Dreambox netwerk probleem

M

memo0703

Beste,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een dreambox DM500-S/C/T

Nu probeer ik al heel de namiddag om verbinding te krijgen zodat ik dat ding kan flachen maar het wil maar niet lukken

ik gebruik een linksys router en mijn instellingen op de dreambox zien er zo uit:

ip: 192.168.1.109 (zelf toegekent)

netmask 255.255.255.0

type: lan

nameserver: 195.130.129.161 (dit is de dns server die ik op de pc krijg via ipconfig)

gateway: 192.168.1.1 (alsook via ipconfig)

Moet ik ergens nog een andere instelling maken of doe ik iets mis

enable netwerk is aangevinkt

thx

Hoi memo0703 en welkom op Satellite Fun.

Tevens ook meteen gefeliciteerd met je aanschaf.

Je hebt dus een Dreambox500 maar het zal een S zijn, geen S/C/T/ want het zijn geen 3in1 ontvangers en C staat voor kabel en T voor aardse signalen zoals dvb-t oftewel digitenne.

Misschien is het handig om te vermelden op welke manier je de Dreambox wil flashen. Met Flashwizard of met een ander programma en zoja welk programma?

Kun je de Dreambox wel pingen vanaf je computer?

Ik kan de dreambox niet pingen en ik gebruik flashwizard maar als er betere alternatieven zijn ...

Je probleem hoeft niet per se aan je dreambox te liggen, het zou ook iets in je pc kunnen zijn.

Welk besturingssysteem heb je op je pc geïnstalleerd ?

Kijk eens of je (tijdelijk) een firewall kunt uitschakelen.

Kies eens een ander IP nummer, eentje die dichter bij dat van je eigen PC in de buurt zit.

Je router is in ieder geval 192.168.1.1 (de gateway, das de deur naar het internet vanaf jouw lokale netwerk).

Ik zou dus eens zien of je er 192.168.1.25 ofzo van kunt maken.

Zie je overigens op je router of netwerkswitch een lampje aangaan als je de 500 eraan hangt ?

Ja lampje brand en ik denk inderdaad dat het probleem aan men netwerk kan liggen want heb nogal moeten sukkelen om mijn playstation 3 aangesloten te krijgen ook

----- Added 26/10/2008 at 09:41:20 -----

heb juist geprobeerd met ip 192.168.1.25 en de firewall afgezet en geeft nog altijd geen resultaat zelfs pingen gaat niet

Laatst bewerkt:
Welke firmware staat er op de Dreambox, de originele nog? Heeft de momenteel aanwezige software geen DHCP optie? Zoja zou je dat eens kunnen proberen.

Ik ga er van uit dat je pc ook een 192.168.1.xx ip adres krijgt, toch?

Als deze namelijk een 84.x.x.x ip krijgt (van je provider dus) gaat het met deze opstelling niet lukken en begrijp ik ook waarom je problemen had met je playstation 3.

Dus dat is ook nog belangrijk om te weten eigenlijk.

Een andere methode is om de Dreambox gewoon middels een seriele nullmodem kabel op je pc aan te sluiten en te flashen met DreamUp.

mijn pc krijgt inderdaad een 192.168.1.... ip ik ga nu eens proberen met een crossed kabel rechtstreeks op de pc als dit niet lukt ga ik me maar zo een seriele kabel aanschaffen ik laat wel iets weten en ja de originele firmware staat op de dreambox

----- Added 27/10/2008 at 07:25:36 -----

ok via seriele kabelis het gelukt ik heb een originelekaart van tv vlaanderen er staat nu nabilo darkstar 2 op de dreambox hoekrijg ik dezenu werkende ?? ik heb 4 lnb's op mijn schotel staan en heb deze ingesteld

Laatst bewerkt:
Gateway en nameserver moeten alle twee hetzelfde zijn. In jouw geval dus 192.168.1.1

Boets.

Nee dat hoeft niet in dit geval, die krijgt hij van de router en als de router aan de pc ook de externe naamserver geeft, kan hij deze ook voor de Dreambox gebruiken.

Toch kan het geen kwaad om het te proberen.

even voor alle duidelijkheid als ik dhcp inschakel op de router werkt het helemaal niet

Dus dhcp op je router staat ook uit???

In dat geval zou ik zeker ook 192.168.1.1 als naamserver gebruiken.

Daarnaast denk ik dat er dan toch iets mis is met je router of met diverse instellingen op het netwerk zelf als het met dhcp niet meer werkt.

Vandaag nieuwe router gekocht maar het werkt nog altijd niet nochtans zie ik mijn dreambox in de router status page met een ip bij en als ik dan naar dat ip wil pingen gaat het niet please help want ik word zot :)

Dus nieuwe router, dreambox krijgt een ip en je kunt nog steeds niet pingen?

Welke firewall draait er op je systeem en welk operating system (vista of xp bijv.)?

Ben er toch eens benieuwd naar dan. Heb je geen andere pc of laptop om mee te proberen of het daar wel mee lukt?

Jongens waarom zo moeilijk.

Gewoon flashen met nulmodem kabel en dan nog eens pingen.

Het is mij nog nooit gelukt om een dm 500 goed te krijgen met een flash via de router.

Klopt Janblues, maar misschien heeft ie zo'n kabel niet.

Ik noemde de mogelijkheid om te flashen met de nullmodemkabel ook al in post nr. #6 van deze thread.:)

Heb je het progje DCC niet, dan kan je gewoon naar het goeie ip adres laten zoeken

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan