Dreambox start niet meer op

C

Chelsea

Hi duck,

Ik heb even je stappen hier uitgevoerd, maar nu wil mn dreambox niet meer opstarten!!!!!

De wereldbol op mn display blijft maar draaien!

Hoe kan ik dit oplosen??

Mvg

We hebben je bericht per PM ontvangen. Je hebt dus kennelijk geprobeerd een swapfile aan te maken en daarna start de dreambox niet meer op.

De meest voorkomende fout is dat de mensen niet lang genoeg wachten. Het aanmaken van een swapfile duurt nl. wel even, uiteraard wel afhankelijk de grootte van de swapfile.

We kunnen je echter niet concreet helpen, daar ontbreken te veel gegevens voor.

Probeer eens met een seri?le kabel (null modem kabel) een lege image (erase.img) te uploaden naar je dreambox. Daarna de image van je keuze erop en daarna een flash erase.

Als dat gelukt is, kijk dan nog eens goed naar de mogelijkheden van je image, want met de meeste images (b.v. hydra, rudream) kun je via het menu een swapfile op hdd of usb aan laten maken.

Mocht dat alles niet lukken, dus het lukt je ook niet met een seri?le kabel dan zul je de bootloader mogelijk opnieuw moeten laden en daar heb je een jtag voor nodig.

Als het dreamlogo nog verschijnt in de display ,is de bootloader nog intact.Dus moet je hem zonder jtag aan het werk kunnen krijgen op de manier zo als het eendenteam je uitlegt.

_______________________--

toedeledokus

Ik zal zeggen volg de stappen van Duck als het goed heb jij de image Gemini erop zitten .....Of een ander mogelijke oplossings is om die HD even aftekoppelen en daarna met serail kabel de erase image erop dan de normale image erop tezetten zoals Gemini/ Hydra/ SF /Rudream etc...

En vergeet niet op de bovenste knop ingedrukt tehouden tot dat je Flash erase zie staan.

En als dat zover is kan je weer de HD koppelen en Formateren....en je kan hem weer gebruiken...

Groetjes,
Deliyurek007

Goede tip van deliyurek. Altijd als je problemen hebt met opstarten van een dreambox moet je hem eerst "kaal" maken, dus geen HB, geen USB e.d. er in.

Pas als die goed opstart en werkt dan een HD en/of USB aansluiten !

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan