Dreambox Sunray SR4 met een triple tuner

PowerNeet

New Member
Lid sinds
2 jan 2015
Berichten
14
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb een dreambox 800hd se met triple tuner en A8P. Maar ik heb inmiddels openpli 4.0 geinstalleerd met triple tuner. Daarbij heb ik de DVB-S en DVB-T uitgezet. Daarna scannen via DVB-C en ik vind helemaal niks. Ik heb strak frequenties van CAIWAY ingesteld, maar dan vindt ie ook niks.
Voor de rest heb ik niks als sattelite.xml etc. aangepast, want dat hoeft met een trialtuner oe2.0 toch niet ?


Kan iemand me helpen, ben een software ontwikkelaar, maar dit begrijp ik ff niet....

Ben doorverwezen van sattelitefun en moest eens vragen aan @Matrix.

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=14997.0



Frequentie: 554.000 MHZ
Netwerk ID: 2249
Modulatie: 64 QAM
Symboolsnelheid: 6900 KS/s[/font][/size]

[/font][/size]

root@dm800se:/var/volatile/tmp# opkg install trialtuner20b_dm800se_sr4_oe20.ipk
Installing trialtuner (2.0b) on root.
install -
______                _____            _
(_____ \              (_____)_        | |
_____) )____ _____      _  | |_  ____| |_  _
|  ____// ___|___  )    | | |  _) / _  | | | | |
| |    | |    / __/    _| |_| |__( ( | | | |_| |
|_|    |_|  (_____)  (_____)\___)\_||_|_|\__  |
                                        (____/
  Trialtuner driver for OE 2.0 V2.0b
    Homepage: http://www.sim2800.com


Checking for an older version of Trialtuner driver in the system...
Trialtuner was not found in the system
Proceeding to installation...
Configuring trialtuner.
post installation checking module..
/lib/modules/3.2-dm800se/extra/nim_sockets.ko
File found.. perfect!!


/lib/modules/3.2-dm800se/extra/trialtunerdriver.ko
File found.. perfect!!


Reboot the system in 5 sec.


Broadcast message from root@dm800se (pts/0) (Thu Jan  1 01:15:31 1970):


The system is going down for reboot NOW!
root@dm800se:/var/volatile/tmp#
 
Helaas kan ik niet hulp bieden op dit moment mijn laptop is gisteren verziekt door een zeer vervelend uw pc is geblokkeerd. Alle info is kwijt.
Die triple tuner werkt niet.
Ik dacht dat versie 1.3 wel werkt maar met haperingen.
Beter is open pli 4.0 te installeren en dan een fake satelliet te defini?ren.
Maar dan moet je eerst in de sattelites.xml de frequenties van caiway toevoegen. Als je deze lijst hebt ingevuld dan kun je een fake satelliet aanmaken.

Maar dat is les twee. Heb je een caiway zender frequentie stuur me die op. Kan ik er even naar kijken en als de laptop weer functioneert verder gaan met hulp.
Vanaf een tablet is het niet te doen. Zelfs berichten sturen is een crime
 
Bedankt matrix, dan weet ik dat ik daarmee moet stoppen met die trialtuner. Vreemd dat zoiets niet werkt, mooie open source maken maar dan niet werken. Had ik net zo goed iets orgineels of zonder een triple tuner kunnen kopen/bestellen. Staan hier nog steeds 3 8000 HD's in de kast op kantoor, en nu dus ook 2 sunrays en nog een sim2.1 erbij....... Naast mijn 3 zipdrives en andere rommel. Leuk automatiseren uit hobby, hou je allemaal spullen over....
Maar wees niet bang, genoeg 800hd's fake gekocht die bar werken bij familie, dus alibaba geld is er wel uit......

Gr
Alwin
 
Let op dat je de sunray met een a8p nooit flasht met clone images maar altijd met originele images
 
Ach daar was ik al achter. Gewoon dreamup met een USB kabel, en image erin zetten en dan alles orgineel. Ik dacht, goh SIM2.x images werken ook wel met A8P, maar die liepen gelijk al vast.

:p
 
zo laptopis weer oke en up en running alleen alles van Satelliet en GSM stuff kwijt

Dus nu kan ik hulp bieden

Heb jij een lijst met de frequenties van caiway, die heb ik nodig om in de satellites.xml te proppen
Mag een kabellijst zijn dan converteer ik die wel naar satelliet gegevens

stuur maar op naar mijn email adres:
ik.the.matrix@gmail.com
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan