en kun je weer met je freggeltje spelen als je naar de X-rated favjes kijkt

the matrix;194751 zei:
Maar gelukkig is alles weer opgelost en kun je weer met je freggeltje spelen als je naar de X-rated favjes kijkt

Tja laat ik daar nou net geluk mee hebben.....

:biggrin:

Ach als het goed is is er weer wat nieuw speelgoed onderweg, we gaan Wii,en!!!

Maar daar gaat wel weer een topicje op de juiste plaats over geopend worden, als ik dat ding binnen heb! :banaan:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan