Dreambox timeshift

P

Pokerace

Hallo,

Ik heb een dreambox 7020 met daar pas een Gemini 4.60 image op gezet.

Nu wil ik een film opnemen en die bijv 20 min na start gaan bekijken.

Na (in dit geval) 20 min bekenen te hebben loopt die vast

Voorheen had ik Ronald stormbreaker draaien en lukte het wel.

Kan me niet bedenken dat het aan de image ligt.

Ook was de movie list weg na gemini erop gezet te hebben.

Ik ga nu nog proberen om de hdd te formatteren wie weet ligt het aan die oude lijst ????

Misschien heeft iemand eerder dit probleem ook gehad.

Alvast bedankt

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:48 uur ----------

Formatteren lukt niet.

Hdd is gemounted en kan hem niet unmounten???

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 16:00 uur ----------

Zo Hallo,

zag opeens bij de instellingen een timeshift optie staan die uit gevinked was.

Grappenmakers

Hoi Pokerace en welkom bij Satellite Fun.

Om even kort antwoord te geven op een paar van je vragen of opmerkingen.

Jawel, het kan wel degelijk aan de image liggen dat je bijv. dingen kwijt bent of dat deze zich op een andere plaats bevinden.

Formatteren lukt niet? Dat moet kunnen, maar ik kan me bijv. wel een reden bedenken. Als de HD door een plugin en zeker door een swap file in gebruik is, dan wil ie dan nog wel eens weigeren om zich te laten formatteren, zeker de Gemini images doen hier nog wel eens moeilijk over.

Dus mocht je een swapfile op de hdd hebben aangemaakt zul je deze eerst moeten uitschakelen alsvorens je kunt formatteren.

Hopelijk heb je niet de /var verplaatst naar HD anders ben je meer kwijt dan je lief is.

zag opeens bij de instellingen een timeshift optie staan die uit gevinked was.Grappenmakers
Hoezo grappenmakers? De meeste mensen gebruiken de timeshift optie niet, dus het is niet zo vreemd dat als zo'n instelling erbij staat, dat die standaard ook uitgevinkt staat.

Als je een versie upgrade doet, bijv. Gemini 4.5 naar 4.6 dan worden de meeste instellingen wel bewaard of althans dat kan.

Maar als je van een Pli of een RonaldD of ander image naar Gemini of ander image gaat, dus echt van "merk" image wijzigt, dan worden de instellingen lang niet altijd bewaard, integendeel. Het is dan zelfs ook beter om de boel goed te resetten en na installatie de zaken weer op orde te brengen.

Het is in elk geval fijn om te zien dat je zelf al de oplossing voor je timeshift probleem gevonden hebt.

Hallo,

Bedankt voor de responce.

Omdat timeshifting nu wel werkt ben ik afgestapt van het formatteren.

Ik heb ook gehoord dat het soms aan de gbox versie kan liggen.

We gaan zo lekker verder rommelen.

Groeten Marc

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan